مینه سوتا، فلوریدا، پنسیلوانیا، اوهایو ممکن است ماری جوانا را قانونی کنند

تظاهرکنندگان اصلاحات حشیش در بیرون کاخ سفید در واشنگتن دی سی جمع می شوند تا از جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن بخواهند تا قبل از انتخابات عمومی نوامبر، 24 اکتبر 2022، در مورد عفو حشیش اقدام کند.

برنده مک نامی | گتی ایماژ

ماری جوانا یک صنعت چند میلیارد دلاری است و در سراسر ایالات متحده، بازارهای قانونی مانند علف های هرز در حال ظهور هستند، زیرا ایالت های بیشتری به دنبال درآمد مالیاتی و مشاغلی هستند که محصول نقدی به همراه دارد.

بر اساس تحلیل MJBiz Factbook پیش‌بینی می‌شود که فروش ماری‌جوانای پزشکی و تفریحی تا پایان سال به 33.6 میلیارد دلار برسد، روندی که عمدتاً ناشی از گشایش بازارهای جدید مصرف بزرگسالان است.

به گفته آژانس تنظیم مقررات کنابیس ایالت، تنها در میشیگان، فروش پزشکی و تفریحی با هم حدود 325 میلیون دلار درآمد مالیاتی در سال گذشته به ارمغان آورد.

در دلاور، ماه گذشته، زمانی که ایالت لوایح دوگانه ای را تصویب کرد، در دلاور به واقعیت تبدیل شد که هدف آن اجازه مالکیت افراد بالغ 21 سال به بالا و ایجاد یک چارچوب قانونی برای بازار مصرف بزرگسالان است که در ماه های آینده شکل می گیرد. این ایالت بیست و دومین ایالتی شد که ماری جوانا تفریحی را قانونی کرد و پس از میسوری و مریلند که در اوایل سال جاری این کار را انجام دادند.

اولیویا ناگل، تحلیلگر ارشد سیاستگذاری در این موسسه گفت: پیروزی این صنعت به یک “تلاش چند ساله” با “موانع بسیاری در مسیر راه” پایان می دهد. پروژه سیاست ماری جوانا

ناگل گفت: «از سازمان‌دهی روزهای لابی، گردهمایی‌ها و سالن‌های شهر، شهادت در کمیته‌های کلیدی، انجام اطلاع‌رسانی با رسانه‌ها، راهنمایی‌های رأی‌دهندگان، و موارد دیگر، سال‌ها حمایت مؤثر و کار گروهی به ما کمک کرد تا به این لحظه برسیم».

تلاش‌های مشابهی برای قانونی‌سازی در حال انجام است و با رشد صنعت ماری‌جوانا، در تعداد انگشت شماری از ایالت‌های دیگر شتاب ایجاد می‌کند. برخی از ایالت ها حتی در حال پیشبرد پیشنهادها یا اقدامات رای گیری برای قانونی کردن علف های هرز هستند و آنها را در دسترس بازارهای تفریحی قرار می دهند.

این ها ایالت هایی هستند که در سال های آینده شانس قانونی کردن مصرف ماری جوانا برای بزرگسالان را دارند.

مینه سوتا

لیف حمره از مینیاپولیس در تجمعی در کنگره ایالتی در سنت پل، مینه‌سوتا، که توسط اعضای NORML مینه‌سوتا برگزار شد، شرکت می‌کند و از قانونی‌سازی حشیش حمایت می‌کند، 23 آوریل 2014.

جری هولت | استار تریبون | گتی ایماژ

برای اولین بار در یک دهه، دموکرات‌های مینه‌سوتا هر دو مجلس را در مجلس قانون‌گذاری و فرمانداری این ایالت کنترل می‌کنند.

جیسون تاراسک، بنیانگذار قانون شاهدانه مینه سوتا، گفت که لایحه نهایی با هدف پایان دادن به ممنوعیت علف های هرز و ایجاد یک بازار تنظیم شده به میز فرماندار تیم والز خواهد رسید تا در هفته های آینده به قانون تبدیل شود. مجلس نمایندگان و سنای مینه‌سوتا نسخه‌های جداگانه‌ای از این قانون را تصویب کردند و قانون‌گذاران هر دو حزب اکنون در حال بررسی بخش‌های کلیدی لایحه نهایی، از جمله نرخ‌های مالیاتی و حذف قانون هستند. اتهامات یا محکومیت های جنایی مرتبط با ماری جوانا در گذشته.

تاراسک گفت: «قانونی‌سازی همچنین صدها، و نه هزاران شغل جدید ایجاد می‌کند، بازار غیرقانونی را از بین می‌برد و به مجریان قانون اجازه می‌دهد تا بر جرایم جدی‌تر تمرکز کنند.»

ماری جوانا پزشکی در حال حاضر در مینه سوتا قانونی است و اکثر ساکنان این ایالت از استفاده تفریحی آن حمایت می کنند.

والز حمایت خود را از این لایحه اعلام کرده است و تاراسک انتظار دارد که قبل از تعویق جلسه قانونگذاری فعلی در 22 می، آن را امضا کند.

فلوریدا

جارد سادلر گیاهان ماری جوانا را در یک مرکز کشت آزمایشگاه کرسکو در ایندیان تاون فلوریدا برداشت می کند.

جان مک کال | گتی ایماژ

فلوریدا حدود 50000 امضا تا اعمال اصلاحیه قانون اساسی در رای گیری 2024 فاصله دارد. که امکان استفاده تفریحی از ماری جوانا را فراهم می کند.

بر اساس وب سایت بخش انتخابات فلوریدا، مدافعان قانونی شدن فلوریدا 841130 امضای معتبر در سراسر ایالت از 891589 مورد نیاز برای اصلاحیه جمع آوری کرده اند. تعداد درخواست‌های ایالتی در پایان هر ماه به‌روزرسانی می‌شود.

زمانی که این اقدام، که به طور محدود بر اجازه استفاده تفریحی در ایالت تمرکز دارد، در رای گیری قرار گیرد، شانس خوبی برای تصویب وجود دارد. نظرسنجی آزمایشگاه تحقیقات افکار عمومی دانشگاه فلوریدا شمالی نشان داد که 70 درصد از پاسخ دهندگان “قوی” یا “تا حدودی” از این اصلاحیه حمایت می کنند.

این اقدام چارچوبی برای اینکه یک بازار قانونی چگونه خواهد بود ایجاد نمی کند.

فلوریدا در سال 2016 فروش ماری جوانای پزشکی را قانونی کرد و به یک تجارت میلیارد دلاری تبدیل شد. بر اساس داده های شرکت تحقیقاتی Headset، فروش قانونی از ژانویه 2022 تا ژوئیه 2022، 1.04 میلیارد دلار بوده است.

لورن نیهاوس، مدیر اجرایی روابط دولتی در Trulieve گفت: «فلوریدا در حال حاضر یکی از قوی‌ترین برنامه‌های حشیش پزشکی را در آمریکا دارد و اگر این بازار برای استفاده بزرگسالان برای مصرف شخصی گسترش یابد، ما معتقدیم که این بازار حتی قوی‌تر خواهد شد.»

این شرکت که بیش از 180 داروخانه پزشکی را در ایالت اداره می کند، 30 میلیون دلار به Smart & Safe Florida، کمیته حامی اصلاحیه کمک کرده است.

نیهاوس گفت: «Trulieve پیش‌بینی می‌کند در زمان بلوغ، فلوریدا می‌تواند به طور بالقوه به یک بازار 6 میلیارد دلاری حشیش تبدیل شود.

اوهایو

اوهایو ممکن است در ماه نوامبر در مورد قانونی شدن ماری جوانا تفریحی رای دهد.

ائتلاف برای تنظیم ماری جوانا مانند الکل پیشنهادی دارد که به دنبال ایجاد سیستمی است که در آن ماری جوانا مانند مشروبات الکلی تنظیم و مالیات می شود. پس از اینکه قانونگذار ایالتی تصمیم گرفت این پیشنهاد را قبول نکند، این گروه تا 5 ژوئیه فرصت دارد 124000 امضا از رای دهندگان ثبت نام شده را برای دریافت این پیشنهاد در برگه رای تضمین کند.

توماس هارن، سخنگوی این گروه گفت: ما مطمئن هستیم که اوهایو در سال 2023 ماری جوانا را برای همه بزرگسالان قانونی خواهد کرد. این موضوعی است که از خطوط سیاسی عبور می کند. در میان دموکرات ها، مستقل ها و جمهوری خواهان محبوبیت دارد.»

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط کالج امرسون، حدود نیمی از رای دهندگان اوهایو از قانونی سازی استفاده بزرگسالان حمایت می کنند. بر اساس این نظرسنجی، رأی دهندگانی که احتمالاً طرفدار قانونی شدن هستند، دموکرات ها با 66.2 درصد، پس از آن مستقل ها با 50 درصد و جمهوری خواهان با 36.3 درصد هستند.

هارن گفت که این پیشنهاد همچنین قصد دارد بر اساس برنامه ماری جوانا پزشکی اوهایو ساخته شود و مجوزهای اضافی استفاده بزرگسالان را برای شرکت های جدید صادر کند.

او تخمین می زند که تحت چارچوب پیشنهادی، اوهایو 350 تا 400 میلیون دلار درآمد جدید خواهد داشت. درآمد مالیاتی. محققان دانشگاه ایالتی اوهایو تخمین می زنند که درآمد مالیاتی از 276 میلیون دلار تا 374 میلیون دلار در سال پنجم یک بازار عملیاتی ماری جوانا برای مصرف بزرگسالان باشد.

پنسیلوانیا

برد هوریگان | سرویس تریبون نیوز | گتی ایماژ

پنسیلوانیا به طور فزاینده ای توسط ایالت هایی با بازارهای تفریحی کاملاً تأسیس شده، از جمله نیویورک، نیوجرسی، مریلند و دلاور احاطه شده است.

اگر ایالت، که پنجمین کشور پرجمعیت است، علف های هرز را قانونی کند، سود می تواند در داخل مرزهای آن باقی بماند.

سه پیشنهاد جداگانه از سوی قانونگذاران وجود دارد که امیدوارند ماری جوانا را تنظیم کنند، اما از آن نیز سرمایه گذاری کنند. مجلس نمایندگان ایالت تحت کنترل دموکرات ها در ماه های ژانویه و فوریه پیشنهاداتی را اعلام کرد، در حالی که مجلس سنا که در اختیار جمهوری خواهان بود، یک پیشنهاد را در ماه دسامبر اعلام کرد. آنها هر کدام به درجات مختلف به دنبال مالیات بر محصول برای رفاه جوامع هستند و ابتکاراتی را با هدف عدالت اجتماعی شامل می شوند.

با این حال، برایان ویسنته، وکیل ماری جوانا، گفت که پنسیلوانیا در تلاش برای قانونی کردن ماری جوانا از این بسته عقب مانده است.

ویسنته که مراقب اتفاقاتی است که در کشورهای مشترک المنافع رخ می دهد، می گوید: “پنسیلوانیا فقط یک تپه سخت تر برای صعود است.” ما در آنجا حرکت مشابهی در قوه مقننه نداشته‌ایم، اما استاندار از آن حمایت می‌کند، بنابراین این امکان وجود دارد که امسال به نتیجه برسد.»

طبق نظرسنجی کالج مولنبرگ، تنها 1 نفر از هر 4 بزرگسال پنسیلوانیا مخالف قانونی شدن است و 56 درصد از تغییر قانون موجود حمایت می کنند. این ایالت از سال 2018 ماری جوانا دارویی دارد.