عوامل اساسی که به رالی اروپا در سال جاری دامن زدند

انحلال ترس از گاز طبیعی به هزینه های اروپا دامن می زند

شرایط اقلیمی مساعد و کاهش قیمت گاز طبیعی به رشد بازار اروپا دامن می‌زند که در تضاد کامل با نگرانی‌های مربوط به بحران انرژی در سال گذشته است.

“ما این را پیش بینی می کردیم [natural gas] ونس بارس، بنیانگذار Your Dedicated Fiduciary، روز دوشنبه در CNBC در “ETF Edge” به باب پیسانی گفت: “که می تواند مسلماً باشد، هزینه ها افزایش می یابد، اما امسال از نظر هزینه فروش بسیار قابل توجهی بوده است. باد دم برای مصرف کننده اروپایی برای کمک به خرج کردن آن کالاهای لوکس.”

سهام لوکس اروپا در میان ستاره‌های پرفروش در سال 2023 قرار دارند رولز – رویس افزایش 58 درصدی و هرمس و LVMH به ترتیب 34 درصد و 33 درصد پرش کردند.

«در اواسط سال گذشته، [there was] مت بارتولینی، رئیس SPDR Americas Research for State Street، دوشنبه گفت: برخی احساسات کاملاً منفی در مورد آنچه که بحران انرژی می تواند برای انتظارات رشد آینده نگر انجام دهد. و این واقعیت که شما زمستان گرم تری داشته اید و شاید مقداری ذخیره داشته باشید. با توجه به انرژی قابل مصرف، این ترس‌ها اکنون کمتر خواهند شد.”

ETFهای بزرگ اروپایی نیز شاهد سودهای قوی برای سال هستند. را SPDR Euro Stoxx 50 (FEZ) به بالاترین حد خود در 52 هفته اخیر در روز دوشنبه بیش از 18 درصد در سال 2023 افزایش یافته است. iShares MSCI ETF منطقه یورو (EZU) 16 درصد افزایش یافته است.

بارتولینی گفت که نگرانی‌های مربوط به بحران انرژی که زمانی بر احساسات تاثیر می‌گذاشت، آمده و رفته و خوش‌بینی را در بازار اروپا تقویت کرده است.

او گفت: «ما شروع به دیدن سرمایه‌گذاران در این زمینه کرده‌ایم. زیرا چیزهای بیشتری نسبت به بازارهای اروپایی وجود دارد که به سمت پایین حرکت می کنند.