مصاحبه CNBC با دیوید فابر

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، روز سه‌شنبه پس از نشست سالانه سهامداران تسلا در آستین، تگزاس، مصاحبه‌ای با دیوید فابر، مجری CNBC داشت.

ماسک در طول مکالمه تقریباً یک ساعته خود به این موضوع فکر کرد:

  • چگونه او کنترل توییتر را مدیریت کرده است تا اینجا و آنچه در پیش است. از جمله، او گفت که ویژگی یادداشت‌های اجتماعی توییتر زمانی که دو مشتری بزرگ پس از دریافت یادداشت‌های انجمن که آنها را به تبلیغات نادرست متهم می‌کردند، هزینه‌هایشان را کاهش دادند، 40 میلیون دلار برای توییتر هزینه در بر داشت. او همچنین ادعا کرد که با بسته شدن خرید، توییتر 3 میلیارد دلار جریان نقدی سالانه و 1 میلیارد دلار در بانک داشت. قیاسی که من استفاده می‌کردم شبیه این بود که به هواپیمای تله‌پورت می‌شدم که در حال حرکت به سمت زمین است و موتورها در آتش هستند و کنترل‌ها کار نمی‌کنند…»
  • اونم همینطور از توییت های خودش دفاع کرد که به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفت و به عنوان اعتبار بخشی به توطئه های جورج سوروس و یک رویداد تیراندازی جمعی اخیر در آلن، تگزاس، اصرار داشت: «من آنچه را که می خواهم می گویم، و اگر نتیجه آن از دست دادن پول باشد، همین طور باشد.
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا: آنچه را که می‌خواهم بگویم، می‌گویم و اگر ضرر کنیم، همینطور باشد
  • دیدگاه ها و عادات شخصی او در مورد کار و بهره وری. او گفت که تنها دو یا سه روز در سال مرخصی می گیرد، هفت روز در هفته کار می کند و شش ساعت در شب می خوابد. او همچنین گفت که معتقد است از نظر اخلاقی اشتباه است که افرادی در «کلاس لپ‌تاپ» از کار در خانه دفاع کنند، در حالی که کارگران خدماتی، مانند افرادی که در کارخانه‌ها کار می‌کنند، هنوز باید شخصاً حاضر شوند.
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا: «کلاس لپ‌تاپ‌ها در لالا لند زندگی می‌کنند» بیش از کار از خانه
  • توانایی تسلا برای تحمل چرخه های اقتصادی دشوار ماسک گفت که 12 ماه آینده برای تسلا از منظر اقتصاد کلان سخت خواهد بود، زیرا افزایش نرخ های بهره باعث کاهش بودجه مصرف کنندگان می شود. اما او همچنین گفت تسلا می‌تواند از «اطلاعات بی‌درنگ در صورت تقاضا» تسلا برای خودروهایش برای تعدیل موثر قیمت‌ها استفاده کند.
  • او معتقد است فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره بسیار کند عمل می کند زمانی که اقتصاد کند می شود و این به تقاضای مصرف کننده لطمه می زند. ماسک گفت: «به صراحت می‌توانید افزایش نرخ فدرال رزرو را به‌عنوان یک پدال ترمز برای اقتصاد در نظر بگیرید». “این خیلی چیزها را گران تر می کند. بنابراین اگر پرداخت ماشین یا وام مسکن شما بیشتر از بودجه ماهانه شما را جذب می کند، پول کمتری برای خرید چیزهای دیگر خواهید داشت.”
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا: فدرال‌رزرو با «تاخیر» بیش از حد در تصمیم‌گیری‌های افزایش نرخ کار می‌کند
  • چه بر سر اقتصاد جهانی خواهد آمد اگر چین برای کنترل تایوان اقدام کند. “اقتصاد چین و بقیه اقتصاد جهانی مانند دوقلوهای به هم چسبیده هستند. این مانند تلاش برای جدا کردن دوقلوهای به هم چسبیده است. این شدت وضعیت است. و در واقع برای بسیاری از شرکت های دیگر بدتر از تسلا است. من. یعنی مطمئن نیستم مثلاً از کجا می‌خواهید آیفون تهیه کنید.”
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا درباره تنش‌های آمریکا و چین: وضعیت تایوان
  • مشارکت او در روزهای اولیه توسعه دهنده ChatGPT OpenAI، گفت که این تنها به این دلیل وجود دارد که او یک جایگزین غیرتجاری برای تسلط رو به رشد گوگل در هوش مصنوعی می خواهد. او از اینکه این شرکت ریشه های غیرانتفاعی خود را رها کرده است ابراز ناامیدی کرد. و او گفت که دیگر با لری پیج، بنیانگذار گوگل دوست نیست. آخرین نیش این بود که لری من را به دلیل طرفدار آگاهی انسان به جای آگاهی ماشینی، «گونه شناس» خطاب کرد.
ایلان ماسک در مورد سم آلتمن و ChatGPT: من دلیل وجود OpenAI هستم
  • دیدگاه های سیاسی اواز جمله اعتقاد او به اینکه جو بایدن در انتخابات 2020 پیروز شد و دزدیده نشد، اما فکر می‌کند حداقل تقلب در رای‌گیری صورت گرفته است. او همچنین گفت که به بایدن رای داد اما اشاره کرد که از انتخاب خود راضی نیست و گفت: “ای کاش می توانستیم فقط یک انسان عادی به عنوان رئیس جمهور داشته باشیم.”
ایلان ماسک در انتخابات 2024: ما یک مدیر اجرایی خوب در آمریکا می خواهیم