قاضی به جی پی مورگان چیس در مورد شواهد جفری اپستین هشدار می دهد

قاضی جی پی مورگان را با تحقیر دادگاه در پرونده اپشتاین توبیخ می کند

یک قاضی فدرال نیویورک هشدار داد جی پی مورگان چیس سی‌ان‌بی‌سی می‌گوید که اگر بانک در ارائه مدارک مربوط به مجرم جنسی فقید و مدیر پول جفری اپستین برای شکایت‌های یک شاکی اپشتین و دولت جزایر ویرجین ایالات متحده تسریع نکند، ممکن است دادگاه را تحقیر کند.

به گفته یک منبع آگاه، قاضی جد راکوف در اطلاعیه ای پیشنهاد کرد که جی پی مورگان و دو شرکت حقوقی نماینده بانک در تحویل اسناد و مدارک دیگر به شاکیان پرونده، تحت فرآیندی به نام کشف، آهسته قدم برداشته اند.

این اطلاعیه دو هفته قبل از اینکه جیمی دیمون، مدیر عامل جی‌پی مورگان، توسط وکلای شاکیان برای دعاوی مدنی تحت سوگند مورد بازجویی قرار گیرد، صادر می‌شود که بانک وی را متهم به فعال‌سازی و بهره‌مندی از قاچاق جنسی زنان جوان توسط اپستین می‌کند.

راکف در این اطلاعیه نوشت: «دادگاه همچنین می‌خواهد توجه داشته باشد که نگران است که جی‌پی مورگان سریع‌تر برای تولید اسناد پاسخگو حرکت نمی‌کند.»

«در حالی که دادگاه از حجم وسیع اکتشافاتی که قرار است در این پرونده تکمیل شود، قدردانی می‌کند، شرکتی به بزرگی JPMorgan و مشاورانی با تجربه مانند WilmerHale و Massey & Gail باید بتوانند با سرعتی بیشتر از آنچه در این حادثه آشکار شد حرکت کنند. قاضی با اشاره به دو موسسه حقوقی این بانک نوشت.

راکف نوشت: «بنابراین جی‌پی مورگان متذکر می‌شود که در صورت اهانت به دادگاه، تحقیقات بیشتری لازم است.

سخنگوی جی پی مورگان هیچ نظری در مورد این اطلاعیه نداشت.

جفری اپستین در مراسم راه اندازی مجله رادار در هتل QT در 18 می 2005 شرکت می کند.

پاتریک مک مولان | گتی ایماژ

اپستین که در سال 2019 در اثر خودکشی در زندان درگذشت، مدت کوتاهی پس از دستگیری به اتهام قاچاق جنسی کودکان فدرال، مشتری قدیمی بانک تا سال 2013 بود.

شکایت‌ها حاکی از آن است که بانک به اپستین اجازه داده است تا با وجود شواهدی که از میلیون‌ها دلار برای تسهیل قاچاق دختران و زنان جوان به جزیره خصوصی‌اش در جزایر ویرجین و جاهای دیگر استفاده می‌کند، همچنان مشتری باقی بماند.

سیاست CNBC

بیشتر از پوشش سیاسی CNBC بخوانید:

پنج سال قبل از اینکه جی پی مورگان به رابطه مشتری خود با اپستین پایان دهد، او در دادگاه ایالتی فلوریدا به درخواست رابطه جنسی برای پول از یک دختر زیر سن قانونی اعتراف کرد و 13 ماه را در زندان گذراند.

اپستین قبل از محکومیت خود با رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ و بیل کلینتون و همچنین شاهزاده اندرو بریتانیا دوست بود.

JPMorgan هر گونه تخلف را رد می کند و این شرکت در شکایت مدنی خود گفته است که Jes Staley مدیر سابق بانک از نظر قانونی مسئول هر گونه مسئولیت ناشی از رابطه خود با Epstein است.

استالی سه دهه را در JPMorgan گذراند و در طول سال‌هایی که اپستین مشتری بود، با اپستین – که او را دوست می‌دانست – ارتباط نزدیک داشت.

راکف، در حکم دادگاهی که در اوایل ماه مه منتشر شد، خاطرنشان کرد که “شاکیان ادعا می کنند که آقای استالی اطلاعات دست اولی از عملیات قاچاق جنسی جفری اپستین داشته است.”

گفته می‌شود که آقای استالی چندین بار در حین انجام عملیات از اقامتگاه اپستین بازدید کرده و در طی این بازدیدها مشاهده کرده است. [the Epstein accuser suing JPMorgan] راکف خاطرنشان کرد: “به عنوان یک قربانی قاچاق جنسی و آزار”.

تصاویر آرشیو NBC نشان می دهد که ترامپ در سال 1992 در حال مهمانی با جفری اپستین است

قاضی نوشت: «شاکی‌ها همچنین ادعا می‌کنند که خود آقای استالی با برخی از قربانیان اپشتین از جمله زن شکایت کرده است.» آن زن ادعا می کند که «یکی از دوستان اپستین» – که بعداً او را آقای استالی معرفی کرد – از نیروی تهاجمی در تجاوز جنسی به او استفاده کرد و به او اطلاع داد. [her] که او از اپستین اجازه داشت تا کاری را که می خواست با او انجام دهد.»

استالی در پرونده قضایی خود اتهامات علیه خود را “بی اساس” خواند و او اطلاع از قاچاق جنسی اپستین را رد کرده است.

استالی در اواخر سال 2021 پس از تحقیقی که توسط یک قانونگذار بریتانیایی در مورد چگونگی توصیف رابطه خود با اپستین با بارکلیز انجام شد، از سمت مدیرعاملی غول بانکی بریتانیایی بارکلیز کنار رفت.

اگر افکار خودکشی دارید یا در مضیقه هستید، با آن تماس بگیرید راه نجات خودکشی و بحران در 988 برای پشتیبانی و کمک از یک مشاور آموزش دیده.