شکایت دیزنی علیه DeSantis پس از لغو لایحه معاملات زمین گسترش یافت

ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا در یک کنفرانس مطبوعاتی در تالار مشاهیر و موزه پلیس آمریکا در Titusville، 1 مه 2023 صحبت می کند.

پل هنسی | تصاویر SOPA | راکت | گتی ایماژ

دیزنی روز دوشنبه شکایت فدرال خود علیه ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا را گسترش داد و رهبر جمهوری خواه را متهم کرد که با امضای قانونی برای لغو قراردادهای توسعه دیزنی در اورلاندو، “کمپین تلافی جویانه” خود علیه این شرکت را دو برابر کرده است.

شکایت اصلاح شده دیزنی همچنین اشاره کرد که مجلس قانونگذاری فلوریدا به رهبری جمهوریخواهان هفته گذشته قانونی را تصویب کرد که سیستم مونوریل والت دیزنی ورلد را هدف قرار می دهد.

دیزنی در ضمیمه های خود به شکایت مدنی که در ماه آوریل در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در تالاهاسی ارائه کرد، نوشت: فرماندار دیسانتیس و متحدانش هیچ قصد آشکاری برای تعدیل کمپین تلافی جویانه خود به این زودی ندارند.

دفتر DeSantis بلافاصله به درخواست CNBC برای اظهار نظر در مورد شکایت اصلاح شده پاسخ نداد.

دیزنی ادعا می کند که DeSantis پس از انتقاد علنی از لایحه بحث برانگیز فلوریدا – که توسط منتقدان “نگو همجنسگرا” نامیده شده است – که بحث در مورد گرایش جنسی و هویت جنسیتی را در کلاس های درس محدود می کند، جنگ تلافی جویانه را علیه این شرکت در سال 2022 آغاز کرد.

فرماندار و متحدانش ناحیه مالیاتی ویژه دیزنی را که قبلاً منطقه بهبود Reedy Creek نامیده می شد، هدف قرار دادند، که به غول سرگرمی اجازه می داد تا چندین دهه فعالیت های پارک های اورلاندو خود را به طور مؤثر اداره کند. پس از آن که هیئت ناظران جدید منطقه که توسط دیسانتیس انتخاب شده بود، به لغو قراردادهای توسعه ای که دیزنی اندکی قبل از جایگزینی هیئت مدیره قدیمی منعقد کرده بود، رأی دادند، این اختلافات به دادگاه ها سرایت کرد.

اعضای هیئت مدیره فرمانداری مدعی شدند که این معاملات به طور غیرقانونی تصویب شده و قدرت آنها را در منطقه 25000 هکتاری کاهش داده است. اما دیزنی می‌گوید این قراردادها برای کمک به قفل کردن برنامه‌های توسعه بلندمدت خود در میان تشدید تنش‌ها با DeSantis و متحدانش تنظیم شده‌اند.

روز جمعه، آخرین روز جلسه قانونگذاری ایالت 2023، دیسانتیس لایحه‌ای را امضا کرد که شامل زبانی بود که قراردادهای توسعه دیزنی را هدف قرار می‌داد. این قانون یک منطقه ویژه مستقل را از “تطابق شرایط توافقنامه توسعه” که ظرف سه ماه قبل از قانون “اصلاح نحوه انتخاب اعضا” هیئت حاکمه آن ناحیه خاص منعقد شده است، منع می کند.

سناتور ایالت جمهوری خواه بلیز اینگوگلیا چند روز پس از هشدار به دیزنی این زبان را به لایحه اضافه کرد: “شما در این مبارزه پیروز نخواهید شد. این فرماندار خواهد بود.”

اعضای دموکرات مجلس مقننه به سرعت این نبرد را محکوم کردند.

سناتور جیسون پیتزو، یک دموکرات، به CNBC گفت: «ناتوانی فرماندار در درک اصول اولیه اقتصاد، همراه با سبک تنبیهی او، کینه توزانه و طولانی را ایجاد کرده است که توسط مالیات دهندگان سرمایه گذاری می شود. “به عنوان قوه مجریه ایالت، رهبری حزبی که در طول تاریخ به اصول بازار آزاد و مقررات کمتر تسلیم شده است، این سومین تلاش قانونی برای آسیب رساندن به یک شرکت خصوصی در تضاد با حکومت محافظه کارانه است.”

پیتزو دسانتیس را به خاطر استفاده از درآمد ایالت در «مبارزه با برندهای نمادین» مورد انتقاد قرار داد.

او گفت: “صرف نظر از اینکه او چند بار فریاد می زند فلوریدا آزاد است، این روش های یک ظالم سوسیالیست است، نه یک واندرکند جمهوری خواه.”

سناتور ایالت دموکرات لیندا استوارت، منتقد سرسخت اقدامات دیسانتیس علیه دیزنی، دشمنی بین دیسانتیس و دیزنی را “دیوانه آمیز” خواند و همتایان جمهوریخواه او را مقصر دانست.

استوارت روز جمعه به سی‌ان‌بی‌سی گفت: «هر روز به نظر می‌رسد راه دیگری وجود دارد که می‌خواهند کار را برای دیزنی سخت‌تر کنند، اما تنها کاری که انجام می‌دهند این است که برای مالیات‌دهندگان هزینه می‌کنند تا وکلایی را استخدام کنند تا از کاری که انجام می‌دهند دفاع کنند».