قانونگذاران به آینده رقابت چین در جلسات فناوری و رسانه نگاه می کنند

مدیران برجسته فناوری و رسانه تجربیات خود از کار در چین و رقابت با آن را با قانونگذارانی که این هفته از کالیفرنیا بازدید کردند به اشتراک گذاشتند.

هیئتی متشکل از حدود 10 عضو از کمیته منتخب مجلس در مورد رقابت استراتژیک بین ایالات متحده و حزب کمونیست چین به غرب سفر کردند تا با رهبران صنعت و کارشناسان موضوع در مورد زمینه های کلیدی مورد نگرانی در برخورد با چین دیدار کنند.

در این سفر سه روزه که از روز چهارشنبه آغاز شد، قرار بود نمایندگان مجلس با آنها دیدار کنند دیزنی مدیرعامل باب ایگر و سیب مدیر عامل تیم کوک، و همچنین مدیران سطح بالا از گوگل، مایکروسافت، پالانتیر و مقیاس هوش مصنوعی. به گفته یک منبع نزدیک به کمیته، همچنین رویدادهایی با گروهی از تهیه کنندگان، فیلمنامه نویسان و مدیران سابق استودیو که تجربه کار با چین را دارند و همچنین با سرمایه گذاران خطرپذیر و کارشناسان دانشگاه استنفورد در دستور کار بود.

این سفر بر نقش کلیدی صنایع فناوری و رسانه در روابط پیچیده‌تر آمریکا با چین تاکید می‌کند. در حالی که این صنایع اغلب به مخاطبان و نیروی کار انبوه موجود در چین متکی هستند، وابستگی به این کشور به دلیل کنترل‌های سانسور دولت و همچنین خطرات زنجیره تامین، نگرانی‌هایی را در مورد مسائل حقوق بشر و آزادی بیان ایجاد می‌کند.

این سفر پس از دیدار تاریخی در کالیفرنیا بین کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، از کالیفرنیا و تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان در روز چهارشنبه انجام شد. آن جلسه، که نانسی پلوسی، رئیس جمهور سابق کالیفرنیا نیز از آن تمجید کرد، خشم رهبری حزب کمونیست چین را برانگیخت. دولت چین این نشست را “تحریک آمیز” خواند و وعده “اقدامات قاطعانه” داد.

در هالیوود، گروهی از قانونگذاران از کمیته منتخب در مورد طیف وسیعی از موضوعات مرتبط با رقابت با چین آشنا شدند. به گفته منبع آگاه از فعالیت های کمیته، در جلسه ای با ایگر دیزنی و بعداً در یک شام با مدیران استودیو ناشناس، سانسور محتوای خلاقانه تمرکز زیادی داشت. مدیران اجرایی درباره برخورد با خودسانسوری برای اطمینان از اینکه یک فیلم حتی قبل از شروع فیلمبرداری به دولت چین توهین نمی کند و همچنین درخواست های ویرایشی که از دولت برای نمایش فیلم در این کشور دریافت می کنند، بحث کردند.

به گفته این منبع، روز پنجشنبه در سیلیکون ولی، براد اسمیت، رئیس مایکروسافت در مورد هوش مصنوعی سخنرانی کرد و هشدار داد که شکاف کمی بین ایالات متحده و چین در توسعه هوش مصنوعی مولد وجود دارد که توسط ابزارهایی مانند محبوبیت پیدا کرده است. ChatGPT. او همچنین در مورد استخراج و فرآوری مواد معدنی خاکی کمیاب که اجزای کلیدی در دستگاه‌های فناوری خاص را تشکیل می‌دهد، صحبت کرد. اسمیت و مدیرانی از Google، Palantir و ScaleAI در یک ناهار با اعضای کمیته شرکت کردند.

به گفته استیو بلنک، یکی از بنیانگذاران مرکز، قانونگذاران همچنین با کارشناسان دانشگاه استنفورد، از جمله کارشناسان مرکز نوآوری امنیت ملی گوردین نات، دیدار کردند. در یک تماس تلفنی پس از بحث روز پنجشنبه، بلانک گفت که او نیاز به یک استراتژی دفاعی را که شامل مشارکت های دولتی و خصوصی بیشتر در صنایع مختلف است، برای هماهنگ کردن ایالات متحده با چین به اشتراک گذاشته است. بلنک گفت که تحت تأثیر دو حزبی بودن و علاقه ای که از سوی قانونگذاران حاضر در جلسه دیده است، قرار گرفته است.

بلنک گفت: “به طور کلی، سؤالاتی که آنها پرسیدند، شما بسیار افتخار می کردید که یک آمریکایی در آن اتاق نشسته اید.” “آنها دو حزب بودند، و در حد هدف بودند و بسیار باهوش بودند. این افراد مسائل را درک می کنند و سعی می کنند به بهتر شدن کشور کمک کنند.”

رو خانا، نماینده کالیفرنیا، یکی از اعضای کمیته که نماینده سیلیکون ولی است، در یک مصاحبه تلفنی قبل از سفر در روز سه شنبه به CNBC گفت که برای بازدید همکارانش از منطقه زادگاهش هیجان زده است. خانا گفت که همیشه برای قانونگذاران ارزشمند است که وقت خود را برای یادگیری فناوری های پیشرفته مانند هوش مصنوعی، محاسبات کوانتومی و فناوری آب و هوا صرف کنند تا درک بهتری از نحوه تنظیم و تقویت آن داشته باشند.

خانا گفت: “من فکر می کنم عاقلانه است که هر عضو کنگره یک هفته را در سیلیکون ولی سپری کند.” فناوری قرار است حوزه‌های زیادی از اقتصاد گرفته تا امنیت ملی و مسائل شهروندی ما را تعریف کند و ما نیاز داریم که مردم در آن غرق شوند و حداقل آن را درک کنند.»

خانا و دیگران هدف از این سفر را در درجه اول یک ماموریت حقیقت یاب توصیف کرده اند. در حالی که گفتگوها احتمالاً به سیاست گذاری ها و جلسات آتی مربوط می شود، قانونگذاران با هدف یادگیری از مدیران صنعت در محل وارد جلسات شدند.

این گروه همچنین قرار بود روز پنجشنبه با سرمایه گذاران خطرپذیر از جمله Andreessen Horowitz، Khosla Ventures و SV Angel دیدار کند. خانا انتظار داشت که VCها درباره چگونگی «همکاری بهتر دولت با بخش خصوصی» برای پیشی گرفتن از چین در زمینه‌های کلیدی فناوری نوظهور بحث کنند.

به گفته منبع آگاه از برنامه های کمیته، روز جمعه، قانونگذاران قرار بود قبل از سفر به کوپرتینو برای دیدار با کوک در دفتر مرکزی اپل، در مورد ارزهای دیجیتال با کارشناسان استنفورد بحث کنند.

خانا گفت که پیش‌بینی می‌کند که رهبران کسب‌وکار سیاست‌گذاران را از هرگونه پیشرفتی که در تنوع بخشیدن به زنجیره‌های تامین خود در خارج از چین داشته‌اند و نحوه استفاده از درآمد صادراتی از چین برای سرمایه‌گذاری در ایالات متحده به اطلاع سیاست‌گذاران می‌رسانند. گفت که انتظار دارد کوک “صادقانه در مورد مسائل زنجیره تامین” از جمله پیچیدگی ها و پیشرفت تنوع تولید در خارج از چین صحبت کند.

هیلی استیونز، نماینده دموکرات در یک مصاحبه تلفنی در بخشی از این سفر در روز پنجشنبه گفت که موضوعات مشترکی را بین انواع چالش‌هایی که صنایع فناوری و رسانه در مورد چین با آن مواجه هستند و آنهایی که صنعت خودرو در او با آن روبرو هستند دیده است. دولت خانه

استیونز گفت: “به نظر من هر جلسه ای که در آن شرکت کرده ایم، به اقتصاد میشیگان و توانایی ما برای تولید به عنوان یک کشور مربوط می شود.” یکی از موضوعاتی که من به عنوان یک قهرمان تولید و به عنوان کسی که ارتباط متقابل بین تولید و فناوری را درک می‌کند، وارد کمیته شدم این است: چه چیز دیگری برای ایجاد انگیزه و رشد سیاست صنعتی در ایالات متحده آمریکا باید انجام دهیم؟ استیونز گفت. او به تصویب قانون چیپس و علم به عنوان نمونه ای از مشوق ساختن نیمه هادی های داخلی اشاره کرد.

استیونز گفت: «اکنون، ما در حال بررسی سایر حوزه‌های ویژه آسیب‌پذیری‌ها و ضعف‌های زنجیره تأمین هستیم که بر اقتصاد ما تأثیر می‌گذارد و به غیر از تراشه‌ها، می‌خواهیم در هوش کوانتومی و مصنوعی رقابتی باشیم».

– استیو کواچ از CNBC در این گزارش مشارکت داشت.

مشترک CNBC در یوتیوب شوید.

تماشا کنید: چرا همه نگاه ها به صنعت لیتیوم زیمبابوه است؟