سود مبتنی بر هوش مصنوعی می تواند منجر به افزایش 30 درصدی سود S&P 500 شود

در 10 سال آینده، هوش مصنوعی می تواند بهره وری را 1.5 درصد در سال افزایش دهد. گلدمن ساکس می‌گوید که این می‌تواند سود S&P500 را تا 30 درصد یا بیشتر در دهه آینده افزایش دهد.

نورعکس | نورعکس | گتی ایماژ

گلدمن ساکس نسبت به هوش مصنوعی خوش بین است و معتقد است این فناوری می تواند به سود S&P 500 در 10 سال آینده کمک کند.

بن اسنایدر، استراتژیست ارشد گلدمن، پنجشنبه به CNBC گفت: “در 10 سال آینده، هوش مصنوعی می تواند بهره وری را 1.5٪ در سال افزایش دهد. و این می تواند سود S&P500 را 30٪ یا بیشتر در دهه آینده افزایش دهد.”

ظهور ChatGPT، ربات چت توسعه یافته توسط OpenAI، طوفانی از علاقه به هوش مصنوعی و اختلالات احتمالی در زندگی روزمره بسیاری را برانگیخته است. همچنین در زمانی که افزایش هزینه‌های استقراض و مشکلات زنجیره تامین، خوش‌بینی را کاهش داده است، هیجان تازه‌ای را در بین سرمایه‌گذاران مشتاق به رشد سود ایجاد کرده است.

اسنایدر در گفتگو با سی‌ان‌بی‌سی در گفت‌وگو با «Asia Squawk Box» گفت: «بسیاری از عوامل مساعد که منجر به افزایش درآمد (S&P 500) شد، ظاهراً معکوس می‌شوند.

اما منبع واقعی خوش بینی در حال حاضر افزایش بهره وری از طریق هوش مصنوعی است.

اسنایدر افزود: “برای بیشتر سرمایه گذاران واضح است که برندگان فوری در بخش فناوری هستند.” “سوال واقعی برای سرمایه گذاران این است که چه کسی در این راه برنده خواهد شد.”

او اشاره کرد که “در سال 1999 یا 2000 در حباب فناوری، تصور اینکه فیس بوک یا اوبر شیوه زندگی ما را تغییر دهد بسیار سخت است.”

انتخاب سهام و روند سرمایه گذاری از CNBC Pro:

اسنایدر توصیه کرد که سرمایه‌گذاران باید سرمایه‌گذاری‌های سهام ایالات متحده خود را در بخش‌های دوره‌ای و دفاعی گسترش دهند و از بخش‌های انرژی و مراقبت‌های بهداشتی برای ارزش‌گذاری‌های جذاب خود استفاده کنند.

در کوتاه‌مدت، او گفت که انتظار دارد فدرال رزرو آمریکا بیشتر سیاست‌های انقباضی پولی خود را تکمیل کرده باشد.

سوال این است: از چه راه هایی این امر بر روند رو به جلوی اقتصاد تاثیر می گذارد؟ اسنایدر گفت. یکی از نشانه‌های نگرانی در فصل سود اخیر این است که شرکت‌های S&P 500 شروع به کاهش اندکی از مخارج شرکت‌ها کرده‌اند.

او گفت که افزایش نرخ بهره می تواند یکی از دلایل باشد.

“اگر نرخ های بهره بالا باشد، به عنوان یک شرکت، ممکن است کمی بیشتر از صدور بدهی بیزار باشید و بنابراین ممکن است از مخارج خود عقب نشینی کنید. و در واقع اگر به بازخریدهای S&P 500 نگاه کنیم، آنها نسبت به سال گذشته 20 درصد کاهش یافته اند. سال در سه ماهه اول سال جاری – این یک نشانه است که شاید ما همه تأثیرات این چرخه سفت شدن را ندیده ایم.