مجلس سنا اولین جلسه استماع لایحه را برگزار می کند

آرون اسمیت، مدیر اجرایی انجمن ملی صنعت کانابیس، در یک کنفرانس خبری در مورد قانون بانکداری ایمن در خارج از ساختمان کنگره ایالات متحده در واشنگتن دی سی، در روز چهارشنبه، 14 سپتامبر 2022، صحبت می کند.

تینگ شن | بلومبرگ | گتی ایماژ

کمیته بانکداری سنا روز پنجشنبه اولین جلسه استماع خود را در مورد یک لایحه دو حزبی برگزار می کند که به صنعت حشیش اجازه می دهد به خدمات بانکداری سنتی دسترسی داشته باشد – که مشاغل ماری جوانا برای بقای خود حیاتی می دانند.

در این جلسه که با عنوان “بررسی چالش های بانکداری شاهدانه برای مشاغل کوچک و کارگران” برگزار شد، شهادت قانونگذاران هر دو طرف، از جمله سناتور جف مرکلی، دی-اور، و استیو دینز، آر-مونت، که دوباره معرفی شدند، شنیده می شود. لایحه مستقل هفته گذشته کمیته همچنین از شاهدانی از جمله ائتلاف تنظیم کننده کانابیس رنگ، اتحاد سیاست دارویی و اتحادیه بین المللی کارگران غذایی و تجاری متحد استماع خواهد کرد.

جلسه استماع روز پنجشنبه گام های بعدی را برای رساندن این لایحه به صحن سنا برای رای گیری مشخص می کند، زیرا چاک شومر، رهبر اکثریت سنا و دیگر قانونگذاران کلیدی از آن حمایت می کنند. این در حالی است که صنعت ماری جوانا، که با رکود مواجه است، حتی در شرایطی که ایالت های بیشتری بازارهای قانونی را تأیید می کنند، کنگره را وادار کرده است تا در مورد این موضوع اقدام کند.

سناتور شرود براون، دموکرات اوهایو و رئیس کمیته، در طی سخنان افتتاحیه گفت: “بدون دسترسی کامل به سیستم بانکی و پرداخت، مشاغل قانونی حشیش مجبور به فعالیت در سایه هستند.”

براون گفت: بسیاری از صاحبان کسب و کار به جای وام های بانکی و کسب و کار کوچک به وجوهی از دوستان و خانواده خود متکی هستند زیرا “ممکن است تمام هزینه ها و تلاش ها را متحمل شوند و از این کار رد شوند.”

با تکرار براون، عضو رتبه بندی کمیته، سناتور تیم اسکات، RS.C.، گفت که “کنگره مسئولیت دارد اطمینان حاصل کند که همه صنایع قانونی به موسسات و خدمات مالی دسترسی دارند.”

اما وی افزود که قانونگذاران باید قبل از تبدیل شدن این قانون به قانون، احتمال وجود خلأهای موجود در قوانین پولشویی را از بین ببرند. اسکات گفت که هر گونه خلأ می تواند دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر و سلاح را برای مجریان قانون دشوارتر کند.

اقدام سنا در مورد این لایحه خبری خوشایند برای مدیران در سراسر صنعت، از جمله کریگ عرق، مالک Uncle Budd NYC، شرکتی است که برای اولین بار کامیون های داروخانه سیار را به شهر نیویورک آورد.

عرق که پس از سالها فعالیت در شرکت داروخانه سیار خود و سپس یک سرویس تحویل، وارد یک مشارکت تولیدی و مجوز پرسود با آن شده است، گفت: “من آنقدر درگیر بودم که محصولی دارم که می نشیند و پیر می شود.” Omnium Canna برای تولید محصولات خود.

عرق گفت: “من راهی برای انتقال وجوه ندارم، نمی توانم به کارکنان حقوق بدهم، فقط روی دستانم نشسته ام.” به او “دور زدن” داده اند.

مدیر عامل Curaleaf می گوید اولین قدم در قانونی کردن ماری جوانا ایمن کردن آن برای بانکداری است

قانون بانکداری اجرای ایمن و منصفانه که با نام SAFE نیز شناخته می شود، سال گذشته پس از اینکه قانونگذاران آن را از لایحه بودجه 1.7 تریلیون دلاری دولت حذف کردند، به دیواری در کنگره برخورد کرد. این هفتمین باری بود که این قانون که همیشه از حمایت دو حزبی قوی برخوردار بوده است، پس از تصویب در مجلس نمایندگان از سنا عبور نمی کند.

ماه گذشته، این لایحه، که از جلسه گذشته بهینه‌سازی شده بود، توسط سناتورهای مرکلی و داینز، و نمایندگان دیو جویس، آر-اوهایو، و ارل بلومناور، دی-اور، مجدداً ارائه شد. این لایحه دارای حمایت قوی دو حزبی با 38 حامی دیگر در سنا و هشت حامی دیگر در مجلس است.

بر اساس قوانین فدرال، بانک‌ها و اتحادیه‌های اعتباری در صورت ارائه خدمات به کسب‌وکارهای قانونی حشیش با پیگرد قانونی و مجازات‌های فدرال مواجه می‌شوند، زیرا این ماده به همراه هروئین و ال‌اس‌دی هنوز جزء مواد جدول I است. طبق گفته اداره مبارزه با مواد مخدر فدرال، مواد جدول I به عنوان داروهایی تعریف می شوند که در حال حاضر هیچ استفاده پزشکی پذیرفته شده ای ندارند و پتانسیل بالایی برای سوء مصرف دارند.

بدون دسترسی به بانک های سنتی، مشاغل قانونی ماری جوانا نمی توانند به وام ها و سرمایه دسترسی داشته باشند یا حتی از حساب های بانکی اولیه استفاده کنند. به این ترتیب، کسب‌وکارها مجبور به فعالیت در مدلی فقط نقدی هستند که می‌تواند منجر به سرقت، پولشویی و جرایم سازمان‌یافته شود.

مؤلفه‌های کلیدی این لایحه از بانک‌هایی محافظت می‌کند که با مشاغل قانونی دولتی حشیش همکاری می‌کنند. این قانون آنها را از مجازات شدن توسط قانونگذاران فدرال محافظت می کند و یک پناهگاه امن در برابر تعقیب کیفری، مسئولیت و مصادره دارایی ها برای بانک ها، افسران یا کارمندان آنها ایجاد می کند.

نسخه جدید این طرح همچنین به سازمان‌هایی که به جوامع محروم کمک می‌کنند، از جمله مؤسسات مالی توسعه جامعه و مؤسسات سپرده‌گذاری اقلیت – موسسات کوچک‌تری که برای جوامعی که اغلب به خدمات بانکی دسترسی ندارند، کمک می‌کنند.

این هفته، انجمن بانکداران آمریکا، که نماینده بانک‌ها در هر اندازه از هر ایالت در کشور است، نامه‌ای ارسال کرد و از کمیته برای رسیدگی به این موضوع تشکر کرد و از سناتورها خواست تا “قانون را در اسرع وقت نشانه‌گذاری و پیش ببرند.”