فرصت های شغلی در ماه مارس بیش از حد انتظار کاهش یافت و به کمترین میزان در نزدیک به دو سال اخیر رسید

یک تابلوی استخدام کارمند با کد QR در پنجره یک کسب و کار در آرلینگتون، ویرجینیا، 7 آوریل 2023 مشاهده می شود.

الیزابت فرانتز | رویترز

وزارت کار روز سه‌شنبه گزارش داد که فرصت‌های شغلی در ماه مارس بیشتر کاهش یافت و به پایین‌ترین حد در دو سال اخیر رسید که نشانه‌ای از این است که بازار کار بسیار فشرده ایالات متحده در حال کاهش است و احتمالاً فشار کمتری بر تورم وارد می‌کند.

بررسی فرصت‌های شغلی و گردش نیروی کار این وزارتخانه نشان داد که تعداد مشاغل خالی در ماه به 9.59 میلیون رسیده است که از 9.97 میلیون در فوریه و کمتر از برآورد FactSet برای 9.64 میلیون نفر است.

اگرچه مجموعه داده ها یک ماه عقب تر از تعداد حقوق و دستمزد غیرکشاورزی است، فدرال رزرو گزارش JOLTS را از نزدیک برای نشانه هایی از کسادی نیروی کار زیر نظر دارد. عدد پایین تر برای تورم مثبت است زیرا نشان دهنده فشار کمتر بر دستمزدها است و می تواند فشار بر فدرال رزرو برای ادامه افزایش نرخ بهره را کاهش دهد.

با این حال، سهام پس از انتشار کاهش یافت و میانگین صنعتی داوجونز بیش از 400 واحد در جلسه کاهش یافت. گزارش جداگانه ای از وزارت بازرگانی در همان زمان نشان داد که سفارشات برای کالاهای تولیدی در ماه مارس 0.9 درصد افزایش یافته است که کمتر از برآورد 1.3 درصدی است.

سطح مشاغل خالی کمترین مجموع از آوریل 2021 بود و نسبت مشاغل آزاد به کارگران موجود را پس از حدود 2 به 1 در بیشتر دو سال گذشته به 1.6 به 1 کاهش داد.

استعفا، که معیاری برای اعتماد کارگران به توانایی برای ترک شغل و یافتن شغل دیگری در نظر گرفته می‌شود، با 129000 کاهش به 3.85 میلیون نفر رسید که پایین‌ترین سطح از ماه مه 2021 در بحبوحه آنچه «استعفای بزرگ» نامیده می‌شود.

استخدام ها برای ماه بدون تغییر و 6.15 میلیون نفر بودند، در حالی که جدایی ها کمی افزایش یافت.

این انتشار در حالی صورت می گیرد که فدرال رزرو جلسه سیاست گذاری دو روزه خود را روز سه شنبه آغاز کرد. بازارها احتمال نزدیک به 100 درصدی را برای اعلام افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی در روز چهارشنبه تعیین می کنند.