نرخ پس انداز شخصی ایالات متحده با خرج کردن مصرف کنندگان به پایین ترین حد خود نزدیک می شود

بر اساس گزارش دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده، نرخ پس انداز شخصی ایالات متحده کمتر از میانگین تاریخی خود باقی مانده است.

نرخ سالانه تعدیل شده فصلی پس انداز شخصی در ماه فوریه 4.6 درصد بود. بر اساس داده‌ها که به سال 1959 بازمی‌گردد، این نرخ بسیار پایین‌تر از میانگین سالانه بیش از 8 درصد است. در ژوئن 2022، این نرخ به 2.7 درصد کاهش یافت، که پایین‌ترین رقم در 15 سال گذشته است.

این کاهش بزرگ نسبت به دوره‌های همه‌گیری بود که خانوارها در سراسر کشور تا 30 درصد از درآمد ماهانه خود را پس‌انداز می‌کردند.

“چیزی شبیه 2 دلار [trillion] کورت لانگ، اقتصاددان ارشد در انجمن ملی اتحادیه های اعتباری بیمه شده فدرال، گفت: 2.5 تریلیون دلار بیشتر از آنچه در غیر این صورت انتظار داشتیم، توسط خانوارهای آمریکایی پس انداز شد.

به گفته اقتصاددانان فدرال رزرو، در مجموع، آمریکایی ها تریلیون ها پس انداز اضافی در مقایسه با انتظارات منتهی به همه گیری دارند.

شلی استوارت، یکی از شرکای ارشد مک کینزی و شرکت، گفت: «این واقعاً به شکوفایی اقتصاد کمک کرده است، به ویژه در مکانی مانند ایالات متحده، که مصرف بخش بزرگی از تولید ناخالص داخلی است.»

اقتصاددانان فدرال رزرو خاطرنشان می کنند که سهم عمده پس انداز مازاد بر درآمد در نیمه بالای خانوارها متمرکز شده است.

اما طبق یادداشت اکتبر بانک مرکزی، نیمه پایین‌تر نیز در این زمان پس‌انداز ایجاد کرد. آن‌ها در آن زمان خاطرنشان کردند که نیمه‌ی پایین‌تر درآمدها تقریباً 5500 دلار پس‌انداز اضافی برای هر خانوار داشتند. کارشناسان معتقدند این ذخایر پول نقد در سال 2023 شروع به کاهش خواهد کرد.

در ماه‌های پس از آن، تورم کل سرسختانه بالا ماند و نرخ سالانه 5 درصد در ماه مارس داشت. این امر بر هزینه‌های مصرف‌کننده فشار می‌آورد، در حالی که ارزش پس‌اندازهایی را که در موقعیت‌های با بازده کم مانند پول نقد نگهداری می‌شوند، کاهش می‌دهد.

تماشای ویدئو در بالا برای اطلاع از اینکه نرخ پس انداز شخصی چگونه بر شما و اقتصاد کلان تأثیر می گذارد، بیاموزید.