مجموعه رسوب جیمی دیمون، مدیرعامل جی پی مورگان چیس

جیمی دیمون، رئیس و مدیر اجرایی JPMorgan Chase & Co، در جلسه استماع کمیته امور بانکی، مسکن و شهری سنا در واشنگتن، دی سی، ایالات متحده، در روز پنجشنبه، 22 سپتامبر 2022.

آل دراگو | بلومبرگ | گتی ایماژ

جی پی مورگان چیس یک منبع در روز چهارشنبه به ایمون جاورز از CNBC گفت، جیمی دیمون، مدیر عامل شرکت جیمی دیمون، در اواخر ماه مه طی دو روز به دلیل شکایت‌های مدنی که بانک غول‌پیکر را به سود بردن از قاچاق جنسی توسط جفری اپستین، مدیر فقید پول متهم می‌کند، برکنار می‌شود.

این منبع گفت که بازجویی از دیمون تحت سوگند در نیویورک در روزهای 26 و 27 می، جمعه و شنبه انجام خواهد شد.

شخصی که از رسوب دیمون مطلع بود، گفت: “زمان بندی سیال است و می تواند تغییر کند.”

دولت جزایر ویرجین ایالات متحده و یکی از متهمان اپستین از JPMorgan در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در منهتن شکایت کرده اند. این بانک هرگونه تخلف را رد کرده است.

اپستین سال ها مشتری جی پی مورگان بود. این بانک تنها در سال 2013، پنج سال پس از اعتراف او به جرمش در دادگاه ایالتی فلوریدا به دلیل درخواست رابطه جنسی از یک دختر زیر سن قانونی، روابط خود را با او قطع کرد.

یک وکیل جزایر ویرجین در جلسه دادگاه در ماه مارس گفت: «جمی دیمون در سال 2008 می دانست که مشتری میلیاردر او یک قاچاقچی جنسی است.

بانک گفته است که دیمون اطلاعاتی در مورد اپستین که مربوط به دعاوی باشد نداشت.

علاوه بر وکلای جزایر ویرجین و متهم اپستین، وکلای جس استالی، رئیس سابق بانکداری سرمایه گذاری جی پی مورگان، از دیمون بازجویی خواهند کرد.

جی پی مورگان استدلال می کند که استالی، نه بانک، از نظر قانونی مسئول هرگونه مسئولیت مدنی مربوط به معاملاتش با اپستین است.

روز چهارشنبه، وکلای دادگستری قرار بود ویلیام لنگفورد را که پیش از این به عنوان یکی از مدیران ارشد جی‌پی مورگان مسئول تلاش‌های ضد پولشویی، رعایت جرایم مالی و مدیریت مقررات بود، برکنار کنند.

شکایت جزایر ویرجین ادعا می‌کند که جی‌پی‌مورگان «تراکنش‌های سیم و پول نقد را تسهیل و پنهان می‌کرد که مشکوک به – و در واقع بخشی از – یک شرکت جنایی بود که پول آن برای بردگی جنسی ده‌ها زن و دختر در داخل و خارج از جزایر ویرجین بود. “

«قاچاق انسان بود [principal] تجارت حساب‌هایی که اپستین در جی‌پی مورگان داشت.

اپستین در سال 2019، یک ماه پس از دستگیری به اتهام قاچاق جنسی کودکان، خود را در سلول زندان منهتن کشت.

او قبلاً با دو رئیس جمهور سابق، دونالد ترامپ و بیل کلینتون، و شاهزاده اندرو بریتانیا، و همچنین تعداد زیادی از افراد ثروتمند و قدرتمند دیگر دوست بود.

تصحیح: یک تیتر قبلی منابع متعددی را برای زمان بندی مورد انتظار جیمی دیمون در زمانی که تنها یک منبع وجود داشت ذکر کرد. CNBC از آن زمان با چندین منبع این زمان را تایید کرده است.

تصاویر آرشیو NBC نشان می دهد که ترامپ در سال 1992 در حال مهمانی با جفری اپستین است