نکاتی برای پیمایش در یک بازار بی سابقه

Thomas_eydesign | E+ | گتی ایماژ

این داستان بخشی از CNBC’s College Money Guide 2023 است، مجموعه‌ای برای کمک به دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان اخیر پول خود را درک کنند و زندگی بزرگسالی خود را در یک مسیر مالی خوب شروع کنند.

خرید اولین ماشین خود در بزرگسالی همیشه کمی دلهره آور است. اما تلاش برای خرید در این بازار فعلی خودرو، با قیمت خودرو و نرخ بهره در استراتوسفر، تقریبا غیرممکن به نظر می رسد.

جوزف یون، تحلیلگر بینش مصرف کننده ادموندز گفت: «از بسیاری جهات، این بی سابقه است. “شما ترکیبی از موجودی وحشتناک، بالاترین نرخ بهره از زمان رکود بزرگ و بدون تخفیف یا مشوق به دلیل وضعیت موجودی انبار و تقاضای زیاد دارید.”

برای در نظر گرفتن این بازار: طبق داده‌های ادموندز، میانگین تراکنش خودروهای جدید در حال حاضر حدود 48000 دلار است که در پنج سال گذشته 37 درصد افزایش یافته است. متوسط ​​قیمت خودروهای دست دوم در همین مدت زمان حدود 45 درصد افزایش یافته و به 29000 دلار رسیده است.

به گفته Bankrate، متوسط ​​نرخ بهره وام خودرو برای یک خودروی جدید حدود 6.5 درصد و برای خودروی دست دوم 7 تا 8 درصد است. این رقم در حدود 4.5 درصد برای خودروهای جدید و 5 درصد برای خودروهای دست دوم پنج سال پیش افزایش یافته است.

اطلاعات بیشتر از امور مالی شخصی:
نکات شکار شغل برای کلاس 2023
راهنمای بودجه بندی آسان برای دانشجویان، فارغ التحصیلان جدید
آیا خودروهای گازسوز یا برقی معامله بهتری هستند؟

علائمی وجود دارد که ممکن است بازار شروع به خنک شدن کند، اما هنوز زمان سختی برای خرید است.

مت دگن، ویراستار Kelley Blue Book می‌گوید: «چیزها برای خریداران کمی در حال بهبود است. قیمت ها برای خودروهای نو و دست دوم اندکی کاهش یافته است – اما هنوز به بالاترین حد تاریخی نزدیک هستند.

هم یون و هم دگن هشدار دادند که خریداران همچنان باید انتظار پرداخت بیشتر از قیمت استیکر را داشته باشند و در حال حاضر انگیزه های زیادی وجود ندارد. و اگر اولین خودروی خود را با درآمد محدود می‌خرید و وسیله نقلیه موجود برای تجارت ندارید و کمی هزینه را کاهش می‌دهید، سخت است.

این امر باعث می‌شود که تحقیقات خود را برای دانستن ارزش خودروی مورد نظرتان مهم‌تر انجام دهید تا بتوانید بهترین معامله ممکن را دریافت کنید. استفاده از سایت هایی مانند KBB.com یا Edmunds.com نقطه خوبی برای شروع است.

در اینجا سه ​​مرحله وجود دارد تا مطمئن شوید که ارزش خوبی کسب می کنید.

1. مهمتر از همه، بودجه خود را بدانید

یون گفت: وقتی در حال خرید ماشین هستید، مهمترین عامل این است که “واقعا، واقعاً، واقعاً بودجه خود را بدانید.”

یون گفت: «آنلاین شوید، هر ماشین حساب پرداختی را که می توانید پیدا کنید اجرا کنید و واقعاً با نحوه تغییر اعداد هر ماه آشنا شوید.

طبق گفته ادموندز، میانگین پرداخت ماهیانه خودرو در حال حاضر بیش از 730 دلار است، در حالی که پنج سال پیش 527 دلار بود.

اما هزینه داشتن یک ماشین بسیار بیشتر از هزینه ای است که برای آن می پردازید. همچنین شامل:

  • سود وام خودروی خود (مگر اینکه بتوانید تمام پول نقد را پرداخت کنید)
  • بیمه
  • گاز (یا برق برای شارژ)
  • هزینه های نگهداری و تعمیرات

اگر فوراً به ماشین نیاز ندارید، باید تا آنجا که ممکن است منتظر بمانید.

جوزف یون

تحلیلگر بینش مصرف کننده برای Edmunds

وقتی بیمه اضافه می‌کنید – که از ایالت به ایالت دیگر متفاوت است و برای رانندگان جوان‌تر و کمتر با تجربه بالاتر است – 100 دلار یا بیشتر به هزینه ماهانه اضافه می‌شود. به عنوان مثال، برای یک راننده 20 ساله، طبق گفته Bankrate، میانگین حداقل پوشش 110 دلار در ماه و میانگین پوشش کامل 360 دلار در ماه است (حدود دو برابر میانگین کلی).

“اگر 23 ساله هستید، این [insurance] یون گفت: “این عدد ممکن است شما را شوکه کند. بدانید چقدر می توانید راحت خرج کنید.”

یون پیشنهاد می‌کند برای یافتن بهترین نرخ از چندین شرکت مختلف بیمه خودرو تماس بگیرید. اگر تصمیم نگرفته‌اید چه مدل خودرویی را می‌خرید، از نمایندگان بخواهید قیمت‌های هر کدام را که در نظر می‌گیرید، ارائه دهند.

2. در مورد تامین مالی هوشمند باشید

با قیمت بسیار بالای خودرو، بسیاری از مردم با گرفتن وام خودرو، هزینه خرید را تامین می کنند. اگر این مسیر را می روید، مطمئن شوید که اعداد را با دقت اجرا کرده اید.

مدت زمانی که برای بازپرداخت آن وام صرف می‌کنید، بر نرخ تأثیر می‌گذارد، و همچنین امتیاز اعتباری شما نیز تأثیر می‌گذارد. اگر امتیاز اعتباری پایین تری دارید، این می تواند نرخ بهره شما را حتی بیشتر کند. بنابراین، می‌خواهید مطمئن شوید که ابتدا برای بهبود امتیاز خود قدم‌هایی بردارید تا بهترین معامله ممکن را به دست آورید.

قبل از اینکه وارد نمایندگی شوید، برای وام خرید کنید. بسیاری از مردم فکر می کنند تنها راه تامین مالی خودرو از طریق نمایندگی است، اما این درست نیست.

Degen گفت: “ما توصیه می کنیم قبل از اینکه قدم به نمایندگی بگذارید، از بانک یا اتحادیه اعتباری خود از قبل تاییدیه دریافت کنید.” “در این صورت شما تحت الحمایه بخش مالی نمایندگی نخواهید بود.”

Boonchai Wedmakawand | لحظه | گتی ایماژ

سعی کنید تا جایی که می توانید پیش پرداخت بزرگی را کنار بگذارید. این مقدار کل وام و پرداخت ماهانه شما را کاهش می دهد.

یون گفت: «با نرخ های بهره بسیار بالا، تنها چیزی که می توانید کنترل کنید کاهش میزان وام است.

در نظر بگیرید که پرداخت ماهانه آن وام و سایر هزینه های مربوط به داشتن یک ماشین چگونه با بودجه کلی شما مطابقت دارد. مطمئن شوید که هنوز می‌توانید قبض‌های خود را بپردازید – و مقداری پول برای هزینه‌های اضطراری کنار بگذارید. شما هرگز نمی خواهید خود را زیاده روی کنید.

دگن گفت و فقط بدهی فعلی خود را در نظر نگیرید، بلکه بدهی هایی که ممکن است در آینده داشته باشید. این احتمال وجود دارد که شما این خودرو را برای 10 سال یا بیشتر داشته باشید، بنابراین می‌خواهید مطمئن شوید که با پرداخت ماشین، بودجه خود را خیلی کم نمی‌کنید.

با نرخ بهره بسیار بالا، تنها چیزی که می توانید کنترل کنید، کاهش میزان وام است.

جوزف یون

تحلیلگر بینش مصرف کننده برای Edmunds

یک دستورالعمل رایج در خرید خودرو به نام قانون 20/4/10 وجود دارد – 20٪ را کاهش دهید، وام را برای حداکثر چهار سال امضا کنید و مطمئن شوید که پرداخت ماهانه شما بیش از 10٪ حقوق شما نیست.

ممکن است در بازاری مانند این وسوسه شوید که کمی بیش از حد خود را افزایش دهید و فکر کنید: “اوه، من افزایش حقوق می گیرم و سپس پول بیشتری خواهم داشت و نتیجه می دهد.” اما اگر چند سال گذشته چیزی به ما آموخته است، این اقتصاد چقدر غیرقابل پیش‌بینی است. بنابراین، مطمئن شوید که در حال حاضر می توانید آن را بپردازید – پولی را که هنوز به دست نیاورده اید در نظر نگیرید. هیچ چیز تضمین شده نیست.

یون گفت: افزایش حقوق بعدی شما ممکن است دیرتر از آنچه که انتظار دارید به دست آید. “این را بدیهی نگیرید.”

3. گزینه ها را بسنجید: خرید نو یا دست دوم، یا اجاره

آیا باید ماشین نو بخرید یا دست دوم؟

دگن گفت: «این بستگی به بودجه و موقعیت شخصی شما دارد. “یک ماشین جدید مزایایی مانند گارانتی کارخانه و آگاهی از اینکه هیچ کس قبل از شما از ماشین سوء استفاده نکرده است به ارمغان می آورد.

وی افزود: «اما خودروهای جدید گران هستند و یافتن مدل هایی در محدوده قیمت پایین تر می تواند چالش برانگیز باشد. یک ماشین دست دوم ارزان تر است اما ناشناخته های خاص خود را دارد.

و بین قیمت های بالا و نرخ های بهره، هزینه زیادی برای آن ماشین دست دوم پرداخت خواهید کرد.

یک بانک حتی ممکن است برای یک ماشین دست دوم به شما وام ندهد، اگر خیلی قدیمی باشد – آنها آن را به عنوان یک ریسک بیش از حد می بینند. و اگر یک ماشین قدیمی‌تر را تامین مالی می‌کنید، به این فکر کنید که وقتی پرداخت وام تمام شد، آن ماشین چند ساله خواهد بود. دگن خاطرنشان می کند که ممکن است خطر زیر آب بودن را داشته باشید – جایی که ارزش ماشین شما کمتر از چیزی است که با وام می پردازید – و این جایی نیست که می خواهید باشید.

3 نکته Budgetnista برای ایجاد بودجه مناسب برای سبک زندگی شما

گزینه دیگر این است که یک وسیله نقلیه دارای گواهینامه قبلی را در نظر بگیرید. دگان گفت: “اینها بهترین های هر دو جهان را به ارمغان می آورند: این یک ماشین دست دوم است اما ماشینی است که توسط مکانیک بررسی و بررسی شده است و مانند یک ماشین جدید دارای گارانتی است.” آنها کمی گرانتر از خودروهای دست دوم با همان مارک و مدل هستند، اما گزینه عاقلانه ای هستند.

لیزینگ چطور؟ لیزینگ، زمانی که زمان مناسب باشد، می‌تواند گزینه‌ای عالی برای خرید یک خودروی جدید باشد، در حالی که کمتر از یک خودروی جدید پایین می‌آورید و سپس امکان خرید و فروش آن را دارید.

اما یون گفت اکنون زمان خوبی برای اجاره نیست. یک قرارداد اجاره خوب به دو چیز بستگی دارد: مشوق ها و نرخ بهره پایین – و شما در حال حاضر هیچ کدام را ندارید.

یون گفت: “شما باید پیش پرداخت بسیار بیشتری را برای آن معامله بیاورید” تا آن را ارزشمند کنید. و اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، ممکن است آن را به عنوان وام برای یک ماشین جدید بگذارید.»

5 سوالی که قبل از خرید ماشین باید از خود بپرسید

فراتر از اطمینان از اینکه یک ماشین با بودجه شما مطابقت دارد و اینکه آیا می خواهید یک ماشین نو بخرید یا کارکرده، در اینجا چند سوال دیگر وجود دارد که خریدارانی که برای اولین بار در این بازار حرکت می کنند باید از خود بپرسند:

  1. آیا حاضرم مصالحه کنم؟ یک ماشین قدیمی تر یا کوچکتر از آنچه در ابتدا می خواستید در نظر بگیرید – این باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود. اگر چه تحقیقات خود را انجام دهید تا بدانید کدام مارک ها قابل اعتماد هستند.
  2. آیا کسی را می شناسم که خودرو بفروشد؟ در نظر بگیرید که آیا کسی در شبکه شما به جای رفتن به نمایندگی، ماشین قدیمی خود را می فروشد یا خیر. یون گفت: “به احتمال زیاد آنها با شما معامله ای را قطع می کنند.” اما مهم است که آنها را بشناسید و به آنها اعتماد کنید.
  3. آیا من مشکلی ندارم که آخرین فناوری و ویژگی های ایمنی را ندارم؟ اگر مدل قدیمی‌تری را برای صرفه‌جویی در هزینه می‌خرید، بدانید که ممکن است آن‌ها دوربین عقب، Apple Car Play یا سایر ویژگی‌های برخی از مدل‌های جدید را نداشته باشند.
  4. این رانندگی چه حسی دارد؟ هنگامی که در حال تست رانندگی با ماشین هستید، مطمئن شوید که شخصاً برای شما خوب است.
  5. آیا این ماشین وضعیت خوبی دارد؟ اگر خودروی دست دومی می‌خرید، از یک مکانیک محلی – شاید فردی که خانواده‌تان می‌شناسند یا قبلاً با او کار کرده است – بخواهید تا یک بازرسی اولیه روی ماشین انجام دهد تا مطمئن شوید مشکلی در آن وجود ندارد. ممکن است 150 تا 200 دلار قیمت داشته باشد، اما یون گفت ارزشش را دارد.

سعی کنید صبر کنید – اگر می توانید

نشانه هایی از بهبود در بازار خودرو وجود دارد اما یون گفت اگر می توانید کمی بیشتر صبر کنید.

یون گفت: «اگر به طور مطلق به یک ماشین نیاز ندارید، باید تا زمانی که ممکن است منتظر خودرو باشید.

چیزی که می تواند سوزن را در این بازار خودرو حرکت دهد، آخرین افزایش نرخ بهره فدرال رزرو است. یون گفت که این امر نرخ وام خودرو را بالاتر می برد که می تواند خریداران بیشتری را منصرف کند و فروشندگان و تولیدکنندگان را بر آن داشت تا برای جذب آنها تخفیف ارائه دهند.

راز پاداش کارت اعتباری

یون گفت: «همه ما منتظریم تا دومینوها در جبهه تخفیف شروع به سقوط کنند. به محض اینکه کسی شروع به انجام این کار تهاجمی کند، دیگران نیز دنبال خواهند شد.»

یون گفت، آنها نشانه هایی از این اتفاق را می بینند، اما در حال حاضر به یک یا دو مدل اینجا و آنجا محدود شده است. او گفت شاید تا پاییز تخفیف های قابل توجه بیشتری را مشاهده کنید – امیدوارم حتی زودتر.

و در نهایت، برای امضای چیزی تحت فشار نباشید. وقت خود را صرف خرید مقایسه کنید و مطمئن شوید که آنچه می‌خرید با بودجه شما مطابقت دارد.

به یاد داشته باشید: “این پولی است که به سختی به دست آورده اید.” “این پول زیادی است و شما باید با خرج کردن آن احساس راحتی کنید.”

مشترک CNBC در یوتیوب شوید.