نبردهای تجاری DeSantis: دیزنی، کووید، مالیات، ESG

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا در اجلاس رهبری پنجاهمین سالگرد بنیاد هریتیج در 21 آوریل 2023 در بندرگاه ملی مریلند در استراحتگاه و مرکز همایش ملی گیلورد اظهاراتی می کند.

آنا پولساز | گتی ایماژ

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا قرار است کارزار انتخاباتی خود را عصر چهارشنبه آغاز کند و ترکیب محافظه‌کاری طرفدار تجارت و پوپولیسم فرهنگی-جنگ خود را در سطح ملی آزمایش کند.

دیسانتیس، 44 ساله، قرار است طی گفتگوی زنده با ایلان ماسک که ساعت 6 بعد از ظهر به وقت شرقی برگزار می شود، پیشنهاد خود را برای نامزدی ریاست جمهوری جمهوری خواهان در توییتر اعلام کند. این اعلامیه دیسانتیس را به عنوان رقیب اصلی جمهوری خواه دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا که در نظرسنجی ها پیشی گرفته است، تثبیت می کند.

دیسانتیس تلاش کرد تا خود را به عنوان یک قهرمان رشد اقتصادی تثبیت کند، حتی قبل از اینکه به دنبال لغو سریع سیاست های قرنطینه کووید به نام احیای مشاغل بیمار فلوریدا باشد. او از آن زمان به دلیل نرخ پایین بیکاری در ایالت، رشد جمعیت و پیشی گرفتن اقتصاد آن از میانگین ملی اعتبار خود را در نظر گرفته است.

در همان زمان، او وارد نبرد سیاسی با برخی از کارفرمایان ارشد ایالت خود شده است – به ویژه دیزنی – و قوانینی را امضا کرد که فعالیت های تجاری خصوصی را هدف قرار می دهد، که برخی از آنها از آن زمان در دادگاه ها مسدود شده است.

ظاهراً دسانتیس هیچ تناقضی بین موضع طرفدار تجارت و حکومت سنگین خود نمی بیند. او در یک سخنرانی در سپتامبر گذشته گفت: «شرکت‌گرایی همان سرمایه‌گذاری آزاد نیست، و من فکر می‌کنم بسیاری از جمهوری‌خواهان به دولت محدود نگاه کرده‌اند که اساساً به این معناست که هر آنچه برای شرکت‌های بزرگ آمریکا مناسب است این است که ما می‌خواهیم اقتصاد را چگونه انجام دهیم».

اما برخی کارشناسان نسبت به طناب زنی استاندار ابراز تردید کردند.

دیوید پریمو، استاد علوم سیاسی و مدیریت بازرگانی در دانشگاه روچستر، می‌گوید: «پرونده دیزنی به نوعی نمونه‌ای از این تنش در DeSantis به عنوان یک نامزد است. “این عنصر هیدرامانند در کاری که او سعی دارد انجام دهد وجود دارد.”

سخنگوی کمپین در انتظار DeSantis بلافاصله به درخواست CNBC برای اظهار نظر پاسخ نداد.

ظهور دسانتیس

خود دیسانتیس تجربه تجاری کمی دارد. او که وکیل تحصیل کرده در دانشگاه ییل و هاروارد بود، به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا پیوست و در خلیج گوانتانامو و عراق خدمت کرد. او پس از پایان خدمت فعال خود در سال 2010 به عنوان وکیل مشغول به کار شد و در سال 2012 به عنوان نماینده کنگره انتخاب شد. هنگامی که آنجا بود، به سرعت خود را به عنوان یکی از اعضای جنبش راست افراطی تی پارتی تثبیت کرد.

دیسانتیس حامی اصلی 52 لایحه در کنگره بود که هیچکدام به قانون تبدیل نشدند، اسپکتروم نیوز گزارش شده است. یکی از آنها “قانون مرداب را تخلیه کنید” بود که هدف آن تحقق شعار تبلیغاتی ترامپ از طریق تقویت ممنوعیت های لابی گری مقامات پس از ترک خدمت دولتی بود.

دیسانتیس، یکی از اعضای موسس حزب محافظه‌کار آزادی مجلس نمایندگان، همچنین قانونی را ارائه کرد که مالیات بر حقوق را برای آمریکایی‌های در سن بازنشستگی حذف می‌کند، و از لایحه دیگری برای جایگزینی اکثر مالیات‌های فدرال با مالیات بر فروش ملی حمایت کرد. منتقدان می‌گویند چنین پیشنهادهایی که امسال دوباره در کنگره مطرح شد، بار آمریکایی‌های کم‌درآمد و متوسط ​​را بر دوش می‌کشد.

دیسانتیس از کنگره استعفا داد تا در سال 2018 برای فرمانداری نامزد شود و با حمایت ترامپ، رقیب دموکرات خود، اندرو گیلوم را با اندکی شکست داد. پولیتیکو گزارش داد که آرزوهای دیسانتیس برای مقام بالاتر در همان سال در میان وفادارانش آشکار بود.

جی ادوین بنتون، استاد علوم سیاسی در دانشگاه فلوریدا جنوبی، گفت: «به نظر می‌رسید که او مانند یک جمهوری‌خواه جریان اصلی است – طرفدار تجارت، در مسائل اجتماعی و اقتصادی بسیار محافظه‌کار».

و ناگهان جاه طلبی برای رئیس جمهور شدن داشت.

پیشرفت کووید

فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس، در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در پلازای خدماتی دریاچه Turnpike ترکیه در فلوریدا، جمعه، 10 ژوئیه 2020، در اورلاندو به‌روزرسانی‌ای در مورد واکنش ایالت به همه‌گیری ویروس کرونا ارائه می‌دهد.

جو بربنک | اورلاندو سنتینل | گتی ایماژ

او همچنین قدرت بیشتری برای خود به دست آورد. در ماه مه بعد، DeSantis تمام محدودیت‌های محلی کووید را برداشته بود. شش ماه بعد، فرماندار کارفرمایان خصوصی را از اعمال دستورات واکسن منع کرد.

در طول مسیر، دیسانتیس معتقد بود که اقدامات او با هدف محافظت از آزادی کسب و کار فلوریدا انجام شده است.

او در یک بیانیه مطبوعاتی در نوامبر 2021 گفت: “هیچ کس نباید شغل خود را به دلیل احکام سنگین COVID-19 از دست بدهد و ما مسئولیت محافظت از معیشت مردم فلوریدا را داریم.”

موضع دیسانتیس با نظرات کارشناسان بهداشت عمومی در آن زمان در تضاد بود و انتقادات شدیدی را به دنبال داشت، به ویژه پس از اینکه فلوریدا در سال 2021 امواج رکوردشکنی موارد کووید و مرگ و میر را پشت سر گذاشت. اما در حالی که این ایالت متحمل سومین تعداد مرگ و میر ناشی از کووید در کشور شد. بر اساس داده های نیویورک تایمز، نرخ مرگ و میر آن به ازای هر 100000 نفر کمتر از ایالت هایی بود که قوانین قرنطینه بسیار سخت تری داشتند، مانند نیویورک و نیوجرسی.

دیسانتیس ادعای پیروزی کرده است و واکنش خود به کووید را به بخشی کلیدی از آنچه که او اکنون «طرح فلوریدا» برای موفقیت اقتصادی می‌نامد تبدیل کرده است.

فرهنگ کسب و کار

هایدی ولش از Si2 در مورد هزینه جنگ های فرهنگی می گوید ESG یک ریسک و فرصت سرمایه گذار بلند مدت است.

حتی در بحبوحه همه‌گیری، دیسانتیس و متحدانش به دیگر مسائل اجتماعی قطبی‌کننده‌ای که در کسب‌وکارهای فلوریدا رخ می‌داد، آموزش داده بودند.

در سال 2020، او بی سر و صدا قانون بحث برانگیزی را امضا کرد که برخی از شرکت‌های خصوصی را ملزم می‌کرد از سیستم E-Verify برای بررسی وضعیت مهاجرت کارمندان استفاده کنند. او این قوانین را در اوایل این ماه تقویت کرد و لایحه‌ای را امضا کرد که تأیید الکترونیکی را برای هر کارفرمایی با 25 کارمند یا بیشتر اجباری می‌کند.

در سال 2021، DeSantis قانونی را امضا کرد که به فلوریدا اجازه می داد شرکت های بزرگ رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر که نامزدهای سیاسی را ممنوع کرد. این قانون ماه‌ها پس از آن صادر شد که این شرکت‌ها و سایر شرکت‌ها ترامپ را در پی شورش 6 ژانویه 2021 در کنگره کنار گذاشتند. یک دادگاه تجدید نظر فدرال از آن زمان حکم داد که قانون رسانه های اجتماعی خلاف قانون اساسی است.

در آخرین جلسه قانونگذاری، دیسانتیس لایحه ای را امضا کرد که بر اساس آن حقوق اتحادیه به طور خودکار از حقوق کارکنان عمومی کسر نمی شد. انجمن آموزش فلوریدا دیسانتیس را به مجازات آنها به دلیل مخالفت با سیاست‌هایش متهم کرد و منتقدان سریعاً خاطرنشان کردند که این لایحه در مورد اتحادیه‌هایی که نماینده اولین واکنش‌دهنده هستند اعمال نمی‌شود. اتحادیه های پلیس و آتش نشانان پیشنهاد انتخاب مجدد دسانتیس را تایید کرده بودند.

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، از منتقدان سرمایه گذاری حساس به محیط زیست، در محافظت از رای دهندگان خود در برابر ویرانی طوفان ایان، که ممکن است با گرم شدن کره زمین تشدید شده باشد، موفق نشد.

جو بربنک | اورلاندو سنتینل | گتی ایماژ

دسانتیس همچنین علیه استراتژی‌های سرمایه‌گذاری آگاهانه اجتماعی ESG جنگیده است و این روند را در آخرین کتاب خود به‌عنوان «تلاشی برای تحمیل ایدئولوژی طبقه حاکم بر جامعه از طریق شرکت‌های سهامی عام و مدیریت دارایی» تقبیح کرده است.

ESG، یک مفهوم گسترده که به طور کلی به استراتژی‌های سرمایه‌گذاری اشاره دارد که عوامل محیطی، اجتماعی و حاکمیتی را در اولویت قرار می‌دهند، به هدف اصلی محافظه‌کارانی تبدیل شده است که به دنبال ریشه‌کن کردن نفوذ پیشرونده در فرهنگ شرکت هستند.

دیسانتیس در اوایل ماه مه لایحه ای را امضا کرد که مقامات ایالتی و محلی را از اتخاذ تصمیمات سرمایه گذاری مبتنی بر ESG منع می کرد. این تنها آخرین اقدام او علیه ESG بود.

حرکات ESG در استدلال فرماندار علیه نفوذ شرکت ها و طرفداری نقش داشت – مضامینی که او دوباره در مبارزه مداوم خود با دیزنی به کار می برد.

حماسه دیزنی

تبلیغات پوشاک، فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس، قبل از یک رویداد تور کتاب در کالیزیوم شمالی چارلستون در 19 آوریل 2023 در چارلستون شمالی، کارولینای جنوبی، روی میزی می نشیند.

شان ریفورد | گتی ایماژ

این نبرد بر قانون منع بحث در کلاس درس در مورد گرایش جنسی یا هویت جنسی در کلاس های K-3 متمرکز است. منتقدان، که همچنین خاطرنشان کردند که زبان مبهم این لایحه می‌تواند برای دانش‌آموزان مسن‌تر نیز اعمال شود، آن را «نگو همجنس‌گرا» نامیده‌اند.

از جمله این منتقدان، باب ایگر، مدیرعامل فعلی دیزنی بود که در زمانی که شرکت را رهبری نمی کرد. توییت کرد در فوریه 2022 که این لایحه “افراد آسیب پذیر و جوان LGBTQ را در معرض خطر قرار می دهد.” باب چاپک، مدیرعامل وقت دیزنی کمتر از دو هفته بعد با این لایحه مخالفت کرد و کمک های مالی خود را به سازمان های حامی حقوق LGBTQ اعلام کرد. پس از امضای این لایحه، دیزنی متعهد شد که به لغو این قانون کمک کند.

دیسانتیس و متحدانش بلافاصله پس از هدف قرار دادن منطقه مالیاتی ویژه دیزنی، ترتیبی که از دهه 1960 به این شرکت اجازه داد تا به طور مؤثر پارک های منطقه اورلاندو خود را اداره کند. در آوریل 2022، DeSantis لایحه‌ای را برای انحلال هیئت حاکمه، که قبلاً به عنوان منطقه بهبود Reedy Creek شناخته می‌شد، امضا کرد.

این اقدام باعث ایجاد ترس شد که شهرستان های همسایه درگیر هزینه ها و بدهی های منطقه باشند. در ماه فوریه، مجلس قانونگذاری فلوریدا جلسه ویژه ای تشکیل داد و لایحه ای را تهیه کرد که این منطقه را دست نخورده نگه داشت، اما نام آن را تغییر داد – و به دیسانتیس اجازه داد تا هیئت نظارت پنج نفره خود را انتخاب کند.

ماه بعد، اعضای هیئت مدیره فرمانداری دیزنی را متهم کردند که قراردادهای توسعه ساعت یازدهم را مخفیانه برای خنثی کردن قدرت آنها بر منطقه نادیده می گیرد. دیزنی می‌گوید که روند درستی را در ایجاد این معاملات دنبال کرده است و به دنبال آن‌ها بوده تا از سرمایه‌گذاری‌های خود در فلوریدا در میان چشم‌انداز نامطمئن سیاسی محافظت کند.

هیئت مدیره رای به لغو این قراردادهای توسعه داد. ایگر که در ماه نوامبر به عنوان مدیر عامل دیزنی بازگشته است، در یک تماس اخیر به درآمد اشاره کرد که سایر شرکت های فلوریدا نیز در مناطق ویژه فعالیت می کنند.

دیزنی از فلوریدا شکایت کرد و DeSantis را به سازماندهی یک “کمپین هدفمند تلافی جویانه دولت” متهم کرد که اکنون تجارت شرکت را تهدید می کند. این شرکت در دادخواست مدنی فدرال خود گفت: این قانون “برای هدف قرار دادن دیزنی و دیزنی به تنهایی طراحی شده است.” این هیئت در دادگاه ایالتی شکایت کرده است.

این مبارزه هیچ نشانه‌ای از توقف را نشان نمی‌دهد و با هر به‌روزرسانی کسب‌وکار جدید از دیزنی، مانند اعلامیه اخیر این شرکت برای لغو برنامه‌های خود برای ساختن پردیس کارکنان در فلوریدا، به کانون توجه باز می‌گردد.

پریمو، استاد علوم سیاسی، به CNBC گفت: دعواهای ESG و دیزنی «راه‌هایی را منعکس می‌کنند که دسانتیس به آن پایگاه پوپولیستی متوسل شود، در حالی که در عین حال محور کلی سیاست فلوریدا را بسیار مناسب تجاری نگه می‌دارد».

پریمو گفت: «او می‌داند که بتواند هر دو را انجام دهد.