محاکمه ترامپ در مورد پاداش ستاره های پورن برای مارس، قبل از انتخابات 2024 تعیین شده است

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، سمت چپ روی صفحه، و وکیل او، تاد بلانچ، دقیقاً روی صفحه، در حالی که وکیل دیگرش سوزان نچلس، سمت راست، قبل از شروع جلسه دادگاه جنایی منهتن در نیویورک، در روز سه‌شنبه، از طریق ویدئو ظاهر می‌شوند. ، 23 مه 2023. ترامپ روز سه شنبه در پرونده جنایی خود در نیویورک یک ویدیویی ظاهر شد و قاضی به طور آزمایشی تاریخ محاکمه را برای اواخر مارس سال آینده تعیین کرد.

میانگین کرتیس | AP

یک قاضی روز سه شنبه گفت که دونالد ترامپ برای پرونده جنایی نیویورک که در آن متهم به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداخت پول به بازیگر فیلم های پورن استورمی دانیلز است، از 25 مارس محاکمه خواهد شد.

این محاکمه قرار است در اواسط دوره مقدماتی ریاست جمهوری و کمتر از هشت ماه قبل از انتخابات سال 2024 برای کاخ سفید آغاز شود.

ترامپ که اعتراف به بی گناهی کرده است، در حال حاضر به دنبال نامزدی جمهوری خواهان برای آن رقابت است.

او اولین رئیس‌جمهور آمریکاست که با اتهامات جنایی روبرو می‌شود.

خوان مرچان، قاضی دادگاه عالی منهتن، برنامه محاکمه را در حالی اعلام کرد که ترامپ روز سه شنبه از طریق ویدئویی برای جلسه استماع این پرونده در دادگاه حاضر شد.

مرچن به ترامپ هشدار داد که اگر دستوری را نقض کند که توانایی او را برای ارائه شواهد عمومی و سایر مطالب مرتبط با پرونده جنایی محدود می کند، ممکن است تحریم شود.

قاضی در اوایل ماه جاری پس از آن که دفتر دادستانی منطقه منهتن نگرانی‌های اساسی درباره استفاده «نادرست» ترامپ از این مطالب یا انتشار آن در رسانه‌های اجتماعی را مطرح کرد، این دستور حفاظتی را صادر کرد.

پس از پایان جلسه، ترامپ پیامی را در شبکه اجتماعی خود منتشر کرد که در آن از برنامه محاکمه و مرچن انتقاد کرد.

ترامپ نوشت: همین الان جلسه دادگاه عالی شهرستان نیویورک برگزار شد که در آن من معتقدم که حقوق متمم اول من، “آزادی بیان” نقض شده است و آنها ما را مجبور کردند که تاریخ محاکمه 25 مارس، درست در اواسط فصل مقدماتی برگزار شود. .

“بسیار ناعادلانه، اما این دقیقاً همان چیزی است که دموکرات‌های چپ رادیکال می‌خواستند. آن را مداخله در انتخابات می‌نامند، و هرگز چنین چیزی در کشور ما اتفاق نیفتاده است.” او نوشت.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، طی یک جلسه استماع قبل از محاکمه به اتهام جعل سوابق تجاری برای مخفی کردن پول پرداخت شده به ستاره فیلم‌های مستهجن استورمی دانیلز در سال 2016، در دادگاه ایالتی منهتن در شهر نیویورک، 23 مه، از طریق ویدئو کنفرانس در برابر قاضی خوان مرچان حاضر شد. ، 2023. در این طرح دادگاه.

جین روزنبرگ | رویترز

مرچان به دادستان ها گفت که تا 29 اوت درخواست های پیش از محاکمه خود را ارائه کنند و تا 10 اکتبر به وکلای ترامپ فرصت داد تا پاسخ های خود را ارسال کنند. مرچان گفت که در 4 ژانویه در جلسه ای که ترامپ باید شخصاً در آن حضور یابد، در مورد این پیشنهادات تصمیم خواهد گرفت.

جوزف تاکوپینا، یکی از وکلای ترامپ، از اظهار نظر خودداری کرد. سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

ترامپ در اواخر ماه مارس توسط هیئت منصفه اعظم متهم شد و او را به 34 مورد جنایت در جعل سوابق تجاری متهم کرد.

این سوابق ماهیت پرداخت‌های مربوط به بازپرداخت‌هایی را که ترامپ و شرکتش، سازمان ترامپ، به مایکل کوهن، وکیل سابقش، پس از پرداخت 130000 دلاری کوهن به دانیلز، اندکی پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری 2016، پرداخته بودند، توصیف نمی‌کرد.

دنیلز در ازای آن پول، یک دهه قبل، ماه‌ها پس از اینکه همسرش ملانیا، بارون ترامپ را به دنیا آورد، در مورد ادعای خود مبنی بر داشتن رابطه جنسی با ترامپ در یک مناسبت سکوت کرد. دونالد ترامپ رابطه جنسی با ستاره فیلم بزرگسالان را رد می کند.

در کیفرخواست آمده است که این پرداخت‌ها به دنیلز و یکی از ناشران The National Enquirer به مدل Playboy، کارن مک‌دوگال، بخشی از تلاش‌ها برای جلوگیری از تأثیرگذاری ادعاهای آنها مبنی بر تلاش جنسی با ترامپ بر شانس او ​​در برابر هیلاری کلینتون دموکرات در انتخابات 2016 بوده است.

ترامپ با سه تحقیقات جنایی در حال انتظار دیگر روبروست که همگی خطر طرح اتهام علیه او را به همراه دارند.

در جورجیا، دادستان منطقه فولتون در حال بررسی این موضوع است که آیا ترامپ و دیگران را به دلیل تلاش‌های آنها برای وادار کردن مقامات ایالتی به لغو عملاً پیروزی جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن در انتخابات 2020 جورجیا، کیفرخواست بخواهد.

وزارت دادگستری ایالات متحده به طور جداگانه در حال تحقیق از ترامپ به دلیل تلاش برای بازگرداندن باختش به بایدن در نتایج کالج ملی انتخابات در آن سال و رفتار او تا و روز 6 ژانویه 2021، شورش هوادارانش در ایالات متحده است. کاپیتول. وزارت دادگستری همچنین در حال بررسی امتناع ترامپ از تسلیم صدها پرونده دولتی، که بسیاری از آنها طبقه بندی شده اند، پس از ترک کاخ سفید است.

در 9 مه، هیئت منصفه مدنی در دادگاه فدرال منهتن، ترامپ را متهم به سوء استفاده جنسی از نویسنده E. Jean Carroll در جریان برخورد در یک فروشگاه بزرگ نیویورک در اواسط دهه 1990، و بدنام کردن او در زمانی که در سال 2019 به صورت عمومی منتشر شد، متهم کرد. ادعای او مبنی بر اینکه ترامپ به او تجاوز کرده است.

– گزارش های اضافی توسط CNBC کوین برونینگر