متا استارت‌آپ CRM Kustomer را در میان «سال کارآمدی» راه‌اندازی کرد.

بازدیدکنندگان در مقابل تابلوی متا (فیس بوک) در دفتر مرکزی آن در منلو پارک، کالیفرنیا، در 29 دسامبر 2022 عکس می گیرند.

تایفون کوسکون | خبرگزاری آنادولو | گتی ایماژ


متا استارتاپ سازمانی Kustomer را که در سال 2020 به قیمت تقریباً 1 میلیارد دلار خریداری کرد، راه اندازی کرده است.

Kustomer این حرکت را در یک پست وبلاگی که دوشنبه منتشر شد، اعلام کرد و این معامله را به عنوان “فصل بعدی استارت آپ به عنوان یک شرکت مستقل” معرفی کرد.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

Loop Capital می گوید چشم انداز درآمد متا در حال روشن تر شدن است و بیش از 35 درصد رشد برای غول فناوری دارد.

CNBC Pro

سرمایه‌گذاران اصلی Kustomer که شامل Battery Ventures، Boldstart Ventures و Redpoint Ventures می‌شوند، 60 میلیون دلار اضافی در این استارت‌آپ سرمایه‌گذاری کرده‌اند که اکنون ارزش آن 250 میلیون دلار گزارش شده است.

هنگامی که متا، مادر فیسبوک، خرید Kustomer را در نوامبر 2020 اعلام کرد، غول شبکه اجتماعی فناوری مدیریت ارتباط با مشتری استارتاپ را به عنوان ابزاری مفید برای کمک به تبلیغ‌کنندگان متا در مدیریت بهتر تعاملات مشتریان خود در محصولات متعلق به شرکت مانند واتس‌اپ و مسنجر معرفی کرد.

متا در آن زمان گفت که “از عملیات Kustomer با فراهم کردن منابع مورد نیاز برای گسترش تجارت خود، بهبود و نوآوری ارائه محصول خود و خوشحال کردن مشتریان خود، پشتیبانی خواهد کرد.”

با این حال، از زمان خرید، متا زمان چالش برانگیزی را سپری کرده است که در بازار آشفته تبلیغات آنلاین فعالیت می کند. مارک زاکربرگ، مدیرعامل این شرکت، سال 2023 را به عنوان «سال کارآمدی» این شرکت توصیف کرده و قصد دارد تا اوایل تابستان حدود 21000 کارگر را اخراج کند.

چندین منبع در اوایل سال جاری به CNBC گفتند اخراج‌ها تا به امروز بر توانایی این شرکت برای ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان به شرکت‌ها، اینفلوئنسرها و مدیران گروه‌های فیسبوک تأثیر گذاشته است.

براد برنبام، مدیرعامل Kustomer در بیانیه‌ای گفت: «سفر ما با متا شگفت‌انگیز بوده است، و ما به کاری که با هم برای تغییر نحوه حمایت کسب‌وکارها از مشتریان خود انجام دادیم، افتخار می‌کنیم. “همکاری ما منجر به گسترش پیشنهادات بین المللی ما، گسترش قابلیت های ما با هوش مصنوعی و تعمیق یکپارچگی ما با کانال های ارتباطی مدرن متا شده است. [like] اینستاگرام، واتس اپ [and] پیام رسان.”

تماشا کردن: مرحله بعدی رشد متا تسریع درآمد است

راب ساندرسون از Loop می گوید: رشد بعدی متا درآمد است اما در قیمت سهام منعکس نمی شود.