سنگاپور هنگ کنگ را به عنوان پرهزینه ترین شهر APAC برای خانه های شخصی پشت سر گذاشت

خانه‌های هوشمند مدرن و لوکس در سنگاپور که از بالا در طول یک روز گرم تابستان در منطقه Keppel Bay Yacht Marina در مرکز شهر دیده می‌شوند.

توبیاسجو | E+ | گتی ایماژ

بر اساس یک گزارش جدید، خانه‌های شخصی سنگاپور اکنون گران‌ترین خانه‌های آسیا و اقیانوسیه هستند و از هنگ کنگ پیشی گرفته‌اند.

داده های شاخص دستیابی به خانه از مرکز مسکن آسیا پاسیفیک موسسه زمین شهری (ULI) نشان می دهد که میانگین قیمت خانه های خصوصی سنگاپور در سال 2022 1.2 میلیون دلار بوده است، در مقایسه با 1.16 میلیون دلار هنگ کنگ.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

نظرسنجی UBS نشان می دهد که دفاتر خانواده قرار گرفتن در معرض اوراق قرضه و سهام در بازارهای نوظهور را کاهش می دهند.

CNBC Pro

طبق این گزارش، خانه‌های اجاره‌ای خصوصی در سنگاپور با 2600 دلار بالاترین اجاره ماهانه را در این منطقه داشتند – «بسیار بیشتر از» شهرهای دیگر مانند سیدنی، ملبورن و هنگ کنگ.

چرا سرمایه گذاران املاک و مستغلات به سنگاپور هجوم می آورند؟

این گزارش از آمارهای دولتی از 45 شهر در 9 بازار در آسیا-اقیانوسیه استخراج شده است – در حالی که دستیابی به خانه را برای مالکیت خانه و اجاره خانه در رابطه با درآمد متوسط ​​خانوارها اندازه گیری می کند.

هنگ کنگ مقابل سنگاپور

ULI با اشاره به افزایش قابل توجه نرخ بهره وام مسکن در حالی که هنگ کنگ همگام با فدرال رزرو ایالات متحده پیش می رود، گفت: قیمت مسکن در هنگ کنگ در سال 2022 به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

در ماه اکتبر، قیمت مسکن هنگ کنگ به پایین ترین حد در پنج سال گذشته سقوط کرد زیرا افزایش نرخ بهره باعث افزایش هزینه های وام شد.

در اوایل ماه جاری، پس از اینکه بانک مرکزی ایالات متحده نرخ وجوه بانک مرکزی آمریکا را به 5 تا 5.25 درصد رساند، مقام پولی هنگ کنگ نرخ بهره پایه را به 5.5 درصد افزایش داد.

گزارش ULI می‌گوید «خروج خالص جمعیت» و «دیدگاه کمتر خوش‌بینانه» در بازار املاک محلی، میانگین قیمت مسکن هنگ‌کنگ را 8.7 درصد کاهش داد – از 1.27 میلیون دلار در سال 2021 به حدود 1.16 میلیون دلار در سال 2022.

Hang Lung Properties می گوید که بازیابی اموال هنگ کنگ

در همین حال، خانه‌های خصوصی سنگاپور با پیشی گرفتن از هنگ‌کنگ به عنوان گران‌ترین خانه‌های آسیا-اقیانوسیه، با میانگین قیمت بیش از 8 درصد در سال گذشته، پیشی گرفت.

همین ماه گذشته، سنگاپور مالیات خرید املاک را در میان نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه افزایش قیمت‌ها «می‌تواند جلوتر از اصول اقتصادی باشد» افزایش داد.

گران ترین شهرها برای خانه های شخصی در آسیا و اقیانوسیه

شهر میانگین قیمت مسکن در هر واحد
سنگاپور 1,200,087 دلار
هنگ کنگ 1,155,760 دلار
سیدنی 980209 دلار
ملبورن 716200 دلار
شنژن 626964 دلار

منبع: مرکز مسکن آسیا پاسیفیک موسسه زمین شهری

در دور جدید اقدامات خنک کننده، دولت سنگاپور اعلام کرد که خریداران داخلی و خارجی املاک مسکونی باید مالیات بیشتری بپردازند. حق تمبر اضافی خریداران

با این حال، این گزارش اضافه کرد که خانه‌های شخصی هنگ‌کنگ همچنان گران‌ترین خانه‌های شخصی به ازای هر متر مربع هستند – 19768 دلار و «بیش از دو برابر» میانگین ارقام سنگاپور، شنژن و پکن.

قیمت های اجاره

خانه های اجاره ای خصوصی سنگاپور بالاترین اجاره ماهانه را در منطقه دارند و در سال 2022 نزدیک به 30 درصد افزایش یافته است.

ULI افزایش اجاره بها و قیمت خانه را به عوامل مختلفی از جمله افزایش مهاجران، کاهش سرعت تکمیل ساخت و سازها و خروج متخصصان جوان از خانه های خانوادگی چند نسلی خود برای فضای بیشتر و آزادی نسبت داد.

گران ترین شهرها برای اجاره خصوصی در آسیا و اقیانوسیه

شهر متوسط ​​اجاره ماهانه هر واحد
سنگاپور 2596 دلار
خانه های سیدنی 1958 دلار
آپارتمان های سیدنی 1732 دلار
هنگ کنگ 1686 دلار
خانه های بریزبن 1657 دلار

منبع: مرکز مسکن آسیا پاسیفیک موسسه زمین شهری

قیمت خانه های خصوصی در سیدنی و ملبورن کاهش یافت این گزارش اضافه کرد که با بازگشت افراد بیشتری به شهرهای منطقه و افزایش “بی سابقه” 11 نرخ بهره در 12 ماه.

اما خانه‌ها و آپارتمان‌ها در سیدنی، ملبورن و بریزبن شاهد افزایش متوسط ​​اجاره ماهانه بودند.

اجاره خانه در سیدنی به طور متوسط ​​ماهیانه 1958 دلار هزینه دارد در حالی که اجاره آپارتمان 1732 دلار است.

دیوید فاکنر، رئیس ULI برای آسیا-اقیانوسیه، گفت: «از پایان کووید-19 در سال 2022، جابجایی جمعیت به پایتخت‌ها تغییر کرده است. این احتمالاً یکی از دلایل افزایش متوسط ​​اجاره در کشور بوده است. به CNBC گفت.

دستیابی به خانه

علیرغم اینکه خانه‌های شخصی سنگاپور گران‌ترین خانه‌های منطقه هستند، ایالت شهر نیز بالاترین نرخ مالکیت خانه را با 89.3 درصد دارد.

این علیرغم افزایش 7.9 درصدی قیمت متوسط ​​HDB از 2021 تا 2022، با نسبت متوسط ​​قیمت HDB به متوسط ​​درآمد سالانه نیز از 4.5 به 4.7 افزایش یافته است. HDB یا هیئت توسعه مسکن، مرجع مسکن عمومی سنگاپور است.

برای خانه های شخصی در سنگاپور، این نسبت 13.7 است.

چگونه سیاست های کنترل اجاره بها بر قیمت مسکن تاثیر می گذارد

در این گزارش آمده است: «به طور کلی، زمانی که نسبت متوسط ​​قیمت خانه به متوسط ​​درآمد سالانه خانوار از 5 بیشتر شود، مالکیت خانه غیرقابل استطاعت تلقی می شود.

طبق این استاندارد، تنها واحدهای هیئت توسعه مسکن سنگاپور (HDB) و واحدهای آپارتمانی در ملبورن و بریزبن، استرالیا، مقرون به صرفه در نظر گرفته می شوند.

جایی که خانه‌ها در آسیا-اقیانوسیه مقرون به صرفه نیستند

شهر نسبت متوسط ​​قیمت مسکن به متوسط ​​درآمد سالانه خانوار
شنژن، چین 35
هوشی مین، ویتنام 32.5
پکن، چین 29.3
دا نانگ، ویتنام 26.7
هنگ کنگ، چین 26.5

منبع: مرکز مسکن آسیا پاسیفیک موسسه زمین شهری

مشابه شاخص سال گذشته، شهرهای سرزمین اصلی چین از نظر دستیابی به خانه در میان پایین ترین رتبه ها قرار دارند.

این گزارش خاطرنشان کرد که نرخ مالکیت خانه در چین در 10 سال گذشته “به طور قابل توجهی کاهش یافته است”.

وی افزود: «دستیابی به خانه شهرها به طور مستقیم با میزان عرضه مسکن جدید نسبت به افزایش جمعیت مرتبط است».

برای شنژن، جمعیت آن در دوره 12 ساله از 2010 تا 2022 بیش از 7 میلیون نفر افزایش یافته است … اما موجودی مسکن جدید آن تنها 31 میلیون متر مربع افزایش یافته است که کمترین افزایش است. [among Chinese cities] در همان دوره.»