نکاتی مهم درباره تحصیل در فرانسه

دانشگاه های فرانسه

در مجموع 35 دانشگاه فرانسوی در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS 2019 گنجانده شده‌اند که از این میان 11 دانشگاه در بین 300 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. دو دانشگاه پیشرو کشور، دانشگاه PSL و Ecole Polytechnique، هر دو به ترتیب در رده‌های 50 و 65 در بین 70 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. ، شهرت خود را به عنوان دو مؤسسه پیشرو در اروپا و جهان تثبیت کردند.

علاوه بر 35 دانشگاه فرانسوی که در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS حضور دارند، فرانسه نیز به‌خاطر گروه قوی دانشکده‌های بازرگانی تخصصی خود شناخته شده است. اینها به دلیل تمرکز بر موضوع خاص در رتبه بندی کلی قرار نمی گیرند، اما با این وجود از شهرت بین المللی گسترده ای برخوردار هستند. نمونه های قابل توجه عبارتند از ESCP اروپا، ESSEC Business School، HEC Paris و INSEAD.

هزینه تحصیل در فرانسه

نه تنها در فرانسه تحصیلات در سطح جهانی دریافت می کنید. هزینه تحصیل در فرانسه دانشگاه های دولتی نسبتاً متوسط ​​است. شهروندان و مقیم دائم کشورهای منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس می توانند بدون شهریه تحصیل کنند (به استثنای هزینه تحصیلی حدود 200 یورو در سال)، در حالی که دانشجویان خارج از اروپا باید سالانه حدود 3000 تا 4000 یورو در دانشگاه های دولتی بپردازند. دانشگاه های خصوصی معمولاً هزینه بیشتری دارند و سالانه تا 20000 یورو دریافت می کنند. راهنمای دقیق ما در مورد هزینه های تحصیل در فرانسه را بخوانید تا تمام جزئیات را بیاموزید.

زندگی دانشجویی

استاندارد زندگی در فرانسه به طرز چشمگیری بالاست و یک چیز مسلم است: تحصیل در فرانسه برای شما یک تجربه عالی و متحول کننده زندگی خواهد بود.

فرانسه هر سلیقه ای را برآورده می کند – و این تنها به معنای علاقه مندان به شراب و پنیر نیست. چه یک محیط شهری شلوغ، کوهستان های آرام، یا فضای آرام در سواحل مدیترانه را ترجیح دهید، مقصد مناسبی برای خود خواهید یافت. پاریس یک فضای شهری منحصر به فرد را در محیطی جذاب ارائه می دهد. مارسی و مونپلیه مستقیماً در سواحل مدیترانه قرار دارند. سواحل تابستانی گنجانده شده است. رن یا نانت به سواحل ناهموار اقیانوس اطلس نزدیک هستند. و از گرنوبل یا لیون، آلپ در دسترس است.

فرانسوی صحبت کردن

حتی زمانی که در فرانسه به زبان انگلیسی تحصیل می کنید، نباید فرصت یادگیری زبان فرانسه را از دست بدهید. نه تنها به این دلیل که زبان زیبایی را یاد خواهید گرفت که به شما امکان می دهد با حدود 270 میلیون نفر در تقریبا 30 کشور صحبت کنید. بلکه به این دلیل که در زندگی روزمره خود به مقداری فرانسوی نیاز خواهید داشت. در حالی که بسیاری از مردم محلی فرانسه به زبان انگلیسی کامل صحبت می کنند، آنها به سادگی زبان مادری خود را ترجیح می دهند و وقتی خارجی ها تلاش می کنند قدردانی خواهند کرد.

کار در فرانسه پس از فارغ التحصیلی

اگر قصد دارید پس از فارغ التحصیلی از مدرک لیسانس یا فوق لیسانس خود در فرانسه بمانید، زبان فرانسه نیز یکی از موانع بزرگتر است. برای یافتن شغل، تقریباً ناگزیر باید به زبان فرانسه مسلط باشید یا حداقل تقریباً مسلط باشید. به غیر از آن، در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، برای دانشجویان بین المللی پس از فارغ التحصیلی، شروع کار خود در فرانسه نسبتا آسان است.