نظرسنجی افسر ارشد وام نشان می دهد که بانک ها نگران کاهش رشد هستند

نظرسنجی افسر وام فدرال رزرو، بانک های ایالات متحده استانداردهای سخت تر وام دهی و تقاضای ضعیف تر را گزارش می دهند

بر اساس گزارش روز دوشنبه فدرال رزرو، آشفتگی در موسسات متوسط ​​باعث شد تا بانک ها استانداردهای وام دهی به خانوارها و مشاغل را تشدید کنند که به طور بالقوه تهدیدی برای رشد اقتصادی ایالات متحده است.

نظرسنجی سه ماهه افسر ارشد وام فدرال رزرو گفت که الزامات برای وام های تجاری و صنعتی و همچنین برای بسیاری از ابزارهای بدهی خانوارها مانند وام مسکن، خطوط اعتباری مسکن و کارت های اعتباری سخت تر شده است.

افسران وام همچنین گفتند که آنها انتظار دارند مشکلات در سال آینده ادامه یابد که عمدتاً به دلیل کاهش انتظارات برای رشد اقتصادی و همچنین ترس از خروج سپرده ها و کاهش تحمل ریسک است.

پاسخ دهندگان در پاسخ به انتظارات خود برای سال آینده، چشم انداز نسبتاً غم انگیزی از آنچه در پیش است ارائه کردند.

در این گزارش آمده است: «بانک‌ها گزارش دادند که انتظار دارند استانداردها را در همه گروه‌های وام تشدید کنند. بانک‌ها اغلب بدتر شدن مورد انتظار در کیفیت اعتبار پرتفوی وام‌های خود و ارزش وثیقه مشتریان، کاهش تحمل ریسک، و نگرانی در مورد هزینه‌های تامین مالی بانکی، وضعیت نقدینگی بانک‌ها و خروج سپرده‌ها را به عنوان دلایلی برای انتظار تشدید وام‌ها ذکر می‌کنند. استانداردها نسبت به بقیه سال 2023.”

در همان زمان، نظرسنجی نشان داد که تقاضا در اکثر گروه‌ها ضعیف شده است.

به طور خاص، این گزارش «استانداردهای سخت‌تر و تقاضای ضعیف‌تر» را برای وام‌های تجاری و صنعتی نشان می‌دهد که زنگ خطری مهم برای رشد اقتصادی است. این شرایط در تمام اندازه های کسب و کار دیده می شد.

همچنین، این گزارش شرایط یکسانی را در گروه‌های املاک تجاری نشان می‌دهد.

این نظرسنجی به دقت در وال استریت تحت نظر بود تا پیامدهای ناشی از مشکلات صنعت بانکداری را که در اوایل ماه مارس شتاب گرفت، ارزیابی شود.

در آن زمان بود که رگولاتورها بانک سیلیکون ولی و سیگنچر بانک را به دنبال افزایش سپرده‌ها به دلیل از دست دادن اعتماد به این موضوع که موسسات نقدینگی لازم برای انجام تعهدات خود را دارند، تعطیل کردند.

از آن به بعد، جی پی مورگان به دنبال مشکلات مشابه در آن شرکت، First Republic Bank را تصاحب کرده است UBS رقیب Credit Suisse را پس از نیاز به نجات خرید.

حتی با وجود مشکلات بانکی، بانک مرکزی هفته گذشته تصمیم گرفت برای دهمین بار از مارس 2022 نرخ بهره را افزایش دهد. سیاستگذاران قبلاً گزارش SLOOS را قبل از پایان جلسه خود در روز چهارشنبه دیده بودند و جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت، شرایط در حد انتظار است. در بخش اتفاق افتاده است.

پاول به خبرنگاران گفت: “SLOOS به طور گسترده ای سازگار است وقتی می بینید که ما و دیگران چگونه در مورد وضعیت فکر می کرده ایم و آنچه از منابع دیگر می بینیم.” داده‌های بانکی نشان می‌دهد که وام‌دهی به رشد خود ادامه داده است، اما سرعت آن از نیمه دوم سال گذشته واقعاً کند شده است.

در نشست ماه مارس، اقتصاددانان خود فدرال رزرو هشدار دادند که به دلیل تشدید استانداردهای ناشی از مشکلات بانکی، احتمالاً در اواخر سال رکودی کم عمق وجود دارد.