فولکس واگن با کاهش فروش در چین، سود سه ماهه اول خود را کاهش داد

فولکس واگن گفت که درآمد فروش سه ماهه اول با 22 درصد افزایش به 76 میلیارد یورو رسیده است که عمدتاً ناشی از بهبود حجم فروش در اروپا و آمریکای شمالی است.

بلومبرگ | بلومبرگ | گتی ایماژ

غول آلمانی فولکس واگن روز پنجشنبه از کاهش سود سه ماهه اول خود خبر داد و گفت فروش ضعیف تر در چین بار دیگر بر نیاز این خودروساز برای کاهش فاصله نسبت به رقبای خود در بازار خودروهای برقی در حال رشد این کشور تاکید می کند.

فولکس واگن اعلام کرد سود عملیاتی در سه ماهه اول سال 2023 با 31 درصد کاهش به 5.7 میلیارد یورو (6.3 میلیارد دلار) رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8.3 میلیارد یورو کاهش یافته است.

بزرگترین خودروساز اروپا گفت سود عملیاتی قبل از اثرات ارزش گذاری ناشی از پوشش ریسک، با 35 درصد افزایش به 7.1 میلیارد یورو رسیده است.

فولکس واگن گفت که درآمد فروش سه ماهه اول با 22 درصد افزایش به 76 میلیارد یورو رسیده است که عمدتاً ناشی از بهبود حجم فروش در اروپا و آمریکای شمالی است.

آرنو آنتلیتز، مدیر مالی فولکس واگن، روز پنجشنبه به آنت وایزباخ از CNBC گفت: ما واقعاً شروع بسیار دلگرم کننده ای در سال 2023 داشتیم، هم درآمدها و هم سود عملیاتی اساسی به طور قابل توجهی بهبود یافتند.

همانطور که به یاد دارید زمانی که اهداف خود را برای سال 2023 منتشر کردیم، آنها کاملا بلندپروازانه بودند، ما این بازخورد را دریافت کردیم، اما بر اساس آن سه ماهه اول بسیار محکم و بر اساس سفارش عقب افتاده 1.8 میلیون خودرو در اروپا، ما کاملا مطمئن هستیم که این کار را انجام خواهیم داد. به تمام اهداف مالی خود برای سال 2023 دست یابیم.”

سهام فولکس واگن در صبح پنجشنبه اندکی افزایش یافت. قیمت سهام نسبت به سال گذشته تقریباً 5.5 درصد افزایش یافته است.

فولکس واگن اعلام کرد که تحویل در چین 14.5 درصد در سه ماه اول سال 2023 کاهش یافته است، اما با استناد به گستره مدل های گسترده و فناوری خاص چین، اطمینان دارد که فروش تا پایان سال بهبود خواهد یافت.

Antlitz از فولکس واگن در پاسخ به سوالی در مورد کاهش فروش در سه ماهه اول در چین، پاسخ داد: “ما شروع آهسته ای در چین داشتیم.”

او اضافه کرد که تمایز بین بازار موتورهای احتراقی چین که فولکس واگن مدت‌ها پیشرو بوده است، و بازار خودروهای الکتریکی باتری‌دار (BEV) این کشور که می‌خواهد با رقبای خود از جمله غول خودروهای برقی چینی BYD برسد، مهم است.

آنتلیتز گفت: “من به تازگی از شانگهای برگشتم، سه روز را در آنجا گذراندم و به ماشین های رقبا نگاه کردم، با تیم های حاضر در زمین صحبت کردم و واضح است که ما باید سرعت بیشتری داشته باشیم، به خصوص در سمت BEV.”

وی افزود: مطمئن هستم که در آینده نیز نقش مهمی در چین ایفا خواهیم کرد.