فیلیپ جفرسون، رئیس فدرال رزرو، به عنوان نایب رئیس جدید برای جانشینی لائل برینارد معرفی شد

دکتر فیلیپ ناتان جفرسون، از کارولینای شمالی، که برای عضویت در هیئت مدیره سیستم فدرال رزرو نامزد شده است، در جلسه تایید کمیته امور بانکی، مسکن و امور شهری سنا در کنگره در واشنگتن، دی سی، ایالات متحده، در فوریه سخنرانی می کند. 3، 2022.

کن سدنو | رویترز

کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد، فیلیپ جفرسون، رئیس فدرال رزرو توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به عنوان نایب رئیس هیئت مدیره بانک مرکزی معرفی خواهد شد.

اگرچه جفرسون یکی از جدیدترین اعضای شورای حکام است، اما در زمانی که فدرال رزرو در تلاش است تا تورم را بدون ایجاد رکود مضر کاهش دهد، یک موقعیت کلیدی سیاست گذاری را به عهده خواهد گرفت.

بایدن همچنین گفت که آدریانا کوگلر را برای کرسی خالی فرمانداری و لیزا کوک را برای یک دوره دیگر به عنوان فرماندار معرفی خواهد کرد. کوگلر در حال حاضر نماینده ایالات متحده در بانک جهانی است و اولین لاتینی در هیئت مدیره خواهد بود، در حالی که کوک از ماه می 2022 در هیئت مدیره بوده است.

بایدن در بیانیه‌ای گفت: «این نامزدها می‌دانند که این شغل یک شغل جناحی نیست، بلکه نقشی حیاتی در پیگیری حداکثری اشتغال، حفظ ثبات قیمت‌ها و نظارت بر بسیاری از مؤسسات مالی کشورمان دارد». “من مطمئن هستم که این نامزدها به بهبود اقتصادی قوی تاریخی که در دولت من داشته ایم کمک خواهند کرد.”

این اقدامات، که نیاز به تایید سنا دارد، در حالی صورت می‌گیرد که فدرال رزرو نیز در حال عبور از یک بحران بانکی است که طی دو ماه گذشته شاهد تعطیلی چندین موسسه منطقه‌ای بوده است.

سنا جفرسون را در ماه مه 2022، چهار ماه پس از نامزد شدن وی توسط رئیس جمهور جو بایدن، به هیئت مدیره تایید کرد.

جفرسون از زمان نشستن بر صندلی خود، در جبهه سیاست نسبتاً ساکت بوده است. در اظهارات اخیر، او مخالف افزایش نرخ تورم 2 درصدی فدرال رزرو بود و گفت که به ویژه نگران سرعت کند شدن اقتصاد نیست. او از زمان تصدی کرسی خود به هر یک از افزایش نرخ بهره رای داده است.

او به عنوان نایب رئیس، آخرین پستی را که لائل برینارد، که اکنون مدیر شورای اقتصاد ملی بایدن است، اشغال کرده است. برینارد که به عنوان یکی از اعضای پیشروتر هیئت مدیره شناخته می شود، مخالفت با کاهش مقررات برای بانک های منطقه ای بود و از طرفداران این مطالعه بود که آیا فدرال رزرو باید ارز دیجیتال بانک مرکزی را اتخاذ کند یا خیر.

جفرسون قبل از آمدن به فدرال رزرو، استاد اقتصاد و همچنین معاون رئیس جمهور در امور دانشگاهی و رئیس دانشکده در کالج دیویدسون بود. او همچنین به عنوان استاد در دانشگاه کلمبیا و کالج Swarthmore و همچنین یک اقتصاددان پژوهشی برای Fed کار کرده است.

نامزدی غیرمنتظره نبود. چندین رسانه گزارش داده بودند که جفرسون گزینه احتمالی بایدن به عنوان معاون رئیس جمهور است.

در صورت تایید، جفرسون دومین سیاهپوست خواهد بود که سمت نایب رئیسی را به دست می‌آورد. کوک اولین زن سیاه پوستی است که در هیئت مدیره خدمت می کند.

شرود براون، رئیس کمیته بانکداری سنا، نامزدها را تحسین کرد.

براون در بیانیه ای گفت: نامزدها “منعکس کننده تنوع پر جنب و جوش کشور ما و افرادی هستند که آن را به کار می اندازند.”

– با گزارش Kayla Tausche