قانونگذاران بر کارگزاران داده فشار می آورند تا نحوه خرید و فروش اطلاعات را آشکار کنند

نماینده کتی مک موریس راجرز (R-WA)، رئیس کمیته انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان در طول جلسه استماع با شو زی چو، مدیر عامل TikTok در مقابل کمیته انرژی و تجارت مجلس در ساختمان اداری مجلس ریبورن در کاپیتول هیل در 23 مارس 2023 صحبت می کند. ایالت واشنگتن.

چیپ سومودویلا | گتی ایماژ

یک گروه دو حزبی از قانونگذاران بیش از 20 شرکت کارگزار داده را تحت فشار قرار داده اند Equifax، اوراکل و Whitepages، برای افشای انواع اطلاعاتی که در مورد مصرف‌کنندگان آمریکایی جمع‌آوری می‌کنند و نحوه توزیع آن بر اساس نامه‌هایی که منحصراً با CNBC به اشتراک گذاشته شده است.

در این نامه‌ها، 10 قانونگذار از شرکت‌ها خواستند تا در مورد انواع اطلاعات حساسی که جمع‌آوری می‌کنند، مانند سلامت، موقعیت مکانی و داده‌های تلفن، از جمله برنامه‌هایی که مصرف‌کنندگان در دستگاه‌های خود دانلود می‌کنند، پاسخ‌های دقیق بدهند. همچنین از شرکت ها پرسیده شد که چه اطلاعاتی را در مورد افراد زیر سن قانونی جمع آوری می کنند.

این فشار در حالی صورت می‌گیرد که کمیته انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان به بررسی کارگزاران داده، بخش کلیدی صنعت فناوری که انبوهی از اطلاعات دیجیتال آمریکایی‌ها را جمع‌آوری و می‌فروشد، ادامه می‌دهد.

در نامه‌ها می‌پرسند که آیا کارگزاران هر نوع داده‌ای را برای خرید یا فروش آن‌ها غیرمجاز می‌دانند، چه محدودیت‌هایی برای داده‌هایی که با اشخاص ثالث به اشتراک می‌گذارند اعمال می‌کنند و چگونه صحت داده‌هایی را که جمع‌آوری و توزیع می‌کنند تأیید می‌کنند. سؤالات اضافی از جستجوی درک میزان درآمد کسب‌وکارها از فروش داده‌ها گرفته تا اینکه از چند منبع برای به دست آوردن این اطلاعات استفاده می‌کنند.

ماه گذشته، کمیته فرعی نظارت و تحقیقات جلسه ای را با حضور شاهدان متخصص برای بررسی «نقش کارگزاران داده در اقتصاد دیجیتال» برگزار کرد. نامه ها نشان می دهد که کمیته همچنان بر روی این بخش از صنعت فناوری متمرکز است زیرا به دنبال تصویب قانون جامع حریم خصوصی است. همچنین نشان می‌دهد که کنگره بر روی طیف وسیع‌تری از شرکت‌ها متمرکز است تا بازیگران بزرگی که دوست دارند گوگل و فیس بوک که بسیار مورد بررسی قرار می گیرد.

قانونگذاران به تسویه پیشنهادی اخیر بین کمیسیون تجارت فدرال و ارائه‌دهنده خدمات سلامت روان آنلاین BetterHelp اشاره می‌کنند، پس از اینکه آژانس ادعا کرد این شرکت داده‌های حساس مشتری را برای تبلیغات با وب‌سایت‌های شخص ثالث به اشتراک گذاشته است.

در این نامه آمده است: «نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی آمریکا در صنعت کارگزاری داده‌ها چیز جدیدی نیست و قوانین موجود به اندازه کافی از داده‌های آمریکایی‌ها در برابر سوء استفاده محافظت نمی‌کند. در آن گزارش، تنظیم‌کننده توصیه کرد که کنگره کارگزاران را مجبور کند که کنترل بیشتری بر داده‌های خود به مصرف‌کنندگان بدهند، اما «کارگزاران داده می‌توانند به راحتی قوانین و قوانین موجود را دور بزنند».

قانونگذارانی که این نامه را امضا کردند عبارتند از: کتی مک موریس، رئیس کمیته، R-Wash، و فرانک پالون، عضو رتبه بندی، DN.J، و همچنین چندین رئیس کمیته فرعی و اعضای رتبه بندی: نمایندگان مورگان گریفیث، R-Va.، Kathy Castor، D-Fla.، Brett Guthrie، R-Ky.، Anna Eshoo، D-Calif.، باب Latta، R-Ohio، Doris Matsui، D-Calif.، Gus Bilirakis، R-Fla.، و Jan Schakowsky، D- بیمار

لیست کامل کارگزاران داده که نامه را دریافت کرده اند در اینجا آمده است:

  • Acxiom
  • AtData
  • خیابان بابل
  • راه حل های CoreLogic
  • مدیریت داده های اپسیلون
  • Equifax
  • تجربه گر
  • Gravy Analytics
  • اینتلیوس
  • کوچاوا
  • LiveRamp
  • زندگی من
  • اوراکل آمریکا
  • PeopleConnect
  • Placer.ai
  • RELX
  • Safegraph
  • اسپوکئو
  • تامسون رویترز
  • TransUnion
  • Verisk Analytics
  • صفحات سفید

مشترک CNBC در یوتیوب شوید.

تماشا: فیس بوک با اپل بر سر ویژگی های حفظ حریم خصوصی کاربران در آپدیت iOS مبارزه می کند

فیس بوک با اپل بر سر ویژگی های حفظ حریم خصوصی کاربران در آپدیت iOS مبارزه می کند