فایرفلای ماموریت پرسرعت Victus Nox را به فضا فرستاد

موشک آلفا برای ماموریت Victus Nox نیروی فضایی بر روی سکوی پرتاب در پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ، کالیفرنیا قرار دارد.

فایرفلای هوافضا

این نام گویای همه چیز است: Victus Nox، یا، از لاتین ترجمه شده، “تسخیر شب”.

این یک آزمایش آزمایشی از قابلیت‌های امنیت ملی در فضا، و یک ماموریت پرمخاطره برای یک جفت شرکت فضایی در حال رشد است – فرصتی حیاتی برای اثبات اینکه می‌توانند از عهده خواسته‌های پرسرعت نیروی فضایی ایالات متحده برآیند.

مأموریت تیم سافاری فضایی مستقر در لس‌آنجلس، مستقر در لس‌آنجلس، خواستار پرواز ماهواره‌ای ساخته شده توسط سیستم‌های فضایی هزاره بر روی موشک آلفای Firefly Aerospace در یک اطلاعیه بسیار کوتاه است. برای بوئینگ این مأموریت تنها چهاردهمین ماهواره ای خواهد بود که تا به امروز به پرواز در آمده است و برای Firefly این تنها سومین پرتاب موشک آن است.

سرهنگ دوم مک کنزی بیرچناف، رهبر برنامه فضایی پاسخگوی تاکتیکی در فضای سافاری، به CNBC توضیح داد: چالش این ماموریت در الزامات منحصر به فرد آن برای شرکت ها نهفته است.

او گفت: «آنها نمی‌دانند چه زمانی قرار است این تماس را دریافت کنند. از دیدگاه آنها، چیزهایی که به طور معمول در طول هفته ها یا ماه ها اتفاق می افتد، اکنون اساساً به دقیقه و روز کاهش یافته است.

برای دریافت نسخه های هفتگی خبرنامه سرمایه گذاری در فضا CNBC اینجا ثبت نام کنید.

هدف برنامه Birchenough و تاکتیکی پاسخگو Space یا TacRS همکاری با سازندگان فضاپیما و موشک برای ایجاد “قابلیت پاسخگویی سریع به نیازهای در مدار” در “زمان های زمانی بسیار کوتاه” است.

نیروی فضایی مشتاق ادامه محدودیت های ماهواره ها و موشک ها با ماموریت های بیشتر TacRS است، با آخرین درخواست بودجه خود که 60 میلیون دلار را طی دو سال آینده برای این برنامه مشخص کرده است.

بیرچناف گفت Victus Nox یک “مأموریت آگاهی از حوزه فضایی” است، که در واقع به این معنی است که ماهواره ای است که برای ردیابی سایر اجرام در مدار و همچنین پیش بینی تهدیدات فضایی احتمالی در نظر گرفته شده است.

او گفت: “کل این ماموریت بر اساس این است که یک موقعیت در دنیای واقعی چگونه خواهد بود، و اطمینان از اینکه این نسخه آزمایشی عملیاتی تا حد ممکن به آن نزدیک است.”

موشک آلفا برای ماموریت Victus Nox نیروی فضایی بر روی سکوی پرتاب در پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ، کالیفرنیا قرار دارد.

فایرفلای هوافضا

بیل وبر، مدیر عامل فایرفلای اذعان داشت که در حالی که حوزه فضایی به طور فزاینده ای خصوصی می شود، «این کافی نیست که واقعاً تجاری سازی فضا را «پاسخگو» بنامیم.

وبر گفت: “ما در حال حاضر این توانایی را برای هیچ چیز دیگری به جز سیستم های تسلیحاتی نداریم. در فضا، ما توانایی پاسخگویی به یک تهدید یا بحران امنیت ملی را در یک چارچوب زمانی کوتاه مدت نداریم.”

نیروی فضایی Firefly و Millennium را برای قرارداد Victus Nox در ماه اکتبر انتخاب کرد و زنجیره ای از رویدادها را با مرحله ساخت شروع کرد. ارزش قرارداد Firefly برای این ماموریت 17.6 میلیون دلار است، در حالی که ارزش قرارداد Millennium فاش نشده است.

مرحله بعدی مرحله آماده به کار داغ است که در آن میلنیوم منتظر دریافت یک پنجره 60 ساعته برای رساندن فضاپیما از لس آنجلس به محل پرتاب در پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا است. سپس ماموریت مرحله آماده‌باش را آغاز می‌کند، جایی که تیم‌ها در حالت آماده‌باش هستند، و در نهایت مرحله پرتاب، زمانی که نیروی فضایی به شرکت‌ها 24 ساعت فرصت می‌دهد تا موشک و ماهواره را از زمین خارج کنند.

Space Safari قصد دارد بر اساس موفقیت آخرین ماموریت نمایشی پاسخگو خود، که در ژوئن 2021 پرواز کرد، و همچنین از برنامه TacRS برای اعمال نفوذ و آزمایش شرکت‌های بیشتر استفاده کند.

Birchenough گفت Space Safari این برنامه را به عنوان یک “رویکرد خزیدن-پیاده روی-دویدن” می بیند و برنامه ریزی اولیه برای ماموریت بعدی در دست انجام است.

او افزود: «ما در اینجا محدودیت‌ها را پشت سر می‌گذاریم و ریسک‌هایی را می‌پذیریم.

فرصت کرم شب تاب

طرح جاه طلبانه Firefly برای تبدیل شدن به SpaceX بعدی

فایرفلای در ابتدا قصد داشت تا در سومین پرتاب موشک آلفا، ماموریت ناسا را ​​انجام دهد، پس از اینکه این شرکت با دومین پرتاب خود در اکتبر به فضا رسید. و سپس Space Safari شروع به ضربه زدن کرد و وبر گفت که شرکت او به اندازه کافی “انعطاف پذیری” در زمان بندی ماموریت ناسا برای تعویض آن با Victus Nox دارد.

موشک آلفای فایرفلای با ارتفاع 95 فوت برای پرتاب 1300 کیلوگرم محموله به مدار طراحی شده است – با قیمت 15 میلیون دلار در هر پرتاب. این فایرفلای را در دسته راکت‌های با ارتفاع متوسط ​​قرار می‌دهد، بین پرتابگرهای کوچکی مانند آزمایشگاه موشک الکترون و موشک های “سنگین” مانند فالکون 9 اسپیس ایکس.

فایرفلای یک “آتش استاتیک تمام مدت” راکت آلفا را در وندنبرگ تکمیل کرد و این شرکت اکنون مراحل آمادگی نهایی را طی می کند. Victus Nox نشان دهنده یک فرصت متمایز برای Firefly است، هم برای اثبات آمادگی برای انجام ماموریت های امنیت ملی و هم برای استفاده از پرتاب برای ساده کردن فرآیندها و حرکت سریعتر.

وبر می‌گوید: «فایرفلای از این مأموریت بیرون می‌آید و آماده است تا با سرعتی بسیار سریع‌تر حرکت کند». “هنگامی که Victus Nox پرتاب شود، قصد ما این است که دو ماه پس از آن و پیاپی ادامه دهیم. آلفا برنامه قابل پیش بینی یک موشک یک تنی خواهد بود. [flying] هر دو ماه یکبار.”

وبر گفت که این شرکت در حال حاضر تعهدات مشتریان خود را برای هفت پرواز دیگر در آلفا پس از Victus Nox دارد.

حرکت هزاره

ماهواره Victus Nox تحت کار اصلاح قرار می گیرد.

فضای هزاره

به گفته جیسون کیم، مدیر عامل Millennium، تیم Space Safari به خط تولید این شرکت آمدند و گفتند: “هی، من یکی از آن فضاپیماها را می خواهم.”

کیم گفت: «این ایده این است که اگر چیزی را خارج از خط تولید بردارید، لازم نیست از صفر شروع کنید تا به سرعت یک قابلیت فضایی پاسخگوی تاکتیکی را برای برآورده کردن یک نیاز فوری یا تقویت قابلیت‌هایی که در حال حاضر در مدار هستند، به کار بگیرید.»

کیم گفت که Millennium ماهواره Victus Nox را در هشت ماه اصلاح کرد، جدول زمانی بسیار کوتاه‌تری نسبت به فرآیند معمولی 24 تا 36 ماهه برای شروع سفارش از ابتدا.

کیم گفت که شرکت تابعه بوئینگ “بسیار متمرکز” روی جنبه امنیت ملی بازار فضایی است و Victus Nox به عنوان جدیدترین پروژه آن برای تحویل فضاپیماها “با قیمت مقرون به صرفه در جدول زمانی سریع” در راه است.

هزاره به شدت ادغام عمودی را در اولویت قرار داده است، که کیم گفت که به شرکت کمک می کند “هزینه، زمان بندی و کیفیت آن اجزا را در فضاپیمایی که می سازد کنترل کند”.

“ما چیزهای زیادی از آن یاد می گیریم [Victus Nox]کیم گفت، و نیروی فضایی چیزهای زیادی از آن یاد می گیرد.

هنگامی که نیروی فضایی فراخوان پرتاب را صادر کرد، کیم گفت که تیمش با فایرفلای برای سوخت رسانی و پردازش فضاپیما و ادغام آن روی موشک کار خواهد کرد. هنگامی که فضاپیما در مدار قرار گرفت، Millennium آن را در عرض 48 ساعت بررسی می کند تا نشان دهد که به درستی کار می کند و برای عملیات آماده است.

کیم گفت: “این تیم، این تیم جمعی – نیروی فضایی، سیستم‌های فضایی هزاره، فایرفلای – در برابر تهدیدها هستند، ما آن را علیه یکدیگر نمی‌بینیم.” “همه ما یک هدف مشترک داریم. و من فکر می کنم که این راه طولانی را به موفقیتی که نشان می دهیم کمک کرده است.”