سهام Chegg در چهارشنبه پس از افت 48 درصدی در مورد نگرانی های ChatGPT، 17 درصد جهش کرد

دن روزنسویگ، مدیر عامل شرکت Chegg

اسکات ملین | CNBC

چگ سهام در روز چهارشنبه پس از اینکه شرکت آموزش آنلاین نیمی از ارزش خود را یک روز قبل به دلیل نگرانی در مورد تأثیر احتمالی ChatGPT بر تجارت خود از دست داد، به سمت مثبت بازگشت.

در اوایل بعدازظهر به وقت نیویورک، سهام Chegg با 17 درصد افزایش به 10.63 دلار رسید. اما این هنوز بسیار پایین تر از قیمت بسته شدن روز دوشنبه 17.60 دلار است.

دن روزنسوایگ، مدیر عامل شرکت سی‌ان‌بی‌سی پس از بسته شدن بازار در روز سه‌شنبه به CNBC گفت که سقوط سهام در ساعات عادی معاملات “به‌طور فوق‌العاده‌ای بیش از حد افزایش یافته است.” پس از گزارش درآمد Chegg در اواخر دوشنبه، زمانی که شرکت تصمیم گرفت به دلیل عدم اطمینان در مورد ChatGPT OpenAI، چت ربات محبوب هوش مصنوعی، دستورالعمل‌های سالانه ارائه نکند، سهام سقوط کرد.

در حالی که درآمد و درآمد در سه ماهه اول بالاتر از برآوردها بود، Rosensweig در تماس با تحلیلگران هشدار داد که ChatGPT “بر نرخ رشد مشتریان جدید ما تأثیر می گذارد.”

Chegg قرار است CheggMate، پلتفرم هوش مصنوعی GPT-4 خود را در این ماه راه اندازی کند. Rosensweig گفت که ترکیب GPT و گنجینه داده‌های دانشگاهی Chegg می‌تواند تحول‌آفرین باشد، اما مشخص نیست که جذب آن چه خواهد بود و چقدر خوب درآمدزایی خواهد کرد.

تحلیلگران Piper Sandler، که معادل رتبه بندی سهام در سهام دارند، در گزارشی گفتند که سؤالات مهمی در مورد مدل قیمت گذاری، هزینه های مرتبط با هوش مصنوعی و اینکه آیا پیشرفت در هوش مصنوعی «ارائه اصلی آنها را دموکراتیک می کند تا جایی که آنها موانع رقابتی کاهش یافته است.” این شرکت قیمت هدف خود را برای سهام از 17 دلار به 11 دلار کاهش داد.

Rosensweig در طول مصاحبه CNBC به سرمایه گذاران یادآوری کرد که Chegg جریان نقدی و درآمد آزاد را بر اساس تعدیل ایجاد می کند و “بیش از مقدار کافی پول نقد برای پرداخت بدهی ما دارد.”

روزنسویگ گفت: «من فکر می‌کنم این فوق‌العاده بیش از حد است، و من معمولاً این را نمی‌گویم، من واقعاً در مورد قیمت سهام صحبت نمی‌کنم.

دو سال سختی برای سرمایه گذاران Chegg بوده است. از زمان رسیدن به بیش از 113 دلار در فوریه 2021، سهام بیش از 90 درصد از ارزش خود را از دست داده است و ارزش بازار خود را به زیر 1.3 میلیارد دلار رسانده است.

تماشا کردن: مدیر عامل Chegg در مورد کاهش سهام درآمد

مدیر عامل Chegg در مورد کاهش سهام پس از درآمد و تأثیر هوش مصنوعی بر چشم انداز