قیمت مصرف کننده در چین در ماه آوریل 0.1 درصد افزایش یافت که پایین ترین نرخ در دو سال اخیر است

ساختمان بانک خلق چین (PBOC) در پکن، چین، در روز سه‌شنبه، 18 آوریل 2023. اقتصاد چین در سه ماهه اول با سریع‌ترین سرعت در یک سال گذشته رشد کرد و پکن را در مسیر رسیدن به هدف رشد خود برای سال بدون محدودیت قرار داد. افزودن محرک های عمده و در عین حال به مهار اقتصاد جهانی در برابر رکود نیز کمک می کند. منبع: بلومبرگ

بلومبرگ | بلومبرگ | گتی ایماژ

شاخص قیمت مصرف کننده چین در آوریل 0.1% نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت که کمترین میزان از اوایل سال 2021 است. ماهانه قیمت ها 0.1% کاهش یافت.

اقتصاددانان مورد نظر رویترز انتظار داشتند که قیمت مصرف کننده نسبت به سال گذشته 0.4 درصد افزایش یابد و نسبت به ماه قبل بدون تغییر باقی بماند.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

تورم مسکن با پیامدهای بالقوه صعودی برای سهام کاهش می یابد

باشگاه سرمایه گذاری CNBC

قرائت آوریل پس از کاهش نرخ تورم چین به 0.7 درصد در ماه مارس پس از ثبت رکورد اخیر 2.8 درصدی در ماه سپتامبر منتشر شد.

بر اساس آمار اداره ملی آمار، غذا و خدمات در چین منجر به تورم شد – قیمت مواد غذایی 0.4٪ و قیمت خدمات 1٪ نسبت به سال گذشته افزایش یافت. قیمت کالاهای مصرفی در عین حال 0.4 درصد کاهش یافت.

را یوان چین خشکی اندکی پس از انتشار با 0.04% کاهش به 6.9428 در برابر دلار آمریکا رسید.

شاخص قیمت تولید کننده چین که قیمت های پرداخت شده توسط عمده فروشان را اندازه گیری می کند، 3.6 درصد کاهش یافت. اقتصاددانانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند انتظار داشتند پس از کاهش 2.5 درصدی در ماه قبل، شاهد کاهش 3.2 درصدی نسبت به سال قبل باشند.

این در تضاد کامل با آخرین داده‌های تورم در ایالات متحده است که نشان می‌دهد قیمت‌های مصرف‌کننده در ماه آوریل 4.9 درصد افزایش یافته است – که در پی تلاش‌های فدرال رزرو برای مهار تورم با افزایش 10 بار متوالی نرخ‌ها کاهش یافته است.

هلن کیائو، اقتصاددان ارشد چینی BofA در یادداشتی روز سه شنبه نوشت: تورم در چین پس از بازگشایی آن تا حد زیادی تعدیل شده است و ناظران بازار را به این سوال واداشت که آیا دومین اقتصاد بزرگ جهان در حال کاهش تورم است یا خیر.

اطلاعات بیشتر در مورد چین را از CNBC Pro بخوانید

«تقریباً به نظر می‌رسد که وقتی بانک‌های مرکزی بزرگ به سختی می‌توانند جانور تورم را رام کنند، [People’s Bank of China] او در کارت امتیازی کنترل تورم در رتبه بالایی قرار می گرفت.

کیائو اضافه کرد که چین توانسته است نرخ تورم شاخص قیمت مصرف کننده خود را به طور متوسط ​​1.8 درصد نگه دارد که نزدیک به پایین ترین میانگین 3 سال گذشته از سال 2003 است.

اقتصاددانان BofA خاطرنشان کردند که اکنون، تورم اصلی CPI چین در حال حاضر بسیار پایین تر از سطح ژاپن است.

اگرچه هنوز در سطوح کاهش تورم قرار نگرفته است، تورم پایین چین احتمالاً ناشی از تقاضای ناکافی است.

کیائو در یادداشت نوشته است: «خانوارها، اگرچه قبلاً شاهد کاهش قابل توجه تقاضای گردشگری در تعطیلات اخیر بوده‌اند، اما همچنان در مورد هزینه‌های کالا، به ویژه برای اقلام بزرگ بلیت (کالاهای سفید، خودرو و غیره)، محتاط هستند.»

او نوشت: “ضعف بازار کار و همچنین بهبود آهسته تر در بازار املاک همچنان بر احساسات مصرف کننده تاثیر می گذارد.”

– Lim Hui Jie از CNBC در این گزارش مشارکت داشت

این یک خبر فوری است. لطفا برای بهروزرسانی دوباره بررسی کنید.