قرص سقط جنین میفپریستون هنوز در برخی ایالت ها محدود است

در این تصویر تصویری، بسته‌های قرص Mifepristone در یک کلینیک تنظیم خانواده در 13 آوریل 2023 در راکویل، مریلند نمایش داده شده است.

آنا پولساز | گتی ایماژ

قرص سقط جنین میفپریستون یا در 27 ایالت ممنوع یا به درجات مختلف محدود شده است، علیرغم تصمیم دادگاه عالی که – در حال حاضر – مقررات سازمان غذا و دارو را حفظ می کند و دسترسی آسان به دارو را امکان پذیر می کند.

دادگاه عالی که به صورت اضطراری اقدام کرد، هفته گذشته دستورات دادگاه فدرال پایین‌تر را که محدودیت‌های شدیدی را بر روی میفپریستون اعمال کرده بود، حتی در برخی از ایالت‌هایی که سقط جنین قانونی باقی می‌ماند، مسدود کرد.

این حکم ناشی از شکایت ائتلافی از پزشکان مخالف سقط جنین علیه FDA است. این گروه می خواهد آژانس را مجبور کند که مایفپریستون را به طور کامل از بازار خارج کند. دولت بایدن با این تلاش مخالف است.

اکنون قرار است دادگاه تجدیدنظر ناحیه پنجم ایالات متحده در تاریخ 17 مه به استدلال های شفاهی این پرونده رسیدگی کند.

طرفی که در دادگاه تجدید نظر شکست می خورد، مطمئناً از دادگاه عالی می خواهد که پرونده را برای تصمیم گیری نهایی در مورد قانونی بودن قوانین FDA اتخاذ کند.

قوانین سازمان غذا و دارو که توسط دادگاه عالی در روز جمعه برای چندین سال تأیید شد، به زنان این امکان را می دهد که نسخه میفپریستون را از طریق یک قرار ملاقات از راه دور دریافت کنند و دارو را از طریق پست دریافت کنند.

بیماران قبلاً توسط FDA ملزم شده بودند که میفپریستون را شخصاً از یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی دریافت کنند یا دارو را تحت نظارت آنها مصرف کنند.

در حالی که تصمیم دیوان عالی حداقل به طور موقت دسترسی به میفپریستون را در ایالت هایی که از دسترسی گسترده به سقط جنین حمایت می کنند، حفظ می کند، اما در ایالت های محافظه کار که از تابستان گذشته، زمانی که دادگاه عالی قانون نیم قرنی را لغو کرد، این رویه را ممنوع کرده اند یا هیچ تاثیری ندارد. حق سقط جنین طبق قانون اساسی فدرال

CNBC بهداشت و علم

آخرین پوشش سلامت جهانی CNBC را بخوانید:

Mifepristone تا حد زیادی در 13 ایالت که سقط جنین را کاملاً ممنوع کرده اند، در دسترس نخواهد بود.

به گفته موسسه Guttmacher، یک گروه غیرانتفاعی که از دسترسی به سقط جنین حمایت می کند، این ایالت ها آلاباما، آرکانزاس، آیداهو، کنتاکی، لوئیزیانا، می سی سی پی، میسوری، داکوتای شمالی، اوکلاهما، داکوتای جنوبی، تنسی، تگزاس و ویرجینیای غربی هستند.

همه این ایالت ها استثناهایی دارند که اجازه سقط جنین را در زمانی که جان زن در خطر است، می دهد.

و آیداهو، ویرجینیای غربی و داکوتای شمالی استثناهایی برای حاملگی‌های ناشی از تجاوز جنسی و زنای با محارم دارند، اگرچه در داکوتای شمالی این استثنا فقط تا هفته ششم بارداری اعمال می‌شود.

چهارده ایالت دیگر محدودیت هایی در مورد میفپریستون دارند که فراتر از مقررات FDA است که به طور موقت توسط دیوان عالی تایید شده است.

در این ایالت ها زنان باید قرص را از پزشک تهیه کنند.

این ایالت ها عبارتند از: آلاسکا، آریزونا، فلوریدا، جورجیا، ایندیانا، آیووا، میشیگان، نبراسکا، نوادا، کارولینای شمالی، اوهایو، پنسیلوانیا، کارولینای جنوبی و یوتا.

فلوریدا، جورجیا و اوهایو قبل از اینکه بسیاری از زنان بدانند باردار هستند، سقط جنین را پس از شش هفته ممنوع کردند.

میفپریستون برای خاتمه دادن به بارداری اولیه تا هفته دهم بارداری تایید شده است.

پرونده های حقوقی فدرال در کارولینای شمالی و ویرجینیای غربی در حال بررسی است که به دنبال لغو محدودیت های mifepristone این ایالت ها است.