مدیرعامل کنوو، اسپین آف J&J، پس از عرضه اولیه عمومی به نوآوری نگاه می کند

تیبو مونگون، مدیر عامل شرکت Kenvue Inc. که یک تجارت سلامت مصرف کننده جانسون و جانسون است، در طی مصاحبه ای با CNBC در جریان عرضه اولیه سهام شرکتش در بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE)، 4 می 2023، صحبت می کند.

برندن مک درمید | رویترز

مدیرعامل Kenvue، Thibaut Mongon، روی نوآوری در برند و محصول شرط می‌بندد تا بتواند رشد شرکت تازه تاسیس را پس از اولین حضور خوب آن در بازار عمومی در روز پنجشنبه افزایش دهد.

مونگون به CNBC گفت: «در سه ماهه آینده و صادقانه بگویم، در سال‌های آینده، ما به انجام بهترین کاری که انجام می‌دهیم ادامه خواهیم داد، که نوآوری برای یافتن راه‌های جدید برای خدمت به مصرف‌کنندگان و کمک به مراقبت بهتر از سلامتی آنهاست.» در مصاحبه ای اندکی پس از شروع معاملات سهام Kenvue در بورس نیویورک.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

واحد سلامت مصرف کنندگان جانسون و جانسون کنوو شروع به تجارت کرد.  برای سهامداران J&J مانند ما چه معنایی دارد

باشگاه سرمایه گذاری CNBC

سهام این شرکت روز پنجشنبه 22 درصد افزایش یافت و به 26.90 دلار برای هر سهم بسته شد. سهام در اوایل معاملات روز جمعه حول آن سطح نوسان داشت و ارزش بازاری حدود 50 میلیارد دلاری به شرکت داد.

کنوو، از بیرون چرخید جانسون و جانسون، مجموعه‌ای از برندهای معروف مانند Band-Aid، Tylenol، Listerine، Neutrogena، Aveeno و پودر بچه همنام J&J را در اختیار دارد.

ده تا از برندهای Kenvue در سال گذشته تقریباً 400 میلیون دلار یا بیشتر فروش داشته اند، طبق یک دفترچه اولیه که این شرکت هفته گذشته در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ارسال کرد.

اما مونگون به CNBC گفت که مجموعه برندهای Kenvue “فرصت زیادی” برای رشد دارد.

به گفته مونگون، برنامه‌های این شرکت برای نوآوری محصول شامل علم و فناوری‌های جدید برای توسعه محصولات جدیدی است که نیازهای خاص مصرف‌کنندگان را برآورده می‌کند، به‌طوری که قبلاً انجام نشده بود.

Kenvue تیمی متشکل از 1500 متخصص تحقیق و توسعه دارد که راه‌های جدیدی را برای بهبود یک محصول مشخص می‌کنند.

مونگون معتقد است که نوآوری محصول در نهایت باعث می‌شود که برندهای Kenvue «بیش از همیشه مرتبط» با مصرف‌کنندگان باشد زیرا آنها نیازهای آنها را بهتر هدف قرار می‌دهند.

مونگون به CNBC گفت: “هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد که از سلامت خود به شیوه ای بهتر مراقبت کنید و هیچ محدودیتی برای ما برای اختراع محصولات و راه حل هایی برای کمک به شما در انجام این کار وجود ندارد.”

به عنوان مثال، Mongon به ضد آفتابی اشاره کرد که با نام تجاری Neutrogena عرضه شد. این شرکت محصول Neutrogena Invisible را به گونه ای طراحی کرد که بدون ایجاد باقیمانده سفید گچی نامرغوبی که اکثر کرم های ضد آفتاب از خود به جا می گذارند، با پوست ترکیب شود و نقطه درد مصرف کننده را برای استفاده از محافظ از بین ببرد.

در نتیجه، مونگون گفت، این محصول می تواند به دست مصرف کنندگانی برسد که ممکن است به طور منظم از ضد آفتاب سنتی استفاده نکنند.

مونگون گفت: “این کمک ما به جهان است. برای ارائه یک راه حل به این مصرف کنندگان: محافظت در برابر آفتاب قوی اما همچنین زیبایی شناسی عالی.” این امر باعث می شود افراد بیشتری به طور منظم از کرم ضد آفتاب استفاده کنند که می دانیم برای پوست بسیار مهم است.

طبق دفترچه اعلامیه شرکت، این شرکت از سال 2020 هر ساله بیش از 100 نوآوری محصول جدید را راه اندازی کرده است. این شرکت در پرونده خود گفت: نوآوری های محصولی که در سه سال گذشته راه اندازی شده اند، حدود 1.5 میلیارد دلار از فروش خالص Kenvue را به خود اختصاص داده اند.

مونگون گفت که این شرکت برای عرضه محصولات جدید در سال های آینده “به تلاش خود ادامه خواهد داد”.

نوآوری در برند

به گفته Mongon، Kenvue از “رویکرد اول دیجیتال” برای ارائه تجربیات شخصی تر با برندهای شرکت استفاده خواهد کرد. این شامل تجارت الکترونیک جدید و خدمات مستقیم به مصرف کننده است.

برای مثال، برند Zyrtec، اپلیکیشن پیش‌بینی آلرژی خاص خود را به نام «AllergyCast» دارد. زیرتک دارویی است که برای تسکین علائم آلرژی مانند آبریزش چشم، آبریزش بینی، عطسه و خارش طراحی شده است.

Mongon گفت که Kenvue این برنامه را برای کمک به مصرف کنندگان در مدیریت آلرژی خود طراحی کرده است و به آنها اجازه می دهد سطح گرده و علائم آلرژی خود را ردیابی کنند. این برنامه در نهایت می تواند شدت آلرژی مصرف کننده را بر اساس موقعیت مکانی، شرایط آب و هوایی و سابقه علائم پیش بینی کند.

مونگون به CNBC گفت: “پیام هایی دریافت خواهید کرد که به شما امکان می دهد علائم خود را بهتر درک و مدیریت کنید.” “این بخشی از نوآوری است که ما در کنوو روی آن تمرکز می کنیم.”

Kenvue همچنین دوربین دیجیتالی گوش «SmartCheck» را با نام تجاری Tylenol طراحی کرد، دارویی که تب را کاهش می‌دهد و دردهای جزئی را درمان می‌کند.

SmartCheck یک دستگاه و اپلیکیشن شخصی گوش است که گوشی هوشمند را به اتوسکوپ تبدیل می کند که برای نگاه کردن به گوش استفاده می شود. این برنامه به کاربران اجازه می دهد تا از پرده گوش کودک که احتمالاً آلوده شده است، ضبط کرده و آن را برای تشخیص به یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا خدمات بهداشتی از راه دور ارسال کنند.

اما Kenvue در دفترچه اولیه اشاره کرد که ادامه گسترش خدمات و ارائه محصولات از طریق “ابتکارات دیجیتال” ممکن است شرکت را در معرض خطرات بیشتری از جمله نقص فنی احتمالی، حوادث امنیت سایبری و نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی مصرف‌کننده و حفاظت از داده‌ها قرار دهد.

M&A منتفی نیست

هنگامی که از مونگون در مورد پتانسیل ادغام و اکتساب پرسیده شد، مونگون گفت که Kenvue در درجه اول بر رشد ارگانیک متمرکز است.

اما او گفت که شرکت به طور کامل M&A در آینده را رد نمی کند.

وی خاطرنشان کرد که Kenuve دارای سابقه قوی در شناسایی برندهای مناسب در بازار است که می تواند مجموعه این شرکت را به طور مثبت تکمیل کند.

مونگون گفت: “اگر فرصتی را ببینیم که از نظر استراتژیک و مالی منطقی باشد، به لطف ترازنامه های سالمی که داریم حرکت خواهیم کرد.”

کنو در تاریخ 1 ژانویه، مجموع دارایی‌های بیش از 27 میلیارد دلار را به‌صورت پیش‌فرض، بدون احتساب تأثیر هزینه‌های مربوط به عرضه عمومی، و کل بدهی‌های تقریباً 16 میلیارد دلاری ثبت کرد.

این شرکت در ابتدای سال حدود 9 میلیارد دلار بدهی را ثبت کرد.

کنوو 14.95 میلیارد دلار از فروش در سال 2022 و درآمد خالص 1.46 میلیارد دلار را بر اساس دفترچه اولیه اعلام کرد.

Kenvue تحت علامت سهام “KVUE” معامله می شود.