فورد قیمت موستانگ Mach-E برقی را هزاران دلار کاهش داد

فورد موستانگ Mach-E در نمایشگاه بین المللی خودرو نیویورک، در منهتن، شهر نیویورک، 5 آوریل 2023 ارائه می شود.

دیوید دی دلگادو | رویترز

دیترویت – فورد موتور با افزایش تولید کراس اوور و بازگشایی بانک‌های سفارش برای خودرو، بار دیگر قیمت‌های اولیه موستانگ Mach-E الکتریکی خود را هزاران دلار کاهش می‌دهد.

خودروساز دیترویت روز سه شنبه اعلام کرد که قیمت Mach-E را بین 1000 تا 4000 دلار کاهش خواهد داد. این کاهش قیمت اولیه خودرو را بین 42995 تا 59995 دلار کاهش خواهد داد.

این کاهش ها آخرین تعدیل قیمت ها در بازار خودروهای برقی است که در ادامه آمده است تسلا در سال جاری چندین بار قیمت ها را کاهش داد، اما در این هفته قیمت برخی از مدل ها را نیز کمی افزایش داد.

فورد آخرین بار در ژانویه اعلام کرد که قیمت Mach-E را با 600 دلار به 5900 دلار کاهش داده است، چند هفته پس از آن که تسلا کاهش قیمت مشابهی را برای خودروهایی مانند مدل Y خود که قابل مقایسه با Mach-E است، اعلام کرد.

خودروسازان در تلاش هستند تا رشد و ضرر/سود را در مورد خودروهای برقی متعادل کنند – چیزی که تحلیلگران وال استریت برای تعیین بهتر استراتژی های شرکت در مورد وسایل نقلیه به دنبال آن هستند.

“مثل بقیه [automakers]آدام جوناس، تحلیلگر مورگان استنلی هفته گذشته در یادداشتی برای سرمایه گذاران گفت، فورد باید تصمیم بگیرد که چه نوع استراتژی خودروهای الکتریکی را دنبال کند: رشد سریع و سوزاندن پول نقد یا رویکرد متمرکزتری که نظم و انضباط سرمایه را در اولویت قرار می دهد.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا ماه گذشته گفت که این شرکت رشد را پیش از سود در یک اقتصاد ضعیف در اولویت قرار می دهد.

ماسک گفت که این شرکت “نظر داده است که فشار برای حجم بالاتر و ناوگان بزرگتر انتخاب درستی است، در مقابل حجم کمتر و حاشیه بالاتر”، اما خاطرنشان کرد که او انتظار دارد خودروهای تسلا “در طول زمان بتوانند سود قابل توجهی تولید کنند.” از طریق خودمختاری».

علاوه بر تغییر قیمت، فورد روز سه‌شنبه اعلام کرد که مدل‌های محدوده استاندارد Mach-E اکنون به جای لیتیوم-یون، از باتری‌های فسفات لیتیوم-آهن استفاده خواهند کرد. فورد گفت که این خودروها همچنین اسب بخار و برد بیشتری خواهند داشت.

فورد در بیانیه ای اعلام کرد: افزایش تولید موستانگ Mach-E در نیمه دوم سال جاری بخشی از برنامه فورد برای توسعه وسایل نقلیه الکتریکی و قابل دسترس تر و مقرون به صرفه تر کردن آنها برای مشتریان است.