شرکت هواپیمایی ساوت وست به دلیل تاخیر در بوئینگ استخدام خود را کاهش داد

مدیر عامل شرکت هواپیمایی ساوت وست باب جردن: ما انتظار سود قوی برای کل سال را داریم

خطوط هوایی جنوب غربی به دلیل تاخیر در تولید هواپیماهای جدید، اهداف استخدام خود را برای امسال کاهش می دهد بوئینگباب جردن، مدیرعامل این شرکت، روز پنجشنبه گفت.

ساوت وست در بایگانی سه ماهه اعلام کرد که شرکت هواپیمایی مستقر در دالاس انتظار دارد امسال فقط 70 فروند هواپیمای جدید 737 مکس را از بوئینگ دریافت کند که کمتر از پیش‌بینی قبلی 90 بود که برنامه‌های افزایش ظرفیت آن را یک درصد کاهش می‌دهد.

Southwest یکی از بهترین مشتریان بوئینگ است و ناوگانی از همه هواپیماهای 737 را اداره می کند. بر اساس گزارش فصلی، این شرکت تا پایان دهه 564 هواپیمای بوئینگ 737 مکس سفارش داده است. این هواپیماها مصرف سوخت بیشتری دارند و هم جایگزین جت های قدیمی می شوند و هم به رشد شرکت کمک می کنند.

جردن پس از گزارش سه ماهه CNBC به “Squawk on the Street” گفت که این شرکت قصد دارد امسال 7000 نفر را به کارکنان خود اضافه کند، اما اکنون باید اهداف خود را “تعدیل” کند.

این شرکت به درخواستی مبنی بر توضیح بیشتر در مورد اینکه چقدر برای کاهش برنامه های استخدام خود نیاز دارد، پاسخ نداد.

کارکنان بوئینگ بنری را در مقابل 737 MAX 8 که برای خطوط هوایی Southwest تولید شده بود امضا می‌کنند، زیرا بوئینگ 10000مین 737 را جشن می‌گیرد که از خط تولید در رنتون، واشنگتن، ایالات متحده در 13 مارس 2018 خارج می‌شود.

رویترز/ جیسون ردموند

جردن گفت که این شرکت تلاش می کند در مورد انتظارات خود برای تحویل که بارها به تعویق افتاده است، “محتاطانه” عمل کند.

جردن در این مصاحبه به فیل لوبو از CNBC گفت: “شما از قبل برنامه ریزی می کنید تا برنامه های خود را تنظیم کنید، ظرفیت خود را تعیین کنید، و در اشتباه هستید. تغییر این نزدیکی بسیار دشوار است.”

اندرو واترسون، مدیر عامل شرکت، در تماس سه ماهه روز پنجشنبه گفت که این شرکت قصد دارد برنامه های پروازی خود را در چند ماه آخر سال به دلیل تاخیرها کاهش دهد.

روز چهارشنبه، بوئینگ اعلام کرد که قصد دارد تولید 737 هواپیمای مکس را در سال جاری از نرخ فعلی حدود 31 فروند در ماه به 38 فروند در ماه افزایش دهد، افزایشی که مدت‌ها برنامه‌ریزی شده بود و به دلیل مشکلات زنجیره تامین و کمبود نیروی کار به تعویق افتاد..

خطوط هوایی آمریکا رابرت ایسوم، مدیرعامل شرکت هواپیمایی رقیب در روز پنج‌شنبه، از تاخیرهای تحویل نیز شکایت کرد.

ایسوم در مصاحبه ای با “Squawk Box” CNBC پس از آن گزارش گفت: از نظر تولیدکنندگان هواپیما، چه بوئینگ و چه ایرباس، آنها باید کار بهتری انجام دهند. “وقتی تحویل به موقع دریافت نمی کنیم، حدس بزنید؟ ما بیرون می رویم و مجبوریم پروازها را لغو کنیم. این روی هزاران مشتری تاثیر می گذارد.”

ایسوم گفت: «ما باید آنها را مسئول بدانیم.

چرا هواپیماها پس از توقف پرواز هنوز میلیون ها ارزش دارند؟