فرماندار نیوجرسی در مورد ممنوعیت میفپریستون از دادگاه عالی سرپیچی می کند

فیل مورفی فرماندار نیوجرسی

اسکات ملین | CNBC

فرماندار نیوجرسی، فیل مورفی، روز چهارشنبه گفت که اگر دادگاه به نفع ممنوعیت قرص سقط جنین رای دهد، به سرپیچی از دادگاه عالی و ارائه مایفپریستون ادامه خواهد داد.

وقتی از مورفی پرسیده شد که آیا ایالت پس از چنین حکمی میفپریستون را تجویز می کند، به MSNBC گفت: “مشخص است.”

او در مصاحبه ای با کیتی تور از MSNBC گفت: “وقتی می گویم همه چیز روی میز است، کتی، منظورم همین است. این عمل به طور کلی، چه میفپریستون باشد، چه کارولینای شمالی یا کارولینای جنوبی، یا فلوریدا در شش هفته.” همچنین با اشاره به سایر محدودیت های سقط جنین در سطح ایالتی.

مورفی گفت: “این به قیمت جان مردم خواهد بود. به قیمت سلامتی آنها تمام می شود، متأسفانه به قیمت جان مردم به ویژه زنان تمام می شود. این چیزی است که در خطر است، ما هر کاری که لازم باشد برای نجات جان مردم انجام خواهیم داد.” ، یک دموکرات

اظهارات مورفی پس از آن بیان شد که دادگاه تجدیدنظر ناحیه پنجم ایالات متحده در نیواورلئان استدلال هایی را در مورد پرونده ای شنید که می تواند مایفپریستون را از بازار سراسر کشور، از جمله در ایالت هایی که سقط جنین در آنها قانونی است، خارج کند.

این پرونده به این بستگی دارد که آیا تأییدیه سازمان غذا و دارو در مورد قرص سقط جنین باید لغو شود.

این دعوای حقوقی که از نزدیک تحت نظر است، احتمالاً دوباره در دادگاه عالی به پایان می رسد، دادگاهی که ماه گذشته برای در دسترس نگه داشتن دارو مداخله کرد، زیرا پرونده در سیستم دادگاه راه می یابد.

حتی اگر دادگاه عالی به نفع ممنوعیت میفپریستون رای دهد، قاضی ساموئل آلیتو پیشنهاد کرده است که FDA می تواند از پیروی از آن امتناع کند.

آلیتو در مخالفت ماه گذشته گفت که FDA می تواند از صلاحدید اجرایی خود در حین انجام دعوا استفاده کند و به آزمایشگاه Danco، سازنده میفپریستون، اجازه دهد تا به توزیع قرص سقط جنین ادامه دهد.

میفپریستون که در ترکیب با داروی دیگری، میزوپروستول استفاده می شود، حدود نیمی از سقط جنین ها در داخل کشور را تشکیل می دهد.