نیویورک، کالیفرنیا میزوپروستول را ذخیره می کند

قرص های میزوپروستول، که برای خاتمه دادن به بارداری های اولیه استفاده می شود، در داروخانه ای در پروو، یوتا، 12 مه 2022 نمایش داده می شود.

جرج فری | رویترز

نیویورک و کالیفرنیا در حال انباشت مقادیر زیادی داروی جایگزین برای سقط جنین هستند، در صورتی که دستور قاضی فدرال مبنی بر تعلیق تأیید داروی اصلی میفپریستون توسط سازمان غذا و دارو در اواخر این هفته اجرایی شود.

کتی هوچول، فرماندار نیویورک روز سه‌شنبه به وزارت بهداشت ایالتی دستور داد که فوراً خرید 150000 دوز میزوپروستول، یک منبع پنج ساله از این قرص را آغاز کند. اعلام هوچول یک روز پس از آن منتشر شد که فرماندار گاوین نیوسام گفت کالیفرنیا 2 میلیون قرص میزوپروستول را دریافت کرده است.

سقط جنین دارویی رایج ترین راه برای خاتمه بارداری است که بیماران ایالات متحده معمولاً از دو رژیم دارویی استفاده می کنند که در آن ابتدا میفپریستون و به دنبال آن میزوپروستول مصرف می شود. قرص دوم به عنوان یک داروی مستقل سقط جنین در بخش هایی از جهان استفاده می شود.

میزوپروستول برای درمان زخم معده مورد تایید FDA است، بنابراین اگر دستور تعلیق میفپریستون توسط قاضی ناحیه ایالات متحده، متیو کاکسماریک، در ساعت 12 صبح روز شنبه به وقت مرکزی اجرا شود، در بازار باقی خواهد ماند.

هوچول در طی یک کنفرانس مطبوعاتی با بخش برنامه ریزی شده والدین در نیویورک گفت: “یک قاضی در آماریلو، تگزاس فکر می کند که او بهتر از هزاران پزشک و دانشمند و متخصص می داند. و ناگفته نماند زنان بی شماری که برای چندین دهه از این دارو به طور ایمن استفاده کرده اند.” سهشنبه.

فرماندار گفت: “این فقط یک حمله به سقط جنین نیست، بلکه حمله به دموکراسی است. دادگاه ها پیش از این هرگز یک تصمیم علمی که توسط FDA گرفته شده بود را لغو نکرده بودند.”

CNBC بهداشت و علم

آخرین پوشش سلامت جهانی CNBC را بخوانید:

هوچول گفت که او در حال همکاری با قانونگذار نیویورک است تا از بیمه‌گران خصوصی بخواهد میزوپروستول را در صورت تجویز خارج از برچسب برای سقط جنین پوشش دهند.

وزارت دادگستری و آزمایشگاه‌های Danco، توزیع‌کننده mifepristone، از دادگاه تجدیدنظر ناحیه پنجم ایالات متحده خواسته‌اند تا تا ظهر پنج‌شنبه، حکم Kacsmaryk را مسدود کند.

سازمان بهداشت جهانی و کالج آمریکایی زنان و زایمان میزوپروستول را به عنوان یک داروی مستقل سقط جنین در زمانی که رژیم دو دارویی در دسترس نیست، توصیه می کنند. اما به گفته متخصصان زنان و زایمان، میزوپروستول زمانی که به تنهایی استفاده می شود، موثر نیست.

FDA رژیم سقط جنین دو دارویی را تا هفته دهم بارداری تایید کرده است. میفپریستون با مسدود کردن هورمونی به نام پروژسترون از رشد بیشتر بارداری جلوگیری می کند. میزوپروستول باعث انقباضاتی می شود که رحم را خالی می کند.

بر اساس برچسب FDA، بیماران 200 میلی گرم میفپریستون را در روز اول از طریق دهان مصرف می کنند و 24 تا 48 ساعت بعد 800 میکروگرم میزوپروستول را در کیسه گونه می خورند.