نتایج آزمایشگاه موشک (RKLB) سه ماهه اول 2023

موشک های الکترونی برای پرتاب آماده می شوند.

آزمایشگاه موشک

آزمایشگاه موشک درآمد در سه ماهه اول اندکی افزایش یافت، اما ضررها نیز افزایش یافت، زیرا شرکت فضاپیما و پرتاب قرارداد ناسا را ​​اضافه کرد و به سرمایه گذاری در خودروی نوترونی آینده خود ادامه داد.

این شرکت زیان خالص 45.6 میلیون دلاری یا 10 سنت به ازای هر سهم را گزارش کرد که بیشتر از زیان خالص 26.7 میلیون دلاری یا 6 سنت به ازای هر سهم است که در سال گذشته گزارش کرده بود. بر اساس EBITDA تعدیل شده، شرکت 26.2 میلیون دلار ضرر کرد، در حالی که در مدت مشابه سال قبل 8 میلیون دلار ضرر داشت.

Rocket Lab گفت که افزایش هزینه های تحقیق و توسعه برای موشک نوترون و فضاپیمای فوتون باعث افزایش هزینه ها شده است.

درآمد در سه ماهه اول به 54.9 میلیون دلار افزایش یافت که حدود 6 درصد نسبت به سه ماهه قبل و حدود 35 درصد نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته افزایش داشت. تجارت موشکی این شرکت به لطف سه پرتاب در طول سه ماهه 19.6 میلیون دلار به ارمغان آورد، در حالی که بخش سیستم های فضایی آن درآمدی معادل 35.3 میلیون دلار داشت که نسبت به 39.8 میلیون دلار در سه ماهه قبل کاهش یافت.

“در زمانی که ما شروع به کاهش موشک های کوچک موجود کرده ایم، همچنین شاهد افزایش رزرو پرتاب برای پرتاب الکترون در سال 2023 و پس از آن از سوی مشتریان جدید و بازگشتی در بخش های دولتی و تجاری هستیم. توسعه ما پیتر بک، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Rocket Lab در بیانیه ای گفت: موشک بزرگتر نوترون با سرعت خود ادامه می دهد.

به دلیل اینکه شرکت “در این سه ماهه درآمد بالایی به همراه داشت، همراه با برخی معاملات بالقوه بزرگتر که مدت زمان بیشتری برای بسته شدن طول می کشد”، تعداد سفارشات عقب افتاده Rocket Lab اندکی کاهش یافت و به 494.2 میلیون دلار رسید.

در پایان سه ماهه 450 میلیون دلار پول نقد در اختیار داشت که نسبت به 484.3 میلیون دلار در سه ماهه قبل کاهش داشت.

سهام Rocket Lab در معاملات پس از ساعت کاری نسبت به بسته شدن آن به 3.94 دلار به ازای هر سهم، اندکی تغییر کرد. سهام این شرکت در سال جاری تاکنون 4.5 درصد افزایش یافته است.

برای دریافت نسخه های هفتگی خبرنامه سرمایه گذاری در فضا CNBC اینجا ثبت نام کنید.

Rocket Lab در کنار نتایج سه ماهه خود، یک جفت اعلامیه، از جمله قراردادی با ناسا برای پرتاب ماموریت Starling ماهواره های “ازدحامی” خود بر روی Electron در سه ماهه سوم منتشر کرد. این شرکت خاطرنشان کرد که “ماهواره ها را ظرف سه ماه پس از امضای قرارداد به فضا تحویل خواهد داد.”

این کشور همچنین از تحویل اولین فضاپیمای فوتون خود که برای شرکت تولید فضایی واردا ساخته شده است، خبر داد که انتظار می‌رود «نه زودتر از 8 ژوئن» پرتاب شود.