سهام Advance Auto Parts پس از سه ماهه اول ناامید کننده سقوط کرد

وسایل نقلیه مشتریان بیرون از فروشگاه لوازم خودرو Advance Auto Parts در لا گرانژ، کنتاکی پارک شده‌اند.

لوک شارت | بلومبرگ | گتی ایماژ

سهام از قطعات خودرو پیشرفته پس از اینکه درآمدهای سه ماهه اول شرکت به طور قابل توجهی انتظارات وال استریت را نادیده گرفت و مدیران اجرایی دستورالعمل سالانه خرده فروش و سود سه ماهه را کاهش دادند، در اوایل معاملات روز چهارشنبه تقریباً 30 درصد کاهش یافت.

تامین‌کننده قطعات خودرو مستقر در رالی، نتایج تاسف‌بار سه‌ماهه اول و چشم‌انداز تیره‌تر خود را ناشی از هزینه‌های بالاتر از حد انتظار برای فروش حرفه‌ای، فشار تورمی، مشکلات زنجیره تامین و ترکیب محصولات نامطلوب و پایین‌تر عنوان کرد.

بر اساس برآوردهای متوسط ​​تحلیلگران گردآوری شده توسط Refintiv، سود هر سهم این شرکت در این دوره تنها به 72 سنت رسید، در حالی که انتظار می رود 2.57 دلار به ازای هر سهم باشد. درآمد سه ماهه 3.42 میلیارد دلاری آن اندکی انتظارات 3.43 میلیارد دلاری را نادیده گرفت.

مدیرعامل تام گفت: “ما انتظار داریم که پویایی رقابتی که در سه ماهه اول با آن روبرو بودیم ادامه یابد و منجر به کاهش انتظارات ما در سال 2023 شود. ما راهنمایی های کل سال خود را کاهش داده ایم و هیئت مدیره ما تصمیم دشواری برای کاهش سود سه ماهه خود گرفته است.” گرکو در بیانیه ای گفت.

سهام سایر تامین کنندگان قطعات خودرو مانند اوریلی خودرو و منطقه خودکار چهارشنبه نیز کمتر بود. با این حال، برخی از تحلیلگران وال استریت بر این باورند که مشکلات قطعات پیشرفته خودرو می تواند عملیاتی تر از کل صنعت باشد.

برایان ناگل، تحلیلگر اوپنهایمر، چهارشنبه در یادداشتی برای سرمایه‌گذاران گفت: «از نظر ما، مسائل AAP احتمالاً تا حد زیادی مربوط به خودش است و می‌تواند فرصت‌های بهبود سهم بازار را برای AutoZone دارای رتبه برتر (AZO) و O’Reilly Auto (ORLY) نشان دهد. .

نماد نمودار سهامنماد نمودار سهام

مخفی کردن محتوا

سهام Advance Auto Parts از زمانی که سهام این شرکت در اوایل ژانویه 2022 به بیش از 244 دلار در هر سهم در طول معاملات روزانه به اوج خود رسید.

Advance Auto Parts در انتشار سه ماهه خود، سود 25 سنت به ازای هر سهم را برای پرداخت در ماه جولای اعلام کرد. Advance Auto Parts در سود سه ماهه قبل خود سود 1.50 دلاری را برای هر سهم اعلام کرد.

این شرکت همچنین چشم انداز سود کل سال خود را کاهش داد و اکنون انتظار دارد سود هر سهم بین 6 تا 6.50 دلار باشد که از محدوده قبلی 10.20 تا 11.20 دلار کاهش یافته است. این درحالی است که انتظارات فروش خالص خود را در محدوده 200 تا 300 میلیون دلار کاهش داده است که نشان دهنده مشکلات عملیاتی با حاشیه است.

در سه ماهه اول، فروش خالص این شرکت با 1.3 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به 3.4 میلیارد دلار رسید. سود ناخالص آن با 2.4 درصد کاهش به 1.5 میلیارد دلار رسید.

درآمد خالص برای این دوره 42.7 میلیون دلار یا 72 سنت به ازای هر سهم بود که نسبت به 139.8 میلیون دلار یا 2.28 دلار به ازای هر سهم در سال گذشته کاهش داشت.

گرکو گفت: «در حالی که پیش‌بینی می‌کردیم سه‌ماهه اول چالش‌برانگیز باشد، نتایج ما کمتر از انتظارمان بود.

سهام تامین‌کنندگان قطعات خودرو در سال‌های اخیر در بحبوحه قیمت‌های متورم خودروهای نو و دست دوم به دلیل عرضه کم، سود زیادی برده است. موجودی‌های کم و قیمت‌های بالاتر، ناشی از توقف تولید به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و مشکلات زنجیره تامین، بسیاری از مالکان خودرو را بر آن داشت تا خودروهای خود را برای مدت طولانی‌تری نگهداری کنند، به این معنی که تعمیر و نگهداری بیشتر است.

سهام Advance Auto Parts در ژانویه 2022 به بیش از 244 دلار به ازای هر سهم رسید. از آن زمان تاکنون به طور پیوسته کاهش یافته است. چهارشنبه اولین بار از آوریل 2020 است که سهام با قیمت زیر 100 دلار در هر سهم معامله می شود. روز چهارشنبه با قیمت 79.23 دلار به ازای هر سهم افتتاح شد.

ما سال‌هاست که AAP و بخش خرده‌فروشی قطعات خودرو را دنبال کرده‌ایم. ما به طور مداوم این دیدگاه را حفظ کرده‌ایم که مشکلات ساختاری احتمالی بر مدل کسب‌وکار AAP تأثیر می‌گذارد و حتی از تیم‌های عملیاتی قوی نیز جلوگیری می‌کند تا فروش پایدار و گسترش سود را در زنجیره افزایش دهند.» ناگل گفت.

مایکل لاسر، تحلیلگر UBS، در یادداشتی برای سرمایه گذاران روز چهارشنبه، گفت که نتایج Advance Auto Parts “منعکس کننده چالش های تلاش برای رسیدن به صنعت رقابتی و پر از اپراتورهای خوب است.”

– CNBC مایکل بلوم به این گزارش کمک کرد.