سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI تهدید به توقف فعالیت های اروپایی را لغو کرد

سم آلتمن، رئیس Y Combinator، در طول نشست کاری جدید در خلیج هاف مون، کالیفرنیا، ایالات متحده، در روز دوشنبه، 25 فوریه 2019، مکث می کند.

دیوید پل موریس | بلومبرگ | گتی ایماژ

در عرض دو روز، سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI، به نظر می‌رسید که در مورد دیدگاه‌های عمومی خود در مورد مقررات هوش مصنوعی اروپا یک 180 را انجام دهد – ابتدا تهدید کرد که در صورت عبور مقررات از خط مرزی، فعالیت خود را در اروپا متوقف خواهد کرد، سپس ادعاهای خود را معکوس کرد و اکنون گفت که شرکت “هیچ برنامه ای برای ترک

به گزارش فایننشال تایمز، آلتمن روز چهارشنبه با خبرنگاران در لندن صحبت کرد و نگرانی های خود را درباره قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا که قرار است در سال 2024 نهایی شود، توضیح داد.

آلتمن گفت: «جزئیات واقعاً مهم هستند. ما تلاش خواهیم کرد که رعایت کنیم، اما اگر نتوانیم رعایت کنیم، فعالیت خود را متوقف خواهیم کرد.»

در ابتدا، این قانون – که می‌تواند اولین در نوع خود در زمینه مدیریت هوش مصنوعی باشد – برای استفاده‌های “پرخطر” از هوش مصنوعی، مانند تصمیم‌گیری در تجهیزات پزشکی، استخدام و وام تهیه شد.

اکنون، در طول رونق هوش مصنوعی مولد، قانون‌گذاران قوانین گسترده‌تری را پیشنهاد کرده‌اند: سازندگان سیستم‌ها و ابزارهای بزرگ یادگیری ماشینی مانند مدل‌های زبان بزرگ، نوعی که چت‌ربات‌های قدرتمند مانند ChatGPT OpenAI، Google’s Bard و غیره، باید محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را فاش کنند. خلاصه‌ای از اطلاعات دارای حق نسخه‌برداری که به عنوان داده‌های آموزشی برای سیستم‌های خود استفاده می‌شوند را منتشر کنند.

OpenAI به دلیل عدم فاش نکردن روش‌ها یا داده‌های آموزشی برای GPT-4، یکی از مدل‌های پشتیبان ChatGPT، پس از انتشار، انتقاداتی را برانگیخت.

به گزارش رویترز، آلتمن روز چهارشنبه در لندن گفت: «پیش‌نویس فعلی قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا بیش از حد تنظیم‌کننده است، اما شنیده‌ایم که این قانون پس گرفته می‌شود.» آنها هنوز در مورد آن صحبت می کنند.

قانونگذاران به رویترز گفتند که این پیش نویس قابل بحث نیست و دراگوس تودوراچه، یکی از اعضای رومانیایی پارلمان اروپا، گفت که “نمی بیند که به این زودی ها رقیق شود.”

آلتمن کمتر از 48 ساعت پس از اظهارات اولیه خود در مورد توقف احتمالی عملیات توییت کرد در مورد “یک هفته بسیار سازنده گفتگوها در اروپا درباره نحوه تنظیم بهترین هوش مصنوعی”، و افزود که تیم OpenAI “از ادامه فعالیت در اینجا هیجان زده است و البته برنامه ای برای ترک آن ندارد.”

به گزارش FT، پیشنهاد جدیدتر قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا در سال آینده بین کمیسیون اروپا و کشورهای عضو مورد مذاکره قرار خواهد گرفت.

مشترک CNBC در یوتیوب شوید.