مایک پنس ترامپ را در مورد نکول رد کرد و به مبارزات انتخاباتی 2024 اشاره کرد

مایک پنس معاون رئیس جمهور سابق: آخرین کاری که باید انجام دهیم افزایش مالیات است

مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق روز چهارشنبه بر اختلافات شدید با رئیس سابق خود تاکید کرد و مواضع دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در مورد سقف بدهی و اوکراین را رد کرد و در عین حال گمانه زنی های بیشتری را در مورد جاه طلبی های ریاست جمهوری 2024 او دامن زد.

پنس در برنامه «Squawk Box» شبکه CNBC گفت: وقتی صحبت از سقف بدهی به میان می آید، شکست یک گزینه نیست. ما نمی‌توانیم پیش‌فرض را بپذیریم، نمی‌توانیم تأثیری را که بر خانواده‌های آمریکایی و اعتبار آمریکا در جهان می‌گذارد را به حداقل برسانیم.»

اظهارات پنس در پاسخ به سوالی در مورد درخواست اخیر ترامپ از جمهوری خواهان مبنی بر اینکه اگر دموکرات ها با کاهش “عظیم” هزینه ها موافقت نکنند، اجازه بدهند آمریکا بدهی خود را نکول کند، بیان شد. کاخ سفید و رهبران کنگره در حال مذاکره عمیق برای جلوگیری از نکول تا اوایل ژوئن هستند، یعنی زمانی که دولت ممکن است برای پرداخت صورتحساب های خود با کمبود پول مواجه شود.

معاون رئیس جمهور سابق همچنین ترامپ و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را به داشتن دیدگاه های سیاست مالی «یکسان» متهم کرد که هزینه های سنگینی دارند، حتی زمانی که او خواستار دائمی کردن «کاهش مالیات ترامپ-پنس» در سال 2017 شد.

اما وقتی از او پرسیده شد که آیا کاهش هزینه‌های دفاعی می‌تواند بخشی از برنامه بازگشت به «پروانه مالی» باشد، پنس مخالفت کرد.

پنس گفت: «در زمانی که چین به معنای واقعی کلمه هر ماه یک ناو جنگی جدید را شناور می‌کند و به تحریکات نظامی در سراسر آسیا و اقیانوسیه ادامه می‌دهد و روسیه در حال به راه انداختن یک جنگ بدون تحریک در شرق اروپا است، آخرین کاری که باید انجام دهیم کاهش هزینه‌های دفاعی است.»

پنس آشکارا در حال بررسی یک کمپین برای نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 است و اظهارات او در صبح چهارشنبه – که از ایالت اصلی نیوهمپشایر، جایی که قرار بود در چندین رویداد این هفته حضور داشته باشد – ارائه شد – نکات بیشتری در مورد برنامه‌های او ارائه کرد.

پنس در مورد اعلام احتمالی کمپین ریاست جمهوری خود گفت: “ما قبل از پایان ماه ژوئن، مطمئن هستم، قصد خود را اعلام خواهیم کرد.” “دلیل آمدن من به نیوهمپشایر تا حدی این است که وقتی در نیوهمپشایر هستید، به نظر می رسد که وقتی در مورد چیزهای مهم صحبت می کنید توجه بیشتری به خود جلب می کنید.”

ترامپ در حال حاضر در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان، حتی با حضور چهره‌هایی مانند پنس و ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، که انتظار می‌رود در هفته‌های آتی رقابت رقابتی برای ریاست‌جمهوری داشته باشد، ترامپ محبوبیت واضحی است.

پنس مجدداً بر این عقیده خود تأکید کرد که «انتخاب‌های بهتری» نسبت به ترامپ برای ریاست‌جمهوری در سال 2024 وجود خواهد داشت، قبل از اینکه تعدادی از اختلافات سیاسی خود را با نامزد پیشتاز به شدت افزایش دهد.

” [former] من و رئیس جمهور از نظر رهبری آمریکا در جهان با هم تفاوت داریم. من فکر می کنم ما باید به ارتش اوکراین کمک کنیم و از ارتش اوکراین حمایت کنیم و تهاجم روسیه را دفع کنیم. پنس گفت: من فکر می کنم این به نفع ما و جهان آزاد است.

ترامپ خواستار پایان فوری درگیری در اوکراین شده است که با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای حمله به کشور همسایه آغاز شد. ترامپ که در گذشته از پوتین تمجید کرده بود، جزئیات کمی در مورد چگونگی دستیابی به این صلح ارائه کرده است. اخیراً در یکی از سالن‌های شهر سی‌ان‌ان، ترامپ نگفت که کدام کشور باید در جنگ پیروز شود و از گفتن اینکه آیا فکر می‌کند پوتین یک جنایتکار جنگی است، خودداری کرد.

پنس گفت که حمایت از اوکراین “همچنین پیامی قاطع به چین با تحریکات نظامی آنها ارسال می کند.”

پنس، قبل از اینکه سابقه طولانی خود در سیاست را تبلیغ کند، گفت: در مورد سیاست خارجی و مسائل داخلی، ایالات متحده “باید خواستار رهبری باشد که ثابت قدم بماند و به این چیزها دست یابد.” “من می دانم چه کاری می توان انجام داد.”