فرماندار نیویورک کوومو می گوید که ایالت ها برای توزیع به بودجه ایالات متحده نیاز دارند

فرماندار نیویورک ، اندرو کوومو ، طی یک جلس توجیهی روزانه در پی شیوع بیماری ویروس کرونا (COVID-19) در منهتن در شهر نیویورک ، نیویورک ، 13 ژوئیه 2020 صحبت می کند.

مایک سگار | رویترز

اندرو کوومو ، فرماندار نیویورک ، روز چهارشنبه از دولت فدرال خواست تا بودجه ای را برای توزیع واکسن ویروس کرونا فراهم کند و گفت ایالت ها در حال حاضر پول ندارند.

کوومو در جریان جلسه مطبوعاتی در روچستر ، نیویورک گفت: “ایالات شکسته است.” “واشنگتن هرگز بودجه ایالتی و محلی را تأیید نکرده است. آنها تخمین می زنند که هزینه توزیع واکسن برای ایالات … 8 میلیارد دلار. تاکنون دولت 200 میلیون دلار تأمین کرده است.”

وی با اشاره به مشکلات اولیه ای که دولتها در اجرای آزمایشهای Covid داشتند ، گفت که توزیع واکسن بسیار دشوارتر از آنچه پیش بینی شده است خواهد بود.

وی گفت: “آزمایش Covid نسبتاً ساده است ، درست است؟ سواب بینی به بینی ، این آزمایش Covid است.” “با انجام هرکسی که در طی 9 ماه هر کاری از دستش برمی آید انجام داده است ، 180 میلیون آزمایش Covid در سراسر کشور انجام شده است … برای انجام واکسیناسیون ، شما باید 330 میلیون واکسیناسیون را انجام دهید و باید دو بار آن را انجام دهید.”

نظرات کوومو در حالی است که ایالت ها برای توزیع واکسن از ماه آینده آماده می شوند. هفته گذشته ، Pfizer و BioNTech درخواست مجوز استفاده اضطراری را از سازمان غذا و دارو برای واکسن خود ارائه دادند. روند بررسی FDA انتظار می رود چند هفته طول بکشد. قرار است جلسه کمیته مشورتی در اوایل دسامبر برای بررسی واکسن برگزار شود.

هر ایالت طرحی را به مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ارائه داده است که چگونه پس از تأیید واکسن قصد دارند حدود 331 میلیون آمریکایی را در برابر Covid-19 تلقیح کنند. CDC 200 میلیون دلار به حوزه های قضایی برای آمادگی واکسن اختصاص داده است ، اگرچه بیشتر این بودجه در سطح محلی کاهش پیدا نکرده است.

سخنگوی وزارت بهداشت و خدمات انسانی به CNBC گفت که آژانس در تلاش است “بودجه اضافی را برای حوزه های تقویم سال 2021 و بعد از آن تأمین و توزیع کند.”

انجمن های نمایندگی ادارات بهداشت عمومی ایالتی و محلی خواستار بیش از 8 میلیارد دلار برای تأمین اعتبار این برنامه ها شده اند. آنها می گویند که این پول به کارکنان مراقبت های بهداشتی آنها کمک می کند ، سیستم های داده آنها را بهبود می بخشد ، هزینه فریزرهای بسیار سرد مورد نیاز برای ذخیره برخی از واکسن ها و تهیه مواد آموزشی را برای کاهش نگرانی های احتمالی ایمنی مردم فراهم می کند.

کوومو گفت که قرار است بعداً روز چهارشنبه با تیم مشاور ویروس کرونا ویروس رئیس جمهور منتخب جو بایدن دیدار کند و در مورد نیاز ایالات برای توزیع واکسن بحث کند.

طرح بایدن خواستار 25 میلیارد دلار برای تولید و توزیع واکسن است ، تضمین می کند که “این هزینه برای هر آمریکایی بدون هزینه خواهد بود”.

این اولین باری نیست که کوومو درخواست بودجه بیشتری می کند.

وی به عنوان رئیس انجمن فرمانداران ملی دو طرفه ، ماه گذشته نامه ای از این گروه را به دولت ترامپ ارسال كرد كه دارای چند سال درباره بودجه بود ، از جمله اینكه واكسن چه مدت بدون هزینه به ایالت ها ارائه می شود و آیا دولت فدرال کمک به پرداخت “چکمه های روی زمین”.

کوومو بارها و بارها گفته است که واکسیناسیون افراد به اندازه کافی “ماه ها و ماه ها” طول می کشد تا اینکه “کوید دیگر مشکلی ایجاد نمی کند”.

نیویورک در حال حاضر با افزایش جدید پرونده های Covid-19 مبارزه می کند. روز دوشنبه ، کوومو اعلام کرد که این ایالت برای کمک به درمان هجوم بیماران ویروسی کرونا ، یک بیمارستان صحرایی موقت را در جزیره استاتن بازگشایی خواهد کرد. بیمارستان صحرایی 100 تختخوابی یکی از بسیاری از بیمارستانهای نیویورک بود که در بهار افتتاح شد زیرا با مقابله با موجی از عفونتهای کووید که سیستم بیمارستان آن را تحت فشار قرار داده بود و روزانه 800 نفر را کشت.