فروش چین به Starbucks، Yum، MGM، Disney، Tapestry کمک می کند

عابران پیاده از کنار یام عبور می کنند! Brands Inc. Pizza Hut و رستوران های KFC در شانگهای، چین.

قیلای شن | بلومبرگ | گتی ایماژ

چین در حال پشت سر گذاشتن قرنطینه های همه گیر است و شرکت های آمریکایی مانند آن پراکتر اند گمبل، استارباکس و MGM Resorts International می گویند که بهبود کشور باعث افزایش فروش کلی آنها می شود زیرا مصرف کنندگان در بازارهای خانگی خود مراقب کیف پول خود هستند.

چین با جمعیت زیاد و طبقه متوسط ​​رو به رشد خود، بازاری مطلوب برای بسیاری از شرکت‌های چندملیتی است که شاهد رشد کسب‌وکار آمریکایی خود بوده‌اند. اما سیاست صفر کووید آن، که محدودیت‌های سختی را برای جلوگیری از گسترش ویروس اعمال می‌کند، به اقتصاد کشور – و درآمد بسیاری از شرکت‌های آمریکایی که کالاها یا خدمات خود را در آنجا می‌فروشند، آسیب می‌زند.

پس از عقب انداختن این سیاست در دسامبر، اقتصاد چین در سه ماهه اول 4.5 درصد رشد کرد. شرکت های آمریکایی گزارش می دهند که تقاضا در چین در حال بازگشت است و فروش آنها را در زمانی که بسیاری از مصرف کنندگان آمریکایی در حال عقب نشینی از هزینه های خود هستند، افزایش می دهد.

با این حال، بهبود آنچنان که بسیاری از سرمایه گذاران انتظار داشتند، سریع یا چشمگیر نبوده است. بیشتر شرکت‌ها همچنان منتظر پیشی گرفتن از فروش قبل از همه‌گیری در چین هستند. بازگرداندن بخش خرده فروشی مسافرتی حتی بیشتر طول می کشد. و مال اپل فروش در منطقه چین آن که شامل سرزمین اصلی، هنگ کنگ و جزیره خودگردان تایوان است، کاهش یافت.

کلی کیم، تحلیلگر مورگان استنلی، در یادداشتی تحقیقاتی نوشت که تیم مصرف کننده چینی این شرکت انتظار دارد که بهبودی در سه مرحله اتفاق بیفتد: تعطیلات بهاری در فوریه تا آوریل، تابستان “هزینه های انتقام جویانه” در ماه می تا ژوئیه، و بهبودی پایدار که از اوت شروع می شود. .

بازگشت رستوران ها

رستوران های مستقر در ایالات متحده از جمله شرکت هایی بودند که شاهد بازگشت تقاضا در چین بودند. اما فروش هنوز به سطح سال 2019 بازنگشته است.

استارباکس گزارش داد که فروش آن در فروشگاه های مشابه در چین در سه ماهه آخر خود 3 درصد افزایش یافته است و کاهش آنها را معکوس کرده است. برخی از تحلیلگران وال استریت همچنان پیش بینی کاهش فروش در همان فروشگاه برای دومین بازار بزرگ شرکت را داشتند.

یک سال قبل، غول قهوه چشم انداز خود را برای سال به حالت تعلیق درآورد و یکی از دلایل این تصمیم را قرنطینه در چین ذکر کرد. در این سه ماهه، فروش استارباکس در همان فروشگاه چین 23 درصد کاهش یافت.

یام چین، یام برندز صاحب امتیاز اصلی در چین، همچنین گفت که فروش آن در همان فروشگاه در سه ماهه اول 8 درصد رشد داشته است. چین بزرگترین بازار KFC و دومین بازار بزرگ پیتزا هات است.

جوی وات، مدیر عامل یام چین، “ما از افزایش تحرک سود بردیم و شاهد رشد 40 درصدی در سطح حمل و نقل و توریست بودیم. با این حال، فروش فروشگاه های مشابه در این مکان ها در سه ماهه اول همچنان 20 تا 30 درصد کمتر از سطح سال 2019 بود.” به تحلیلگران در کنفرانس تلفنی شرکت گفت.

سفر باعث رونق پارک ها و کازینوها می شود

گردشگران برای گرفتن عکس در استراحتگاه دیزنی شانگهای در حالی که استراحتگاه یک ماه جشن را از 13 ژانویه تا 10 فوریه برای جشن گرفتن سال نوی چینی آغاز کرده است.

سرویس چین نیوز | سرویس چین نیوز | گتی ایماژ

به نظر می رسد مصرف کنندگان چینی نیز با رفع محدودیت ها دوباره به سفر می روند و از پارک های موضوعی و کازینو بازدید می کنند. افزایش هزینه های سفر و اوقات فراغت به طیف وسیعی از شرکت های آمریکایی در آغاز سال کمک کرد.

دیزنی “نتایج مالی بهبود یافته” را در استراحتگاه های شانگهای و هنگ کنگ تبلیغ کرد.

کریستین مک کارتی، مدیر مالی دیزنی، چهارشنبه در کنفرانس تلفنی شرکت به تحلیلگران گفت: «ما واقعاً از اینکه شاهد بازگشت مجدد تعطیلی های همه گیر بودیم، خوشحال شدیم.

ماکائو، بزرگترین مرکز قمار جهان، پس از حذف الزامات آزمایشی برای مسافران ورودی از سرزمین اصلی، هنگ کنگ و تایوان، شاهد تجدید حیات گردشگران بوده است. گردشگری در تعطیلات سال نو قمری در اواخر ژانویه به اوج خود رسید.

MGM Resorts International سالن های MGM Cotai و MGM Macau را در منطقه اداره می کند. در اوایل این ماه، غول کازینو گزارش داد که به سرعت به سوددهی بازگشته است، زیرا ترافیک پیاده در کازینوهای چینی خود به سطح قبل از همه گیری رسیده است. در سه ماهه اول، املاک آن در چین 169 میلیون دلار یا 88 درصد از درآمد تعدیل شده بخش چهار سال قبل از آن درآمد تعدیل شده ایجاد کرد.

Airbnb گفت که در سه ماهه آخر خود، بخش آسیا-اقیانوسیه بیشترین رشد سالانه خود را برای شب ها و تجربه های رزرو شده داشته است. این شرکت تجارت داخلی خود در چین را در سال 2022 تعطیل کرد و تمام فهرست های سرزمین اصلی را تعطیل کرد تا به جای آن بر کمک به مصرف کنندگان چینی برای یافتن اقامتگاه در خارج از کشور تمرکز کند.

این شرکت در نامه سه ماهه خود به سهامداران نوشت: «ما از لغو اخیر محدودیت‌های سفر توسط چین دلگرم شدیم، اگرچه پیش‌بینی می‌کنیم که بهبود خروجی به دلیل چالش‌های ناشی از ظرفیت‌های پروازی محدود، تدریجی باشد.

در حالی که بسیاری از مشاغل مستقر در ایالات متحده از بازگشت چین سود می برند، شرکت ها همچنان منتظرند تا شاهد بهبودی مشابه در خرده فروشی سفر باشند.

SK-II، یک برند مراقبت از پوست لوکس متعلق به Procter & Gamble، به استثنای بخش خرده فروشی مسافرتی، فروش خود را در چین افزایش داده است. به طور کلی، فروش ارگانیک پروکتر اند گمبل در چین 2 درصد افزایش یافت. با افزایش تحرک مصرف‌کننده، غول کالاهای بسته‌بندی مصرف‌کننده انتظار دارد که درآمدها حتی بیشتر شود.

اسکات رو، مدیر ارشد مالی ملیله کاریکیت اسپید و استوارت ویتزمن، پدر کوچ، کیت اسپید و استوارت ویتزمن، روز پنجشنبه گفت که این شرکت شروع به افزایش در سفرهای داخلی چین، از جمله در هنگ کنگ و ماکائو کرده است. با این حال، او اضافه کرد که گردشگری جهانی چین پایین‌تر از سطح قبل از همه‌گیری است – و گفت که پتانسیل سفرهای بیشتر می‌تواند فرصت‌هایی را در پیش بگیرد.

Tapestry در واحد بزرگ خود در چین انتظار دارد درآمد متوسطی را برای سال مالی تک رقمی کند که شامل افزایش پیش بینی شده حدود 50 درصدی در سه ماهه آینده می شود. شتاب فروش این شرکت در چین به جبران ضعف در ایالات متحده کمک می کند، زیرا مصرف کنندگان آمریکای شمالی محتاط تر می شوند.

اگرچه بسیاری از کسب‌وکارها با خرده‌فروشی سفر در چین دست و پنجه نرم کرده‌اند، حداقل یک شرکت در حال حاضر شاهد بازگشت فروش خود در مغازه‌های معاف از گمرک و مقاصد گردشگری است.

غول زیبایی کوتی گفت که شاهد بازگشت ترافیک مصرف‌کننده به خرده‌فروشان است و به پروازهای بیشتر به جزیره گرمسیری و منطقه خرید هاینان اشاره کرد، جایی که ده‌ها فروشگاه دارد. این شرکت فرانسوی-آمریکایی صاحب خطوط آرایشی Covergirl، کایلی جنر و تعداد زیادی از برندهای عطر و لوازم آرایشی است. فروش خرده فروشی مسافرتی Coty بیش از 30 درصد در سه ماهه افزایش یافت.

انبوه موجودی بر فروش Coty در چین در سه ماهه آخر تأثیر گذاشته است، اما فروش آوریل همچنان بالاتر از دوره سال قبل و دو سال قبل بود.

تحلیلگر Piper Sandler، Korinne Wolfmeyer، این شرکت را یکی از سهام زیبایی مورد علاقه خود در یادداشتی به مشتریان پس از گزارش درآمد سه ماهه Coty نامید. او تا حدی به عملکرد چین اشاره کرد.

او نوشت: «ما نسبت به چین برای بازار زیبایی در کوتاه مدت با احتیاط خوش بین هستیم، اما به طور خاص برای COTY، ما سرمایه گذاری های استراتژیک این شرکت در منطقه و عرضه محصولات کلیدی را به عنوان عاملی برای عملکرد بهتر در بازار می بینیم.

– CNBC ملیسا رپکو و استفان سایکس در گزارش این داستان مشارکت داشت.