صعود Wiz به ارزش 10 میلیارد دلاری نشان می دهد که امنیت ابری “هنوز بزرگ” است

در طول سال گذشته، چشم‌انداز فناوری تحت سلطه داستان‌های کوچک‌سازی به دلیل افزایش نرخ‌های بهره، تورم و نگرانی‌ها در مورد آشفتگی اقتصادی بوده است. حتی در حوزه‌های رشدی مانند ابر، کسب‌وکارها در حال خرج کردن هستند.

این را به ویز نگو.

این فروشنده نرم افزار امنیت سایبری در ماه آگوست اعلام کرد که پس از فروش محصول خود به مدت تنها یک سال و نیم، به درآمد سالانه 100 میلیون دلاری رسیده است. نه ماه بعد، رقم درآمد به 200 میلیون دلار رسید.

فناوری Wiz آسیب‌پذیری‌های پنهان شده در ابرهای عمومی را شناسایی می‌کند که بسیاری از شرکت‌ها از آن‌ها برای تخلیه اطلاعات ذخیره‌سازی و نیازهای محاسباتی خود استفاده می‌کنند. آمازون، مایکروسافت و گوگل. تغییر سریع به رایانش ابری، پذیرش نرم‌افزار امنیتی را افزایش داده است که می‌تواند نقاطی را که هکرها می‌توانند حملات انجام دهند، شناسایی کنند.

این استارت آپ 700 نفره به دور از اخراج، در فوریه یک دور سرمایه گذاری 300 میلیون دلاری با ارزش 10 میلیارد دلاری را اعلام کرد. لیست مشتریان آن اکنون شامل می شود چیپوتل، Colgate-Palmolive، مورگان استنلی و دانه برف.

Assaf Rappaport، بنیانگذار و مدیر عامل Wiz در مصاحبه ای به CNBC گفت: “برای ما، هنوز یک بازار نامحدود است.” این فرصت هنوز بسیار زیاد است، بنابراین ما هنوز هم می‌توانیم رشد سه رقمی در سال و حتی در شرایط رکود و رکود بالقوه داشته باشیم.»

رشد سرسختانه Wiz این شرکت سه ساله را به فهرست 2023 Disruptor 50 CNBC سوق داد، جایی که در رتبه پنجم قرار گرفت، بالاترین رتبه در میان پنج نام امنیت سایبری که در فهرست امسال قرار گرفتند. بقیه وانتا در شماره 17، Arctic Wolf در شماره 22، Orca Security در شماره 24 و Snyk در شماره 40 قرار دارند.

Wiz که دفاتری در اسرائیل، نیویورک و دنور دارد، در حال بازی در روند بلندمدت در فناوری است. طی دهه گذشته، شرکت های غول پیکری مانند گلدمن ساکس و والمارت تمایل بیشتری برای انتقال داده های حیاتی و حجم کاری به فضای ابری پیدا کرده اند. نهادهای دولتی بزرگ مانند سازمان اطلاعات مرکزی و سازمان غذا و دارو نیز همینطور هستند.

چیزی که به عنوان زمین بازی برای استارت آپ ها آغاز شد، به وضعیت موجود برای بخش های فناوری اطلاعات تبدیل شده است. این انتقال در طول همه گیری شتاب گرفت زیرا شرکت ها مجبور بودند به سرعت خود را با کار از راه دور وفق دهند.

شرکت های امنیتی قدیمی مانند شبکه های پالو آلتو و Rapid7 پورتفولیوی خود را برای تخصص در ایمن سازی ابر گسترش داده اند.

اما مسئله فقط قرار گرفتن در مکان مناسب در زمان مناسب نیست. حتی رقبای Wiz مجبورند با یک پایگاه مشتری پرهزینه تر حساب کنند. در ماه فوریه، کوری توماس، مدیرعامل Rapid7 در یک کنفرانس تلفنی به تحلیلگران اطلاع داد که مدیران شرکت‌ها برای آزاد کردن پول برای پروژه‌های امنیتی مشکل‌تر شده‌اند و این که معاملات طولانی‌تر شده است.

در جاهای دیگر نرم افزار امنیتی، بازار حتی چالش برانگیزتر است. Cybereason، یکی از برترین بازیکنان در حفاظت از نقطه پایانی، در فهرست Disruptor 50 هر یک از دو سال گذشته قرار گرفت. با این حال، پس از کاهش صدها شغل در سال گذشته و کنار گذاشتن مذاکرات برای عرضه عمومی، این شرکت ارزش خود را در ماه آوریل (از اوج 2.7 میلیارد دلار) در دور جدید تامین مالی 90 درصد کاهش داد. سایر فروشندگان امنیتی از جمله Sophos و Snyk نیز اخراج شده اند.

سرمایه گذاران دولتی نیز روحیه خرید ندارند. صندوق قابل معامله در بورس Global X Cybersecurity در 12 ماه گذشته 16 درصد کاهش یافته است و عملکرد کمتری نسبت به شاخص S&P 500 دارد که در طول این مدت تقریباً ثابت است.

توماس از Rapid7 در مصاحبه‌ای گفت که ویز، به‌عنوان یک استارت‌آپ با ارزش، از مرحله‌ای از رشد مبتنی بر سرمایه‌گذاری بهره می‌برد که با فروش بیش از حد و هزینه‌های بازاریابی برجسته شده است. او می گوید که این دوره معمولاً بیش از سه تا چهار سال طول نمی کشد.

توماس گفت: “شما نمی توانید این کار را به طور نامحدود انجام دهید.” “شما باید یک مدل کسب و کار پایدار داشته باشید.”

یکی از سخنگویان ویز به CNBC گفت که این شرکت بر “رشد هوشمندانه” بر سودآوری تاکید دارد و گفت که هزینه های فروش و بازاریابی نسبت به درآمد پایین است. Rappaport گفت که رشد ویز از طریق دهان به دهان انجام شده است، زیرا کاربران در مورد این نرم افزار به سایر کاربران می گویند.

صرف نظر از اینکه توماس چگونه به ویز نگاه می کند، شرکت او در ماه فوریه این استارتاپ را به لیست رقبای خود اضافه کرد و آن را در کنار هم قرار داد. شبکه های پالو آلتو. توماس گفت بازار جوان و در حال تکامل است.

او گفت: «مردم به تازگی شروع به ایمن سازی ابر کرده اند. “ما بعضی ها را می بریم، بعضی ها را می بازیم.”

راپاپورت Palo Alto Networks را که پیشنهادی به نام Prisma Cloud دارد، به‌عنوان بهترین مکان شرکتش برای ایجاد تجارت نامید.

راپاپورت گفت: «احتمالاً محصولی که ما بیشتر از همه جایگزین آن می‌شویم Prisma Cloud است.

بخش اعظم توسعه پالو آلتو در فضای ابری از طریق خرید انجام شده است و نیکش آرورا، مدیر عامل شرکت، بیش از 3 میلیارد دلار در سال‌های اخیر به خرید اختصاص داده است تا حضور شرکتش در فضا را تقویت کند. راپاپورت گفت در حالی که او به این استراتژی احترام می گذارد، نتیجه “مشاپ فرانکشتاین” بوده است.

Rappaport گفت: “آنها هنوز در حال کشف این هستند که چگونه آن را یک پلت فرم واحد بسازند.”

آنکور شاه، معاون ارشد پالو آلتو نتورکز، از فناوری شرکتش دفاع کرد و گفت که ویز انتخاب مناسبی برای مشتریانی نیست که می خواهند از دارایی های خود محافظت کنند.

شاه گفت: “Wiz همه چیز در مورد دید است.” “دید خوب است. امنیت بهتر است.”

سخنگوی Wiz این مفهوم را رد کرد و گفت که فناوری این شرکت “به سازمان ها کمک می کند تا مسائل را شناسایی، اولویت بندی، پیشگیری و اصلاح کنند.”

در حالی که Wiz در حال جذب شدن در برابر قدرتمندان صنعت است، هنوز راه درازی در پیش دارد. نظرسنجی سه ماهه اول KeyBanc از نمایندگی‌های فروش فناوری و شرکای کانال نشان داد که 28 درصد از پاسخ‌دهندگان، Palo Alto Networks را به عنوان بهترین فروشنده امنیت ابری می‌دانند، در حالی که 24 درصد مایکروسافت و 4 درصد Wiz را انتخاب کردند.

یکی از راه‌های بزرگی که ویز توانسته است به سرعت نام خود را به رسمیت بشناسد، کشف مشکلات احتمالی مربوط به نرم‌افزار بازار انبوه است. در ماه مارس، Wiz یک آسیب‌پذیری را در سرویس ورود به سیستم Azure Active Directory مایکروسافت فاش کرد که به مهاجمان امکان می‌داد نتایجی را که افراد در موتور جستجوی Bing مایکروسافت می‌بینند تغییر دهند. مایکروسافت این مشکل را برطرف کرد و گفت که “هیچ دسترسی ناخواسته ای رخ نداده است.”

Wiz همچنین آسیب پذیری های متعددی را در زیرساخت ابری Azure مایکروسافت پیدا کرده است، محصولی که این شرکت به خوبی می شناسد زیرا بسیاری از مشتریانش از آن استفاده می کنند. راپاپورت همچنین اطلاعات زیادی در مورد مایکروسافت دارد، زیرا در سال 2015 استارت آپ امنیتی قبلی خود، Adallom را به قیمت 320 میلیون دلار به این شرکت فروخت.

راپاپورت می‌گوید، مزیت مایکروسافت، تخصص در ارزیابی سریع خطر یک تهدید و جذب تیم‌های مناسب برای مقابله با آن است.

او گفت: «آنها بیشترین جای زخم را روی دست خود دارند.

برای خبرنامه هفتگی و اصلی ما که فراتر از فهرست سالانه Disruptor 50 است، ثبت نام کنید و نگاهی دقیق تر به شرکت های فهرست ساز و بنیانگذاران نوآور آنها ارائه می دهد.