نرخ تورم کلیدی فدرال رزرو طبق انتظار در ماه مارس 0.3 درصد افزایش یافت

طبق انتظار، شاخص تورم کلیدی فدرال رزرو در ماه مارس 0.3 درصد افزایش یافت

بر اساس داده های اقتصادی منتشر شده در روز جمعه که فدرال رزرو به دقت زیر نظر دارد، با وجود افزایش نرخ بهره یک ساله، تورم در ماه مارس دوباره افزایش یافت.

شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی بدون احتساب مواد غذایی و انرژی، مطابق با برآورد داوجونز، 0.3 درصد در ماه افزایش یافت. به طور سالانه، به اصطلاح PCE اصلی 4.6 درصد افزایش یافت، کمی بالاتر از انتظار برای 4.5 درصد و 0.1 درصد نسبت به فوریه کاهش یافت.

با احتساب اجزای فرار مواد غذایی و انرژی، عنوان PCE نیز تنها 0.1 درصد برای ماه افزایش یافت که معادل 4.2 درصد افزایش سالانه است که به شدت از 5.1 درصد در فوریه کاهش یافته است. این میزان در ژوئن 2022 حدود 7 درصد به اوج خود رسید که بالاترین سطح از دسامبر 1981 بود.

با کاهش 3.7 درصدی قیمت انرژی در ماه در حالی که هزینه های غذا 0.2 درصد کاهش یافت، شماره تیتر نرم تر بود. قیمت کالاها 0.2٪ کاهش یافت در حالی که خدمات 0.2٪ افزایش یافت.

در یکی دیگر از معیارهای کلیدی تورم برای فدرال رزرو، شاخص هزینه اشتغال 1.2 درصد برای سه ماهه اول افزایش یافت که بالاتر از برآورد 1 درصدی بود.

فشارهای تورمی در تمایل مصرف کنندگان برای ادامه هزینه منعکس شد. درآمد شخصی در این ماه 0.3 درصد افزایش یافت، اما همانطور که انتظار می رفت، هزینه های مصرف کننده ثابت بود.

در حالی که نرخ‌های سالانه کمتر از اوج‌های ثبت شده در سال 2022 هستند، اما همچنان بسیار بالاتر از هدف 2 درصدی بانک مرکزی هستند و شواهد دیگری مبنی بر اینکه افزایش قیمت‌ها بیشتر از آنچه سیاست‌گذاران پیش‌بینی می‌کردند ثابت می‌شود.

از مارس 2022، فدرال رزرو نرخ بهره معیار خود را 9 بار در مجموع 4.75 واحد درصد افزایش داده است. بازارها به طور گسترده انتظار دارند که کمیته بازار آزاد فدرال تعیین کننده نرخ، در نشست هفته آینده، قبل از اینکه بخواهد تأثیر سیاست های سختگیرانه بر اقتصاد 26.5 تریلیون دلاری ایالات متحده را ببیند، افزایش یک چهارم درصدی دیگر را تصویب کند.