قیمت گذاری، آنچه باید در مورد سلامت مصرف کننده بدانید

محصولات جانسون و جانسون در یک قفسه در فروشگاهی در نیویورک.

لوکاس جکسون | رویترز

جانسون و جانسون یکی از افراد آشنا به قیمت گذاری به CNBC گفت، کسب و کار سلامت مصرف کننده Kenvue روز چهارشنبه به ازای هر سهم 22 دلار قیمت گذاری کرد، در نزدیکی بالاترین محدوده اعلام شده خود، در یک معامله بزرگ که حدود 3.8 میلیارد دلار به ارمغان می آورد.

با آن قیمت عرضه اولیه، ارزش شرکت جدید حدود 41 میلیارد دلار خواهد بود. این باعث می‌شود اولین عرضه کنوو به یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌های اولیه سهام ایالات متحده در بیش از یک سال گذشته تبدیل شود.

طبق گزارش اولیه ای که هفته گذشته در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ارائه کرد، این شرکت انتظار داشت 151 میلیون سهم را بین 20 تا 23 دلار برای هر سهم قیمت گذاری کند.

درآمد حاصل از عرضه و هرگونه سود حاصل از تراکنش‌های تامین مالی بدهی مربوط به J&J خواهد بود، اما Kenvue 1.17 میلیارد دلار پول نقد و معادل‌های نقدی آن را حفظ خواهد کرد.

گلدمن ساکس، جی‌پی مورگان چیس و بانک آمریکا به‌عنوان پذیره‌نویسان اصلی عرضه اولیه اولیه سهام فعالیت می‌کنند.

معاملات سهام از جمعه در بورس نیویورک با علامت “KVUE” آغاز خواهد شد.

این اسپین آف، بزرگترین عرضه اولیه اولیه از زمان عرضه عمومی خودروهای برقی ریوین در نوامبر 2021، به تنهایی ممکن است بازار رو به رو شدن IPO را که در سال 2022 سقوط کرد، به طور کامل تغییر ندهد. اما ممکن است نشانه حیات برای عرضه اولیه عمومی در ایالات متحده باشد.

اولین کار Kenvue همچنین بزرگترین تغییر ساختار در تاریخ 135 ساله J&J است. J&J در اواخر سال 2021 به عنوان تلاشی برای ساده‌سازی عملیات و تمرکز مجدد بر بخش‌های دارویی و تجهیزات پزشکی خود اعلام کرد.

در همین حال، Kenvue مملو از نام‌های آشنا برای سرمایه‌گذاران و عموم مردم است، مانند Tylenol، Band-Aid، Listerine، Aveeno، Neutrogena، و پودر و شامپو بچه همنام J&J.

در اینجا همه چیز دیگری است که باید در مورد عرضه اولیه سهام Kenvue در این هفته بدانید.

مالکیت پس از IPO

J&J 91.9 درصد از Kenvue را پس از IPO کنترل خواهد کرد – یا 90.8٪ اگر پذیره نویسان از اختیارات خود برای خرید سهام اضافی استفاده کنند، طبق بایگانی دفترچه.

J&J قصد دارد باقیمانده سهام سهام عادی را در اواخر سال جاری بین سهامداران خود توزیع کند.

تا آن زمان، کنوو تحت قوانین حاکمیت شرکتی NYSE به عنوان یک “شرکت تحت کنترل” واجد شرایط خواهد بود. این به Kenvue اجازه می‌دهد از استانداردهای خاص فهرست‌بندی، از جمله الزامی که هیئت مدیره شرکت متشکل از اکثریت مدیران مستقل باشد، اجتناب کند.

در این بایگانی آمده است که J&J به طور کلی می تواند موضوعاتی را که سهامداران به آن رأی می دهند، مانند انتخاب مدیران برای هیئت مدیره Kenvue کنترل کند.

Kenvue در این پرونده گفت: “جانسون و جانسون به کنترل مسیر کسب و کار ما ادامه خواهد داد و مالکیت متمرکز سهام عادی ما ممکن است مانع از تاثیرگذاری شما و سایر سهامداران بر تصمیمات مهم شود.”

عملکرد تجاری

شرکت Kenvue سودآور است و انتظار دارد در چند سال آینده رشد کمی داشته باشد.

بر اساس این پرونده، رشد فروش سالانه تا سال 2025 حدود 3 تا 4 درصد در سطح جهانی پیش بینی می شود.

کنوو 14.95 میلیارد دلار فروش برای سال 2022 و درآمد خالص 1.46 میلیارد دلار به صورت پیش فرض ثبت کرد. برای سه ماهه اول، که در 2 آوریل به پایان رسید، Kenvue تخمین می زند که فروش 3.85 میلیارد دلار و درآمد خالص آن حدود 330 میلیون دلار باشد. این نتایج سه ماهه اول اولیه هستند.

ده تا از برندهای Kenvue در سال گذشته تقریباً 400 میلیون دلار یا بیشتر فروش داشتند.

به طور کلی، کنوو گفت که فروش سال 2022 در سه بخش تجاری شرکت “به خوبی متعادل شده است”.

واحد خودمراقبتی این شرکت که شامل محصولات مراقبت از چشم، سرفه و سرماخوردگی و ویتامین ها می شود، در سال 2022 6 میلیارد دلار فروش خالص داشت که 40 درصد از کل درآمد را به خود اختصاص داد.

محصولات بهداشتی و زیبایی پوست در سال گذشته 4.4 میلیارد دلار فروش خالص یا 29 درصد از درآمد کلی را به خود اختصاص دادند. از جمله این محصولات می توان به شامپو، نرم کننده، درمان ریزش مو و مراقبت از پوست اشاره کرد.

و محصولات در بخش بهداشت ضروری، از جمله محصولات کودک، دهانشویه و شوینده های دندان، حفاظت بهداشتی و مراقبت از زخم، 4.6 میلیارد دلار فروش خالص داشته اند که نشان دهنده 31 درصد از درآمد کل است.

این شرکت در تشکیل پرونده گفت که هر یک از سه بخش بر اساس درآمد عملیاتی تعدیل شده سودآور بودند.

کنوو خاطرنشان کرد که ردپای جهانی آن از نظر جغرافیایی به خوبی متعادل است و تقریباً نیمی از فروش خالص سال 2022 از خارج از آمریکای شمالی است.

بر اساس این پرونده، این شرکت 7.75 میلیارد دلار خالص بدهی خواهد داشت.

مدیریت اجرایی

بر اساس این پرونده، کنوو چندین مدیر J&J را برای هدایت شرکت جمع آوری کرد.

Thibaut Mongon، معاون اجرایی J&J و رئیس جهانی سلامت مصرف کنندگان، به عنوان مدیر عامل شرکت سهامی عام جدید خدمت خواهد کرد. او نیز در هیئت مدیره خواهد نشست.

Paul Ruh، مدیر ارشد مالی سلامت مصرف کننده J&J و یکی از مدیران سابق PepsiCo، به عنوان CFO و مردیت استیونز، معاون جهانی J&J در بخش زنجیره تامین سلامت مصرف کننده این شرکت، به عنوان COO خدمت خواهد کرد.

مدیر ارشد مردمی Kenvue، افسر ارشد امور شرکتی، مدیر ارشد فناوری و داده، مدیر ارشد علمی و روسای گروه‌ها برای مناطق مختلف در سراسر جهان نیز از J&J هستند.

طبق اعلامیه اولیه، این مدیران تیمی متشکل از 22000 کارمند در 165 کشور و 25 سایت تولید داخلی را رهبری خواهند کرد.

مقر جهانی کنوو در سامیت، نیوجرسی خواهد بود.

دعاوی تالک در مورد سرطان

J&J با هزاران اتهام مواجه است که پودر بچه تالک و سایر محصولات تالک آن باعث سرطان شده است. برخی از این محصولات تحت تجارت سلامت مصرف کننده این شرکت قرار دارند.

اما کنوو طبق ثبت اولیه IPO خود از ژانویه، فقط تعهدات مربوط به تالک را که در خارج از ایالات متحده و کانادا ایجاد می شود، متقبل خواهد شد.

اریک هاس، معاون حقوقی جانسون، «همانطور که به صراحت و بدون ابهام گفته شد، جانسون و جانسون موافقت کرده است که تمام تعهدات مربوط به طلق را حفظ کند – و خسارت Kenvue را برای هر و همه هزینه‌های ناشی از دعوی قضایی در ایالات متحده و کانادا جبران کند.» و جانسون، هفته گذشته در بیانیه ای گفت.

اما Kenvue در پرونده گفت که “چنین غرامت ممکن است کافی نباشد” برای محافظت از شرکت جدید در برابر کل بدهی ها.

J&J به مبارزه با ادعاهای تالک در دادگاه ورشکستگی ادامه خواهد داد.

یک قاضی ورشکستگی فدرال در ماه آوریل به طور موقت نزدیک به 40000 شکایت از تالک را تا اواسط ژوئن متوقف کرد. این تصمیم بخشی از دومین تلاش J&J برای حل و فصل دعاوی تالک در روند ورشکستگی بود.

توقف موقت به J&J زمان می‌دهد تا موافقت دادگاه را در مورد توافقنامه پیشنهادی 8.9 میلیارد دلاری خود با شاکیان در پرونده‌های تالک جلب کند.

– CNBC لزلی پیکر به این گزارش کمک کرد.