شاخص خودروهای دست دوم مانهایم: قیمت ها در ماه آوریل کاهش می یابد

در 27 مه 2021، یک نمایندگی خودروی دست دوم در آناپولیس، مریلند دیده می شود، زیرا بسیاری از نمایندگی های خودرو در سراسر کشور با کمبود وسایل نقلیه جدید روبه رو هستند، زیرا کمبود تراشه کامپیوتری باعث شده است که تولید در بسیاری از تولیدکنندگان خودرو تقریبا متوقف شود.

جیم واتسون | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

دیترویت – قیمت خودروهای دست دوم در ماه گذشته برای اولین بار در سال جاری کاهش یافت، زیرا خودروسازان تولید خودروها و کامیون های جدید را افزایش دادند.

شرکت Cox Automotive روز جمعه از کاهش 3 درصدی شاخص ارزش خودروهای دست دوم مانهایم از مارس تا آوریل خبر داد، اگرچه سطوح در مقایسه با ارقام تاریخی همچنان بالا است.

این شاخص که خودروهای فروخته شده در حراجی های عمده فروشی ایالات متحده را دنبال می کند، همچنان نسبت به دسامبر 5.2 درصد افزایش یافته است، اما نسبت به آوریل 2022، 4.4 درصد کاهش یافته است.

کریس فری، مدیر ارشد بینش‌های اقتصادی و صنعتی کاکس، در بیانیه‌ای گفت: ما هشت ماه متوالی کاهش نسبت به سال گذشته را تجربه کرده‌ایم که به طور متوسط ​​8.3 درصد بوده است و احتمالاً هنوز تمام نشده است.

قیمت خودروهای دست دوم از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا افزایش یافته است، زیرا بحران بهداشت جهانی همراه با مشکلات زنجیره تامین باعث شده تولید خودروهای جدید به طور پراکنده بیکار شود. این امر منجر به عرضه کم خودروهای جدید و قیمت های بی سابقه در میان تقاضای انعطاف پذیر شد. هزینه ها و کمبود موجودی، مصرف کنندگان را به خرید وسایل نقلیه دست دوم سوق داد و این قیمت ها را نیز افزایش داد.

کاهش بیشتر می تواند به کاهش قیمت خودروهای دست دوم برای مصرف کنندگان کمک کند، زیرا قیمت های خرده فروشی به طور سنتی به دنبال تغییرات در قیمت های عمده فروشی است.

کاکس گزارش می دهد که میانگین قیمت لیست شده یک خودروی دست دوم در فوریه 26086 دلار بوده است که جدیدترین داده های موجود است که اندکی نسبت به ژانویه کاهش یافته است.

چارلی چسبرو، اقتصاددان ارشد کاکس گفت: «قیمت‌ها در حال کاهش بوده است، اما عرضه کم ممکن است مقداری از قیمت را حمایت کند. ممکن است قیمت‌های مستعمل بیشتر کاهش یابد، اما با توجه به وضعیت عرضه، بعید به نظر می‌رسد که کاهش شدیدی رخ دهد.»

قیمت خودروهای کارکرده به طور فزاینده ای به نقطه توجه سرمایه گذاران و دولت بایدن به عنوان فشارسنج برای کاهش تورم تبدیل شده است. دولت در اوایل سال گذشته علت اصلی افزایش نرخ تورم در کشور را بازار خودروهای دست دوم دانست.

تصحیح: شرکت Cox Automotive روز جمعه از کاهش 3 درصدی شاخص ارزش خودروی کارکرده Manheim خود از مارس تا آوریل خبر داد. نسخه قبلی نام این فهرست را اشتباه بیان کرده است.