غربالگری سرطان سینه باید از 40 سالگی شروع شود

پرسنل پزشکی از ماموگرافی برای بررسی سرطان سینه سینه زنان استفاده می کنند.

هانیبال هانشکه | dpa | اتحاد تصویر | گتی ایماژ

بر اساس پیش‌نویس دستورالعمل‌هایی که روز سه‌شنبه توسط هیئت متخصصان تحت حمایت دولت منتشر شد، اکثر زنان باید از سن ۴۰ سالگی، یک دهه زودتر از آنچه قبلاً توصیه می‌شد، یک سال در میان غربالگری سرطان سینه را انجام دهند.

گروه ویژه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده اعلام کرد که دستورالعمل جدید آن می تواند جان 19 درصد بیشتر را نجات دهد.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، هر سال در ایالات متحده، حدود 264000 مورد سرطان سینه در زنان و تقریباً 2400 مورد در مردان تشخیص داده می شود. سالانه حدود 42000 زن و 500 مرد در ایالات متحده بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند.

غربالگری سرطان سینه معمولاً شامل ماموگرافی است که یک عکس اشعه ایکس از پستان است.

رهنمودهای این پانل در مورد زنان سیس جندر و سایر افرادی که در بدو تولد به زنان اختصاص داده شده و در معرض متوسط ​​​​خطر ابتلا به سرطان سینه هستند، اعمال می شود. این برای افراد در معرض خطر بالای سرطان سینه، از جمله کسانی که سابقه خانوادگی این بیماری را دارند، اعمال نمی شود.

توصیه های کارگروه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده معمولاً به طور گسترده در ایالات متحده پذیرفته می شود دستورالعمل قبلی این پانل، که آخرین بار در سال 2016 به روز شد، پیشنهاد می کرد که زنان باید هر سال غربالگری را در سن 50 سالگی شروع کنند.

این دستورالعمل همچنین می‌گوید زنان در دهه 40 خود می‌توانند با پزشک خود در مورد غربالگری صحبت کنند، به خصوص اگر سابقه خانوادگی سرطان سینه داشته باشند.

در آن زمان، پانل نگران بود که غربالگری‌های اولیه می‌تواند منجر به درمان غیرضروری برای زنان جوان‌تر شود، از جمله بیوپسی‌هایی که نتیجه آن منفی است. بیوپسی نمونه‌ای از بافت برداشته‌شده از بدن است که برای بیماری‌هایی مانند سرطان آزمایش می‌شود.

اما طبق گفته دکتر کارول مانژیونه، رئیس سابق گروه ویژه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده، این هیئت گفت که به دلیل “علم جدید و فراگیرتر” در مورد سرطان سینه در افراد کمتر از 50 سال، این دستورالعمل را تغییر داد.

بر اساس گزارش موسسه ملی سرطان، میزان سرطان سینه در بین زنان 40 تا 49 ساله به طور میانگین از سال 2015 تا 2019 هر سال 2 درصد افزایش یافته است.

این هیئت گفت که این دستورالعمل جدید همچنین با هدف کاهش اختلاف در میزان مرگ و میر ناشی از سرطان سینه بین زنان سیاه پوست و زنان سفید پوست است.

زنان سیاه‌پوست 40 درصد بیشتر از همتایان سفیدپوست خود در معرض ابتلا به این بیماری هستند و اغلب در سنین پایین‌تر به سرطان‌های کشنده مبتلا می‌شوند. پانل در دستورالعمل ها گفته است.

این هیئت فوراً خواستار تحقیقات بیشتر در مورد چگونگی از بین بردن نابرابری شد.

دکتر واندا نیکلسون، نایب رئیس این پانل، در دستورالعمل ها گفت: “تضمین این که زنان سیاهپوست غربالگری را در سن 40 سالگی شروع می کنند اولین گام مهمی است، اما برای بهبود نابرابری های سلامتی که در ارتباط با سرطان سینه با آن مواجه هستیم کافی نیست.”

سایر گروه های پزشکی، از جمله کالج رادیولوژی آمریکا و انجمن سرطان آمریکا، از قبل غربالگری سالانه سرطان سینه را قبل از 50 سالگی توصیه می کنند.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، حدود 60 درصد از زنان 40 تا 49 ساله در سال 2019 در دو سال گذشته ماموگرافی انجام داده اند.