قاضی در دیزنی، پرونده DeSantis به دلیل درگیری سهام بازپس گیری کرد

تابلویی در نزدیکی ورودی دنیای والت دیزنی در 22 مه 2023 در اورلاندو، فلوریدا.

جو رادل | اخبار گتی ایماژ | گتی ایماژ

یک قاضی فدرال که بر دعوای آزادی بیان مدنی دیزنی علیه ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا نظارت می‌کرد، روز پنجشنبه، چند روز پس از اطلاع از مالکیت سهام یکی از بستگانش، خود را از این پرونده کنار گذاشت. شرکت والت دیزنی.

بر اساس اسناد دادگاه، این پرونده توسط قاضی آلن وینزور، منصوب شده از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین، انجام خواهد شد. ترامپ در رقابت با دیسانتیس برای نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 رقابت می کند.

قاضی مارک واکر علیرغم رد درخواست دیسانتیس برای رد صلاحیت او تصمیم گرفت خود را از پرونده خارج کند. وکلای فرماندار و سایر متهمان استدلال کرده بودند که اظهارات واکر در پرونده های قضایی جداگانه سوالاتی را در مورد بی طرفی او در پرونده دیزنی ایجاد کرده است.

واکر، که توسط باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق، در دادگاهی در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در تالاهاسی، فلوریدا به سمت نیمکت منصوب شد، استدلال فرماندار را “بی ارزش” خواند. اما او با این وجود در همان پرونده به این نتیجه رسید که باید خود را «به دلایلی که با درخواست بی‌هوده متهمان مرتبط نیست» سلب صلاحیت کند.

واکر گفت که روز جمعه دریافته است که “یکی از بستگان در درجه سوم رابطه صاحب سی سهم سهام” در شرکت مادر دیزنی است. قاضی گفت که او تحقیقاتی را در مورد این موضوع آغاز کرده و در نهایت “تصمیم گرفت که در این شرایط رد صلاحیت از این روند لازم است.”

در حالی که قاضی اقوام را با نام یا رابطه مشخص نکرد، اقوام درجه سوم شامل پدربزرگ و مادربزرگ، نوه‌های بزرگ، عموها و عمه‌های بزرگ و همچنین پسر عموهای اول هستند.

سهام دیزنی روز پنجشنبه در قیمت 88.59 دلار بسته شد. 30 سهم با این قیمت در حدود 2658 دلار است.

اما واکر گفت که بر اساس قوانین رفتاری قضایی که به آن ملزم شده است، “اندازه یا مبلغ دلاری منافع مالی بستگان درجه سوم بی ربط است.”

واکر نوشت، حتی اگر خویشاوند فقط یک سهم از سهام را داشته باشد، قانون قضایی «روشن است که تأثیر بر سرمایه‌گذاری بستگان درجه سوم – نه میزان سرمایه‌گذاری – بر عدم صلاحیت حاکم است».

قاضی نوشت: ادعاهای دیزنی روشن می کند که این پرونده “شامل منافع اقتصادی قابل توجهی برای شرکت مادرش است که در آن بستگان درجه سوم من مالک سهام است.”

دیزنی مدعی است که DeSantis یک کمپین تلافی جویانه سیاسی علیه این شرکت پس از محکوم کردن علناً لایحه بحث برانگیز کلاس درس که منتقدان آن را “نگو همجنسگرا” نامیده اند، رهبری کرده است. این شرکت مدعی شد که این اقدام تلافی جویانه شامل دسانتیس و متحدانش که ناحیه مالیاتی ویژه والت دیزنی ورلد و قراردادهای توسعه اخیر آن را هدف قرار می دهند، تجارت دیزنی را تهدید کرده است.

“اگرچه من معتقدم بسیار بعید است که این دادرسی بر شرکت والت دیزنی تأثیر اساسی بگذارد، من تصمیم می‌گیرم که از جانب احتیاط اشتباه کنم – که در اینجا نیز جنبه صداقت قضایی است – و خودم را رد صلاحیت کنم.” واکر نوشت.

قاضی می‌نویسد: «حفظ اعتماد عمومی به قوه قضائیه، شاید اکنون بیش از هر زمان دیگری در تاریخ جمهوری ما بسیار مهم است.

توسعه Walker آخرین چروک در دشمنی طولانی بین DeSantis و Disney، یکی از کارفرمایان برتر فلوریدا است.

هفته‌ها پس از اینکه دیزنی تحت رهبری باب چاپک، مدیر عامل وقت، علیه لایحه کلاس درس مخالفت کرد و قول داد که به لغو آن کمک کند، مجلس قانونگذاری فلوریدا با اکثریت جمهوری‌خواه در آوریل 2022 به انحلال منطقه مالیاتی ویژه که به شرکت اجازه می‌داد عملاً در فلوریدا خود حکومت کند، رأی داد. عملیات از دهه 1960

منطقه در نهایت دست نخورده باقی ماند، اما هیئت مدیره آن با اعضایی که توسط DeSantis انتخاب شده بودند جایگزین شد.

دیزنی پس از آن که هیئت مدیره به لغو قراردادهای توسعه ای که شرکت کمی قبل از قدرت گرفتن هیئت مدیره جدید منعقد کرده بود رای داد، شکایت کرد. این هیئت در دادگاه ایالتی شکایت کرده است. دیزنی خواستار رد این پرونده شده است.