فدرال رزرو نیویورک می گوید چشم انداز مخارج خانوارها در ماه آوریل کاهش یافته است

مردم در 15 مارس 2023 در شیکاگو، ایلینوی از مقابل یک فروشگاه در امتداد منطقه خرید Magnificent Mile قدم می زنند.

اسکات اولسون | گتی ایماژ

بر اساس نظرسنجی فدرال رزرو نیویورک که روز دوشنبه منتشر شد و نشان‌دهنده احساسات منفی مصرف‌کننده و همچنین کاهش بالقوه تورم است، انتظار می‌رود هزینه‌های خانوار در سال آینده به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

نظرسنجی بانک مرکزی از انتظارات مصرف کنندگان در ماه آوریل نشان داد که چشم انداز مخارج با نیم درصد کاهش به نرخ سالانه 5.2 درصد رسید که پایین ترین سطح از سپتامبر 2021 است.

این امر با کاهش 0.3 درصدی چشم انداز کلی تورم در سال آینده همراه بود. پاسخ دهندگان انتظار دارند که نرخ تورم در 12 ماه آینده حدود 4.4 درصد باشد که هنوز بسیار بالاتر از چشم انداز سه ساله 2.9 درصدی و چشم انداز پنج ساله 2.6 درصدی است.

همه این سطوح هنوز بالاتر از نرخ تورم ۲ درصدی فدرال رزرو هستند، هرچند که به هدف نزدیک‌تر می‌شوند.

نتایج این نظرسنجی کمتر از یک هفته پس از تصویب دهمین افزایش متوالی نرخ بهره توسط فدرال رزرو از مارس 2022 توسط فدرال رزرو منتشر شد. این امر باعث شد تا نرخ وجوه بانک فدرال به محدوده هدف 5% تا 5.25% برسد، بالاترین سطح از اوت 2007.

همزمان با افزایش نرخ بهره، مقامات فدرال رزرو اشاره کردند که افزایش این ماه می تواند آخرین مورد برای مدتی باشد زیرا آنها تأثیر تمام سیاست های پولی انقباضی قبلی را ارزیابی می کنند.

مصرف کنندگان انتظار دارند که قیمت بنزین 5.1 درصد در سال آینده افزایش یابد که نیم واحد افزایش نسبت به نظرسنجی ماه مارس است. پیش‌بینی می‌شود قیمت مواد غذایی 5.8 درصد افزایش یابد، که نسبت به ماه قبل 0.1 درصد کاهش داشته است. چشم انداز هزینه های دانشگاه به شدت کاهش یافت و به افزایش پیش بینی شده 7.8 درصدی رسید که 1.1 درصد کمتر از مارس بود.

چشم انداز متوسط ​​رشد درآمد بدون تغییر در 3٪ بود، اگرچه چشم انداز اشتغال بدتر شد. احتمال افزایش نرخ بیکاری در سال آینده به 41.8 درصد افزایش یافته است، 1.1 درصد افزایش. نرخ بیکاری در ماه آوریل جمعه به 3.4 درصد کاهش یافت که به پایین ترین سطح از می 1969 رسیده است.

در جای دیگر این نظرسنجی، چشم انداز یک ساله افزایش قیمت مسکن به 2.5 درصد افزایش یافت، بالاترین رقم از جولای 2022 و افزایش 0.7 درصدی نسبت به مارس.