مایکروسافت چشم انداز کنترل هوش مصنوعی را ترسیم می کند

برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، در میزگردی با رئیس جمهور سابق ایالات متحده، دونالد ترامپ و مدیران صنعت در مورد بازگشایی کشور، در اتاق غذاخوری دولتی کاخ سفید در واشنگتن، 29 مه 2020 شرکت می کند.

مندل نگان | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

مایکروسافت پنج اصل را مطرح کرد که دولت باید برای تنظیم هوش مصنوعی در نظر بگیرد زیرا در تلاش است تا اطمینان حاصل کند که قوانین و اجرای آن می تواند با فناوری به سرعت در حال پیشرفت همگام شود.

اصولی که برد اسمیت رئیس مایکروسافت روز پنجشنبه اعلام کرد عبارتند از:

– نصب و ایجاد چارچوب های ایمنی هوش مصنوعی به رهبری دولت، مانند چارچوب مدیریت ریسک هوش مصنوعی استانداردها و فناوری ایالات متحده.
– نیاز به وقفه های ایمنی زمانی که هوش مصنوعی برای کنترل زیرساخت های حیاتی استفاده می شود.
– ایجاد یک چارچوب قانونی و نظارتی برای برنامه های کاربردی، مدل های پایه پیشرفته و زیرساخت هوش مصنوعی.
– ترویج شفافیت و تأمین مالی تحقیقات دانشگاهی و غیرانتفاعی.
– ایجاد مشارکت های عمومی و خصوصی برای استفاده از هوش مصنوعی برای پرداختن به تأثیری که بر جامعه خواهد داشت، در زمینه هایی مانند دموکراسی و نیروی کار.

اسمیت پیشنهاد کرد که خدمات هوش مصنوعی باید چارچوبی را از بخش خدمات مالی اتخاذ کنند: مشتری خود را بشناسید یا KYC. با این حال، در این مورد، باید KY3C باشد، به این معنی که توسعه دهندگان هوش مصنوعی باید ابر، مشتریان و محتوای خود را بشناسند تا کلاهبرداری یا استفاده فریبنده را محدود کنند.

اسمیت چارچوب جدید را در رویدادی در واشنگتن دی سی روز پنجشنبه اعلام کرد. این آخرین فشار یک بازیگر برتر در صنعت برای دولت برای ایجاد و اجرای نرده‌های محافظ در مورد نحوه استفاده از فناوری است، زیرا سایرین در این زمینه هشدار داده‌اند که عواقب قابل توجه توسعه غیرقانونی باید وقفه ایجاد کند.

هفته گذشته، سام آلتمن، مدیرعامل OpenAI سازنده ChatGPT، از یک کمیته فرعی سنا خواست تا حفاظت ها و نرده های محافظ را روی این فناوری اجرا کند. در حالی که برخی از قانونگذاران حاضر در این پنل، گشودگی آلتمن به مقررات را ستودند، محققان برجسته ای که پس از جلسه استماع با CNBC صحبت کردند به کنگره هشدار دادند که نباید بیش از حد تحت تأثیر پیشنهادات مورد حمایت منافع شرکت قرار گیرد و در عوض باید مجموعه ای از صداهای متخصص را در نظر بگیرند.

مایکروسافت اعلام کرده است که میلیاردها دلار در OpenAI سرمایه گذاری می کند زیرا به دنبال این است که در این زمینه پیشرو باشد.

مشترک CNBC در یوتیوب شوید.

تماشا کنید: مایکروسافت یک ربات چت هوش مصنوعی را به تجزیه و تحلیل داده ها و Bing را به ChatGPT می آورد

مایکروسافت یک ربات چت هوش مصنوعی را برای تجزیه و تحلیل داده ها و بینگ را به ChatGPT آورده است