نامزد به خاطر نامه بارت انصراف داد

نامزد دیوان عالی و قاضی دادگاه استیناف ایالات متحده، امی کونی بارت در کاپیتول هیل در واشنگتن، 21 اکتبر 2020.

کن سدنو | رویترز

یک دادستان فدرال روز جمعه پس از انتقاد قانونگذاران به خاطر نامه ای که در سال 2017 در حمایت از امی کونی بارت، که اکنون قاضی دادگاه عالی ایالات متحده است، امضا کرد، نام او را از بررسی برای کرسی در دادگاه عالی کنتیکت حذف کرد.

نامزدی فرماندار ند لامونت برای ساندرا اسلک گلوور در روزهای اخیر به دلیل حمایت قبلی او از بارت برای یک کرسی در دادگاه تجدیدنظر ناحیه هفتم ایالات متحده – پنج سال قبل از اینکه بارت رأی به دادگاه عالی ایالات متحده برای پایان دادن به حق فدرال ارائه دهد، شکست خورده بود. به سقط جنین

حق سقط جنین در قانون کانکتیکات مدون شده است. این ایالت پس از تصمیم بحث برانگیز دادگاه عالی ایالات متحده در تابستان گذشته در پرونده معروف به سازمان بهداشت زنان دابز علیه جکسون، دسترسی به سقط جنین را گسترش داد.

گلاور، که خود را مدافع سرسخت حقوق سقط جنین می خواند، روز دوشنبه در جریان جلسه تایید صلاحیت خود در کمیته قضایی سنای کنتیکت گفت که او “ساده لوح” و “اشتباه” است که نامه را در حمایت از بارت امضا کرده است.

گلاور در مورد نامه ای که توسط هر منشی دیوان عالی ایالات متحده که در دوره 1998-1999 آن دادگاه کار می کرد امضا کرده بود، شهادت داد: “با نگاهی به گذشته و دانستن آنچه اکنون می دانم، نباید آن را امضا می کردم.”

در آن زمان، گلوور منشی بود که در آن اصطلاح برای قاضی ساندرا دی اوکانر، و بارت کارمند قاضی فقید آنتونین اسکالیا بود.

سیاست CNBC

بیشتر از پوشش سیاسی CNBC بخوانید:

گلاور روز دوشنبه گفت که تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده در سال 2022 مبنی بر لغو پرونده 50 ساله حقوق سقط جنین Roe v. Wade “اشتباه و فاحش”.

گلاور، که رئیس بخش استیناف دادستانی ایالات متحده در کانکتیکات است، شهادت داد: “به عنوان یک زن صحبت می کنم، وحشتناک بود.”

او شهادت داد: «همه ما باید بر اساس قانون اساسی حق کنترل آزادی باروری و بدن خود را داشته باشیم. اعتقاد من به این استوار و تزلزل ناپذیر است.

به گزارش سایت خبری CTMirror.com، علیرغم اظهارات او در آن روز، اعضای کلیدی دموکرات و جمهوریخواه کمیته قضایی روز سه شنبه پیش بینی کردند که نامزدی او تایید نخواهد شد. کمیته پس از هفت ساعت استماع روز دوشنبه از رای دادن به نامزدی او خودداری کرده بود.

به گزارش CTMirror، سناتور جان کیسل از انفیلد، جمهوری خواه ارشد کمیته، گفت: «من واقعاً مسیری رو به جلو برای این نامزد خاص نمی بینم. آرا حتی دو رقمی هم به نفع او نیست.»