فروش خانه در ماه آوریل به دلیل قیمت های بالا و نرخ وام مسکن کاهش یافت

خریداران احتمالی در روز یکشنبه، 22 ژانویه 2023، در یک خانه باز در یک خانه برای فروش در Larchmont، نیویورک، ایالات متحده شرکت می کنند.

تیفانی هاگلر-گیرد | بلومبرگ | گتی ایماژ

طبق گزارش انجمن ملی مشاوران املاک، فروش خانه‌های دارای مالکیت قبلی در آوریل 3.4 درصد از مارس کاهش یافت و به نرخ سالانه 4.28 میلیون واحدی رسید. فروش 23.2 درصد کمتر از آوریل 2022 بود.

هنوز تقاضای زیادی وجود دارد، اما عوامل متعددی بر خریداران بالقوه خانه تاثیر می گذارد. که منجر به پویایی های مختلف محلی و منطقه ای می شود.

لارنس یون، اقتصاددان ارشد NAR، گفت: «فروش خانه به این سو و آن سو افزایش می‌یابد، اما بالاتر از پایین‌ترین دوره اخیر باقی می‌ماند. ترکیبی از افزایش‌های شغلی، موجودی‌های محدود و نرخ‌های نوسان وام مسکن در چند ماه گذشته، فضایی از تقاضای مسکن را ایجاد کرده است.»

در پایان آوریل 1.04 میلیون خانه برای فروش وجود داشت که در مقایسه با آوریل سال گذشته 1 درصد افزایش داشت. با سرعت فروش فعلی، این عرضه 2.9 ماهه را نشان می دهد. عرضه شش ماهه بازار متعادلی بین خریدار و فروشنده در نظر گرفته می شود.

قیمت متوسط ​​یک خانه موجود در ماه آوریل 388800 دلار بود که 1.7 درصد نسبت به آوریل قبل کاهش داشت. با این حال، این یک میانگین است و احتمالاً منعکس کننده این است که فعالیت فروش بیشتری در انتهای پایین تر و مقرون به صرفه تر بازار وجود دارد.

یون خاطرنشان کرد: تقریباً نیمی از کشور افزایش قیمت را تجربه می کند. حتی در بازارهایی با قیمت‌های پایین‌تر، عمدتاً در منطقه گران‌قیمت غرب، موقعیت‌های چند پیشنهادی در فصل خرید بهار پس از آرام‌تر شدن بازار زمستانی بازگشته است.

در حالی که فروش در تمام نقاط قیمتی در مقایسه با آوریل 2022 کمتر بود، اما برای خانه هایی با قیمت بالای 500000 دلار به شدت کاهش یافت. این احتمالاً بیشتر به دلیل مقرون به صرفه بودن است تا عرضه، زیرا خانه های بیشتری برای فروش در انتهای بازار وجود دارد.

شنبه گذشته در لاس وگاس، بازار مسکن که قبلاً بسیار داغ بود، تفاوت قیمت مشخص بود. یکی از خانه‌هایی که به قیمت 395000 دلار فهرست شده بود شاهد ترافیک ثابتی از سوی خریداران احتمالی بود. این نماینده گفت که او پیشنهادی را تا دوشنبه برای قیمت کامل دریافت کرده است. در خانه دیگری که فقط به قیمت 510000 دلار درج شده بود، هیچ کس حاضر نشد.

نوآ هررا، نماینده این خانه ارزان‌تر، گفت: «زیر 350،000 و 400،000 دلار، پیشنهادات متعددی وجود دارد. “شما هشت یا نه نفر را خواهید دید که فقط سعی می کنند وارد خانه شوند تا خانه واقعی را بخرند. بیش از 500000 دلار، سرعت آن کمی کند می شود.”

بازار نیز به طور فزاینده ای رقابتی می شود. املاک پس از میانگین 22 روز در آوریل فروخته می شود که نسبت به 29 روز در ماه مارس کاهش یافته است، اما نسبت به 17 روز سال قبل افزایش یافته است. نزدیک به سه چهارم خانه ها برای کمتر از یک ماه در بازار بودند.

خریدارانی که برای اولین بار، از نظر تاریخی حدود 40 درصد از فروش خانه را تشکیل می دهند، در ماه آوریل تنها 29 درصد را تشکیل می دهند. این سهم در طول سال گذشته تغییر چندانی نکرده است و با توجه به ادامه قیمت‌های بالا، بعید است.

“بازار املاک و مستغلات داستانی نیمه پر و نیمه خالی برای خریدارانی است که برای اولین بار خانه خریداری می کنند. کاهش رقابت پذیری در بازار، درها را کمی بازتر می کند، اما موانع ورود هنوز برای کسانی که برای اولین بار این کار را انجام نمی دهند، بسیار زیاد است. دانیل هیل، اقتصاددان ارشد Realtor می‌گوید: «ارزش مسکن موجود برای اهرم برای پیش‌پرداخت وجود ندارد. com