سنگاپور سه ماهه سوم تولید ناخالص داخلی ، داده های اقتصادی را منتشر کرد

مردی با ماسک هنگام پیاده روی در Marina Bay Sands در منطقه تجاری مرکزی سنگاپور که در پس زمینه در تاریخ 1 آوریل 2020 دیده می شود.

سوهیمی عبدالله | گتی ایماژ

سنگاپور – وزارت تجارت و صنعت این کشور روز دوشنبه گفت ، اقتصاد سنگاپور در سه ماهه سوم 5.8٪ نسبت به یک سال قبل منقبض شده است – بهتر از برآوردهای اولیه است.

براساس اطلاعات رسمی ، این کشور جنوب شرقی آسیا پیش از این برآورد کرده بود که اقتصاد خود در سه ماهه جولای تا سپتامبر 7 درصد نسبت به سال قبل کاهش می یابد. عملکرد اقتصادی سه ماهه سوم نیز بهتر از انقباض 13.3 درصدی سال گذشته در سه ماهه دوم بود ، داده ها نشان داد.

به گفته وزارتخانه ، تولید ناخالص داخلی سنگاپور یا تولید ناخالص داخلی سنگاپور در سه ماه منتهی به سپتامبر با رشد 9.2 درصدی ، بر اساس سه ماهه سه ماهه تنظیم شده است.

“عملکرد بهبود یافته اقتصاد سنگاپور به دلیل شروع مجدد مرحله ای فعالیت ها در سه ماهه سوم پس از قطع کننده مدار است که از 7 آوریل تا 1 ژوئن 2020 اجرا شد ، و همچنین بازگشت فعالیت در اقتصادهای بزرگ در طول سه ماهه همانطور که از قفل خود بیرون آمدند ، “وزارت گفت.

“قطع کننده مدار” به اقدامات قفل جزئی کشور اشاره دارد که هدف آن مهار گسترش ویروس کرونا است. سنگاپور از اوایل ماه ژوئن رفع برخی محدودیت ها را آغاز کرده است – که اجازه می دهد اکثر فعالیت ها از سر گرفته شود – اما برخی اقدامات مانند استفاده از ماسک اجباری و کلاه در مجالس همچنان باقی است.

بهبود اقتصاد سنگاپور … تا حدود زیادی به عملکرد اقتصاد جهانی و اینکه آیا سنگاپور قادر به ادامه کنترل وضعیت COVID-19 داخلی است ، بستگی خواهد داشت.

وزارت تجارت و صنعت سنگاپور

در اینجا نحوه عملکرد بخشهای مختلف در ایالت شهر در سه ماهه سوم آورده شده است:

  • صنایع تولیدکننده کالاها با هدایت تولیدی که سالانه 10 درصد رشد داشتند ، عملکرد بهتری نسبت به صنایع خدماتی داشتند.
  • اما فعالیت های ساختمانی در مقایسه با یک سال گذشته 46.6٪ کاهش یافته است – سومین سه ماهه متوالی انقباض.
  • در بخش خدمات ، بخش مالی و بیمه – که نقطه مهمی بوده است – سالانه 3.2٪ رشد کرده است.
  • حمل و نقل و ذخیره سازی 29.6 درصد در مقایسه با یک سال قبل ، که دارای بدترین بخش خدمات است ، منقبض شده است.

بازگشت به رشد در سال 2021

وزارتخانه گفت ، اکنون انتظار می رود اقتصاد سنگاپور در سال 2020 بین 6 تا 6.5 درصد کاهش یابد. این نسبت به محدوده پیش بینی رسمی قبلی 5٪ تا 7٪ برای امسال باریک تر است و بدترین رکود اقتصادی کشور خواهد بود.

براساس MTI ، انتظار می رود که دولت-شهر جنوب شرقی آسیا سال آینده رشد کند و بین 4 تا 6 درصد رشد کند.

“انتظار می رود بهبود اقتصاد سنگاپور در سال پیش رو به تدریج انجام شود و تا حدود زیادی به عملکرد اقتصاد جهانی و اینکه آیا سنگاپور قادر به ادامه کنترل وضعیت COVID-19 داخلی است ، بستگی خواهد داشت.” گفت

اقتصاددانان از DBS ، بزرگترین بانک این کشور گفتند ، اما با شیوع محلی Covid-19 که تا حد زیادی تحت کنترل است ، اقتصاد سنگاپور اکنون “در حال اصلاح است”.

هفته گذشته در گزارش چشم انداز سنگاپور نوشتند: “ناامیدی و ناامیدی که در بیشتر سال های سال بر زمینه جهانی حاکم بود ، به تدریج جای خود را به امید و خوش بینی برای بهبود می بخشد.”

اقتصاددانان DBS انتظار دارند که اقتصاد سنگاپور امسال 6٪ منقبض شود ، قبل از اینکه به رشد 5.5٪ در سال 2021 برسد.