فورد از کامیون رنجر بازطراحی شده با مدل جدید پرفورمنس رپتور رونمایی کرد

فورد رنجر رپتور 2024

آب کم عمق

دیترویت – فورد موتور روز چهارشنبه از وانت شاسی بلند سایز متوسط ​​رنجر بازطراحی شده خود برای ایالات متحده، از جمله مدل جدید عملکرد رپتور، رونمایی کرد.

اضافه شدن رپتور – با شروع قیمت 56960 دلار – بخشی از برنامه فورد برای افزایش انواع پر سود برای افزایش قیمت نهایی خود است، زیرا این شرکت میلیاردها دلار را برای خودروهای برقی سرمایه گذاری می کند.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

بانک آمریکا می‌گوید این ذخیره‌سازی شارژ EV زیر رادار می‌تواند تا 60 درصد افزایش یابد

CNBC Pro

جیم فارلی، مدیرعامل فورد ماه گذشته به سرمایه‌گذاران گفت که انواع ویژه‌ای مانند رپتور تقریباً 80 درصد از قطعات خود را با مدل‌های معمولی به اشتراک می‌گذارند، اما 30 درصد حاشیه سود بالاتری دارند و «افزایش دو برابری در بهره‌وری سرمایه» دارند.

به گفته گرچن سائر، مدیر بازاریابی وانت فورد، فورد انتظار دارد که رپتور حدود 10 درصد از فروش رنجر در ایالات متحده را به خود اختصاص دهد.

سائر گفت: «رپتور در بالاترین سطح پیشنهاد رنجر ما قرار خواهد گرفت. “این باعث افزایش قیمت کلی تراکنش ما برای Ranger خواهد شد.”

فورد رنجر رپتور 2024

آب کم عمق

فورد از انتشار میانگین قیمت تراکنش فعلی رنجر خودداری کرد. شرکت تحقیقاتی خودرو Edmunds گزارش می دهد که تا ماه گذشته تقریباً 41300 دلار بوده است.

رنجر رپتور که از یک موتور 3.0 لیتری EcoBoost V6 بهره می برد، به مجموعه رپتور فورد اضافه می شود که در حال حاضر شامل پیکاپ فول سایز F-150 و SUV برونکو می شود.

فورد همچنین در حال افزایش قیمت های اولیه مدل های رنجر استاندارد خود است که شامل ویژگی های فنی و ایمنی اضافی است. قیمت مدل پایه XL از 34160 دلار شروع می شود که از 27400 دلار برای مدل فعلی تقریباً 18 درصد افزایش یافته است. رنجر رپتور قیمت اولیه خودرو را تا 34 درصد افزایش می دهد. قیمت شامل هزینه های اجباری مقصد است.

سفارش رنجر 2024 در این ماه آغاز می شود و قرار است خودروها از اواخر تابستان به نمایندگی ها برسند.

پیکاپ جهانی

در حالی که فروش رنجر در ایالات متحده در مقایسه با کامیون های بزرگتر سری F فورد کم رنگ است، پیکاپ کوچکتر برای فروش جهانی خودروساز دیترویت بسیار مهم است. فورد این خودرو را در پنج کارخانه مختلف در سراسر جهان تولید می کند تا در بیش از 180 بازار به فروش برسد.

برند فورد در سال 2022 بیش از 1 میلیون پیکاپ در سراسر جهان فروخت و این خودروساز اعلام کرد فروش رنجر نسبت به یک دهه قبل بیش از دو برابر شده و در سال گذشته به بیش از 300000 دستگاه رسیده است. طبق داده های صنعت، رنجر در فروش جهانی پس از تویوتا هایلوکس، دومین خودرو است.

فورد رنجر رپتور 2024

آب کم عمق

جیم بامبیک، معاون توسعه و کیفیت محصول فورد، به CNBC گفت: «ماموریت همیشه صعود از کوه به رتبه 1 بوده است. ما یک شماره 2 واضح جهانی هستیم و هدفمان را به طور کامل برای بالای سکو آماده کرده ایم.”

فروش رنجر در ایالات متحده در سال گذشته حدود 40 درصد کاهش یافت، زیرا این خودروساز با مشکلات زنجیره تامین دست و پنجه نرم کرد و تولید شاسی بلند فورد برانکو را در اولویت قرار داد، که فروش آن در سال 2022 بیش از سه برابر شد و به 117000 دستگاه رسید.

رنجر در مقابل برونکو

Ranger و Bronco هر دو در یک کارخانه میشیگان تولید می شوند که نوعی فشار کشش در تولید مربوطه آنها ایجاد می کند.

استفانی برینلی، تحلیلگر اصلی خودرو در اس اند پی گلوبال موبیلیتی، می گوید: «فورد در هر لحظه در تلاش است تا تصمیم بگیرد که کدام وسیله نقلیه تولید می شود، اما آنها می توانند جلو و عقب بروند.»

بامبیک می‌گوید ایجاد تعادل در تولید رنجر و برانکو در کارخانه مونتاژ فورد در میشیگان چیزی است که او زمان زیادی را صرف کار روی آن می‌کند.

او گفت: “این یک چالش است. داشتن یک مشکل خوب است. ما تقاضای باورنکردنی از طرف برانکو و رنجر داریم.” همانطور که رنجر جدید را عرضه می کنیم، به طور مداوم بین این دو تعادل برقرار می کنیم.

فورد رنجر XLT اسپرت 2024

آب کم عمق

رنجر بین وانت ماوریک جمع و جور فورد و کامیون‌های F-150 و بزرگتر سری F این خودروساز قرار می‌گیرد. از زمانی که فورد پیکاپ ماوریک را در سال 2021 عرضه کرد، این اولین باری است که رنجر دوباره طراحی می شود.

برای کمک به تمایز پیکاپ ها، فورد قابلیت و قدرت بیشتری را به رنجر اضافه کرد. همچنین 2 اینچ پهن تر و طولانی تر از کامیون نسل فعلی است.

رنجر 2024 به صورت استاندارد با موتور 2.3 لیتری توربوشارژ با 270 اسب بخار قدرت و 310 فوت پوند گشتاور عرضه می شود. یک موتور 2.7 لیتری V6 توئین توربو که در حال حاضر در F-150 و Bronco SUV ارائه می شود نیز در دسترس خواهد بود. این موتور 315 اسب بخار قدرت و 400 فوت پوند گشتاور تولید می کند.

رنجر رپتور به صورت استاندارد با موتور 3.0 لیتری EcoBoost V6 عرضه می شود که انتظار می رود بهترین در کلاس 405 اسب بخار قدرت و 430 فوت پوند گشتاور تولید کند.

SUVهای Bronco در حال تولید در کارخانه مونتاژ فورد در میشیگان، 14 ژوئن 2021.

مایکل ویلند | CNBC