شرکت‌های زغال‌سنگ پسر جیم جاستیس توسط وزارت دادگستری شکایت کردند

فرماندار ویرجینیای غربی جیم جاستیس.

اسکات هالران | گتی ایماژ

وزارت دادگستری روز چهارشنبه پسر جیم جاستیس، فرماندار ویرجینیای غربی و 13 شرکت ذغال سنگی را که عدالت جوان‌تر مالک یا اداره می‌کند، متهم کرد که میلیون‌ها دلار جریمه برای نقض‌های زیست‌محیطی پرداخت نکرده‌اند.

وزارت دادگستری در یک شکایت مدنی ادعا کرد، جی جاستیس، پسر فرماندار و شرکت‌های تحت کنترل او به دلیل بیش از 130 تخلف و بیش از 5 میلیون دلار جریمه مدنی مدیون هستند.

تاد کیم، دستیار دادستان کل از بخش محیط زیست و منابع طبیعی وزارت دادگستری در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: “قوانین زیست محیطی ما برای محافظت از جوامع در برابر اثرات نامطلوب فعالیت های صنعتی از جمله عملیات استخراج زغال سنگ سطحی عمل می کند.”

کیم گفت: “وزارت دادگستری از طریق این شکایت به دنبال پاسخگویی در مورد نقض مکرر قانون توسط متهمان و بازپس گیری مجازات هایی است که آنها در نتیجه این تخلفات دارند.”

جاستیس بزرگ، که طبق گزارش ها ثروتمندترین فرد در ویرجینیای غربی است، به دخالت در امپراتوری کسب و کار خانوادگی خود به عنوان فرماندار متهم شده است، حتی پس از اینکه قول داده بود پس از تصدی مسئولیت خود را از شرکت ها جدا کند. این مشاغل همچنین با اتهام عدم پرداخت قبوض خود مواجه شده اند.

فرماندار جمهوری خواه ماه گذشته کمپین خود را برای کرسی سنا که سناتور دموکرات جو مانچین در اختیار داشت آغاز کرد. کمپین عدالت اصرار دارد که فرماندار شرکت های خانوادگی را اداره نمی کند.

مانچین، که با وجود موقعیت فعلی خود ممکن است برای به دست آوردن یک دوره دیگر در ایالت عمیق قرمز با یک نبرد دشوار روبرو شود، نگفته است که آیا قصد دارد برای انتخابات مجدد نامزد شود یا خیر. کرسی او برای دموکرات‌هایی که مستأصل هستند از حفظ اکثریت کم سنا خود در سال 2024 که با نقشه انتخاباتی دلهره‌آوری روبرو می‌شوند، آسیب‌پذیرترین کرسی است.

جمهوریخواهان به این دعوای فدرال پاسخ دادند که انگیزه آن سیاست بوده است.

رومن استوفر، مدیر کمپین عدالت، در بیانیه‌ای گفت: «جو بایدن، چاک شومر و دموکرات‌ها نظرسنجی‌هایی را دیده‌اند که نشان می‌دهد جیم جاستیس برنده این رقابت است و آنها وحشت زده شده‌اند». بنابراین اکنون وزارت دادگستری بایدن تصمیم گرفته سیاست بازی کند.»

وی افزود: «در حالی که دموکرات‌ها برای کمک به این موضوع تلاش می‌کنند، شاهد موارد بسیار بیشتری خواهیم بود [Republican Senate primary challenger] الکس مونی چون آنها می دانند که می توانند به راحتی او را شکست دهند.

موضع کمپین بازتاب اتهاماتی بود که کمیته ملی سناتوری جمهوریخواه در اوایل روز چهارشنبه به آنها لابی کرده بود.

تیت میچل، سخنگوی NRSC گفت: «وزارت دادگستری جو بایدن کاملاً سرکش شده است. دموکرات‌ها دولت فدرال را برای حمله به خانواده یکی از نامزدهای جمهوری‌خواه در سنا به سلاح تبدیل می‌کنند، سوء استفاده کامل از قدرت است.

اما وزارت دادگستری مدعی شد که دعوای خود در مورد پاسخگویی و رسیدگی به خطرات زیست محیطی است.

کریستوفر آر. کاوانا، دادستان ایالات متحده در بیانیه مطبوعاتی آژانس گفت: «امروز، ثبت این شکایت به روند بازخواست متهمان به دلیل به خطر انداختن سلامت و ایمنی مردم و محیط زیست ادامه می‌دهد.»

شکایت 128 صفحه‌ای وزارت دادگستری علیه جی جاستیس و شرکت‌هایش شامل تخلفاتی است که بیش از پنج سال از سال 2018 آغاز شده است.

این دادخواست خاطرنشان می کند که دفتر احیای معادن سطحی و اجرای بیش از 100 تخلف و 50 حکم توقف تنها به سه مورد از این شرکت ها بین سال های 2018 تا 2022 صادر کرده است. این اتهامات شامل ناتوانی در حفظ چهره سد و اطمینان از “پایداری لرزه ای” آن، ناتوانی در پاکسازی آوار از جاده حمل و نقل پس از ریزش سنگ و ناتوانی در “دفع صحیح ضایعات غیر زغال سنگ” از جمله موارد دیگر است. شکایت

وزارت دادگستری نوشت: این تخلفات “خطرات بهداشتی و ایمنی ایجاد می کند یا آسیب زیست محیطی را تهدید می کند.”

یک وکیل دادگستری بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

وال استریت ژورنال در ماه مارس گزارش داد که جیم جاستیس به دنبال فروش مشاغل زغال سنگ است.