مهلت سقف بدهی زیر سوال رفت زیرا مذاکره کنندگان در مورد موضوعات کلیدی به صفر رسیدند

کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا (رئیس کالیفرنیا) هنگام خروج از نشستی درباره سقف بدهی با رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن در کاخ سفید در واشنگتن دی سی، در تاریخ 22 می 2023، با رسانه‌ها صحبت می‌کند.

اندرو کابالرو-رینولدز | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

واشنگتن – گروه قابل توجهی از جمهوری خواهان مجلس نمایندگان روز سه شنبه در مورد اینکه آیا ضرب الاجل اول ژوئن وزارت خزانه داری برای جلوگیری از نکول بدهی احتمالی ایالات متحده دقیق است یا خیر، مطرح کردند.

استیو اسکالیز، نماینده اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری گفت: «ما دوست داریم شفافیت بیشتری در مورد چگونگی رسیدن آنها به آن تاریخ ببینیم.

اسکالیس همچنین گفت که او معتقد است که آخرین اظهارات جانت یلن، وزیر خزانه داری، در روز دوشنبه، “به این معناست که اول ژوئن یا بعد از آن است، و این ایده را روشن می کند که ممکن است اول ژوئن به اصطلاح تاریخ X نباشد.”

یلن روز دوشنبه نامه جدیدی به رهبران کنگره منتشر کرد که به نظر می‌رسد برخلاف آنچه اسکالیس ادعا می‌کند، می‌گوید، به‌ویژه خطی از نامه قبلی را در مورد اینکه چگونه اقدامات خارق‌العاده می‌تواند زمان بیشتری را برای ایالات متحده برای جلوگیری از عدم پرداخت بدهی‌اش به ارمغان بیاورد، حذف کرده است.

اسکالیس می‌گوید: «ما واقعاً نتوانسته‌ایم شفافیت زیادی را ببینیم، اما به نظر می‌رسد که آن‌ها در حال حاضر محافظت می‌کنند و دری را برای انتقال آن تاریخ به عقب باز می‌کنند.

یک سخنگوی وزارت خزانه داری از اظهار نظر خودداری کرد.

کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، جدول زمانی یلن را زیر سوال نبرده است و روز سه‌شنبه دفتر وی در بیانیه‌ای جدید مجدداً تاکید کرد که ضرب‌الاجل مذاکرات اول ژوئن است. «پرزیدنت بایدن اکنون فقط 9 روز فرصت دارد تا جدی شود و به توافقی مسئولانه برای افزایش سقف بدهی دست یابد. فوراً، این نسخه را بخوانید.

در کاپیتول هیل، مذاکره کنندگان سقف بدهی آماده شدند تا تمرکز خود را بر روی یک گروه کوچکتر از موضوعات کلیدی که آماده سازش بودند، محدود کنند، اتفاقی دلگرم کننده که تنها 9 روز تا مواجهه ایالات متحده با خطر جدی نکول بدهی ملی بالقوه فاجعه بار باقی مانده بود.

مک کارتی اواخر دوشنبه به خبرنگاران گفت: «ما در حال نزدیک‌تر شدن هستیم.

مسائلی که روز سه شنبه همچنان روی میز است شامل اصلاحات در مجوزهای انرژی، الزامات کاری جدید برای برخی از اشکال کمک های فدرال و توزیع مجدد بودجه اضطراری استفاده نشده کووید-19 است.

سی‌ان‌بی‌سی روز دوشنبه گزارش داد که «پس‌اندازهای سلامت» نیز روی میز است که می‌تواند شامل اصلاحاتی در میزان پرداختی دولت به شرکت‌های مراقبت‌های بهداشتی تحت چندین طرح بزرگ بیمه سلامت فدرال باشد.

کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده، یک جمهوری‌خواه اهل کالیفرنیا در مرکز، هنگام ورود به ساختمان کنگره ایالات متحده در واشنگتن، دی سی، ایالات متحده، در روز سه‌شنبه، 23 می 2023، با اعضای رسانه‌ها صحبت می‌کند.

ناتان هوارد | بلومبرگ | گتی ایماژ

مک کارتی بعدازظهر دوشنبه با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دیدار کرد، دیداری که هر دو طرف آن را «مولد» توصیف کردند، اما نتوانست توافق را برای افزایش سقف بدهی که بازارهای مالی و سرمایه گذاران جهانی روی آن حساب می کنند، به دست آورد.

جمهوری خواهان مجلس نمایندگان نشست هفتگی کنفرانس خود را صبح سه شنبه برگزار کردند، که طی آن مک کارتی گفته است که “به توافق نزدیک نشده اند” و از اعضای گروه خواست تا کنار هم بمانند و از توافقی که در نهایت به آن می رسد حمایت کنند.

الیز استفانیک، رئیس کنفرانس جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا، روز سه شنبه گفت: «کمتر از 10 روز از نکول، جو بایدن هنوز راه حل معقول ما را که سقف بدهی را افزایش می دهد و بحران بدهی ما را برطرف می کند، ارائه یا قبول نکرده است».

سیاست CNBC

بیشتر از پوشش سیاسی CNBC بخوانید:

یکی از مذاکره‌کنندگان جمهوری‌خواه، نماینده پاتریک مک‌هنری از NC، به خبرنگاران گفت که هزینه‌ها همچنان بزرگترین مانع برای توافق است.

مک‌هنری روز سه‌شنبه در خارج از مقر کمیته ملی جمهوری‌خواه گفت: «مساله اساسی در اینجا هزینه‌ها است. این به معنای آن است که ما قبل از پایان ضرب الاجل به توافقی برسیم که به پیام رئیس مجلس مبنی بر اینکه سال آینده کمتر از هزینه فعلی خرج می کنیم، برآورده می شود.

بایدن امیدوار است به توافقی برای محدودیت بدهی دست یابد که ضرب الاجل بعدی را به پایان انتخابات ریاست جمهوری 2024 برساند. اما جمهوری خواهان مجلس نمایندگان، که تا کنون تنها افزایش یک ساله را تایید کرده اند، می گویند که اگر بایدن زمان بیشتری می خواهد، باید با کاهش حتی بیشتر موافقت کند.

این یک داستان در حال توسعه است. لطفا برای بهروزرسانی دوباره بررسی کنید.